Whatsapp en privacy

23-08-2018 17:22 31 berichten
Laat maar, ik weet genoeg.
Bedankt degenen die normaal gereageerd hebben.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2018 22:09
Reden: OP heeft een waarschuwing ivm het verwijderen van de OP
94.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel beperkt gebruiken op de manier die jij wil kan niet. Iedereen die jouw nummer heeft ziet dan vanaf nu dat je whatsapp hebt.
Je info is wat je hebt ingegeven bij ‘info’ dat is standaard iets als ‘ik gebruik nu ook whatsapp ofzo’ ik heb er een smiley.

Kies gewoon overal voor ‘niemand’, dat lijkt me voor jou het meest verstandig.
Internagelaktisch
Whatsapp is een gesloten manier van communiceren. Gesprekken zijn versleuteld en niet toegankelijk voor derden.
Whatsapp doet niets met jouw contactenlijst, je kunt alleen via de app toegang krijgen tot je contacten zodat je kunt zien met wie je kunt communiceren via de app.
.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 21:18
99.66% gewijzigd
Als je dat telefoonnummer aan niemand anders geeft, dan klopt die beredenering inderdaad.
ika35 schreef:
23-08-2018 17:44
Okee, dus die hele telefoonlijst is alleen zichtbaar voor Whatsapp zelf,
Degenen die in die lijst staan merken er niets van dat ze in mijn lijst staan zolang ik ze geen bericht stuur.

Dan zien mensen dus alleen dat ik Whatsapp heb als ze mijn telefoonnummer hebben, toch?
Dus als ik een apart telefoonnummer neem voor alleen Whatsapp, dan zou niemand dat toch moeten kunnen zien, ook al koppel ik mijn hele contactenlijst/telefoonboek in de app?
Of klopt die redenering niet?

Voor mij is een telefoonnummer nog iets dat je niet aan jan en alleman geeft, maar dat is blijkbaar erg ouderwets.
Alleen mensen die jouw nummer al hebben, kunnen zien dat jij whatsapp hebt.

Whatsapp heeft geen toegang tot jouw lijst, jij hebt toegang tot jouw lijst via de app van whatsapp.
Dan zet je er geen foto in.
.
.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 21:18
99.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De organisatie kan ook al je berichten lezen...het is geen veilige vorm van communicatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-08-2018 18:13
De organisatie kan ook al je berichten lezen...het is geen veilige vorm van communicatie.
Officieel niet, want versleuteld.

Maar ga er rustig vanuit dat veiligheidsdiensten in de VS, China, Nederland etc. mee kunnen lezen als ze dat willen.
Ik geef mijn telefoonnummer ook niet aan Jan en alleman, maar alle mensen waar ik mee omga hebben een telefoonnummer. Dus dat is een flinke lijst mensen.

Je kunt misschien mensen blokkeren en alleen de mensen waar je mee wil appen toestaan?

Waar ben je bang voor? Dat allerlei mensen je gaan appen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
23-08-2018 18:18

Waar ben je bang voor? Dat allerlei mensen je gaan appen ofzo?

Dit idd.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-08-2018 18:13
De organisatie kan ook al je berichten lezen...het is geen veilige vorm van communicatie.
Nope. Whatsapp berichten zijn end-to-end encrypted.
https://faq.whatsapp.com/en/android/28030015/

Alleen de persoon waarvoor ze bedoeld zijn kan ze lezen, sterker nog als je een iemand toevoegt in een whatsapp groep kan die ook niet “oudere” berichtjes opeens lezen die verstuurd zijn voor hij/zij toegevoegd werd. Omdat hij/zij niet over de encryptiesleutel daarvoor beschikt
ika35 schreef:
23-08-2018 17:44
....
Dus als ik een apart telefoonnummer neem voor alleen Whatsapp, dan zou niemand dat toch moeten kunnen zien
....
Ik ben wel benieuwd wat voor soort berichtjes je van plan bent om te gaan versturen en wat voor profielfoto je wil gebruiken, dat het allemaal zo afgeschermd en stiekem moet.
Komt op mij een beetje overdreven beschermend over, alsof je iets te verbergen hebt misschien?
BlueEyedLady schreef:
23-08-2018 18:22
Ik ben wel benieuwd wat voor soort berichtjes je van plan bent om te gaan versturen en wat voor profielfoto je wil gebruiken, dat het allemaal zo afgeschermd en stiekem moet.
Komt op mij een beetje overdreven beschermend over, alsof je iets te verbergen hebt misschien?
Nou inderdaad. Ik vind het ook allemaal omslachtig en bizar wat TO wil. Ga dan niet whatsappen joh.
BlueEyedLady schreef:
23-08-2018 18:22
Ik ben wel benieuwd wat voor soort berichtjes je van plan bent om te gaan versturen en wat voor profielfoto je wil gebruiken, dat het allemaal zo afgeschermd en stiekem moet.
Komt op mij een beetje overdreven beschermend over, alsof je iets te verbergen hebt misschien?
En ook een beetje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Deze dingen zou je je ook allemaal af kunnen vragen met bellen of smsen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is er erg aan als mensen je gaan whatsappen? Het is wat dat betreft hetzelfde als sms.. je HOEFT niet te (meteen) te reageren ofzo
Internagelaktisch
.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 21:18
99.86% gewijzigd
.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 21:19
99.56% gewijzigd
Ik vind dat je een enorm drama maakt van iets simpels.
Denk je echt dat mensen niet iets beters te doen hebben dan gaan kijken of jij w'app hebt?
En zelfs als ze toevallig zien dat je het hebt... Wat dan nog?
.
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 21:19
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar al die mensen met wie jij niet wil whats appen die sturen je wel allemaal sms'jes? Want als ze dat niet doen hebben ze dus ook geen enkel belang om je te appen lijkt mij. En als je niet wil dat ze niet kunnen zien wanneer je online bent dan zet je de vinkjes optie uit. Je doet echt moeilijk om het moeilijk doen. Ik zou het heel raar vinden als ik van iemand een aart nummer zou krijgen voor allen whats app.
Alle reacties Link kopieren
Je kan alles als afbeelding kiezen hè, het hoeft niet per se een foto van jezelf te zijn.
Such fun!1
Alles met iedereen delen?
We hebben het over w'app waar jij een drama van maakt!
Het enige dat je deelt is je profielfoto en dan nog alleen met mensen aan wie je je telefoonnummer hebt gegeven.
En je kan er ook voor kiezen om geen profielfoto te gebruiken of voor een foto van iets anders dan van jezelf.
Het is niet alsof mensen opeens bij al je privégegevens kunnen of iets dergelijks.
Je privacy beschermen is prima, maar je kan ook een beetje doorslaan hierin, want je privacy is totaal niet in gevaar als mensen weten dat je ook w'app hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven