Nog meer mensen een mail ontvangen van ene James Lambert?

26-08-2018 13:19 41 berichten
Zoals de titel zegt heb ik een vage Engelse mail ontvangen van ene James Lambert uit Ghana. Ik heb de tekst inhoud van de mail gekopieerd en opgeslagen en de mail direct verwijdert. Zijn er nog meer mensen die deze mail hebben ontvangen en wat hebben jullie er mee gedaan. Hieronder volgt de Engelse mail.

I found your information with email ID on a public directory. I'm a lawyer from Ghana, I have a deceased client who was working with AngloGold here in Ghana. He died in an auto crash that claimed the life of his wife and only child. I have already been in an exhausting search of his relatives but have identified none due to the vague information I have of him. The search for his next of kin is what brought me to you. He only listed his wife and child as the benefactor of his inheritance, but unfortunately they all passed on the same day. So I am looking for a reliable partner to help repatriate his funds back to your country.

There is a total of $21,613,900.00 that his bank has notified me of so far. I will love to partner with you hence you have the same family name with my late client so we can claim the funds. I will present you to the bank as the next of kin to my late client. I propose we share the funds 50% each after the successful transfer to your bank account.

I assure you that this claim will be done legally with original documents of the deceased.

I await your urgent response on my email below.

Best Regards

James Lambert (Esq)
Alle reacties Link kopieren
Nee die heb ik niet maar had laatst wel zo’n soort mail uit Kenia dat ik een dode oom heb die me 8 miljoen dollar heeft nagelaten :P
Ga je hier serieus een topic over openen? Je hebt nooit eerder zoiets gehad? Nooit gelezen dat anderen dit zo ongeveer dagelijks krijgen? Wow...
Mhuahahahahahahahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je die mail meteen verwijderd dan?

Natuurlijk is dit een enorme kans!
Als ik jou was, had onmiddellijk al mijn gegevens naar James gestuurd, zodat hij alles in gang kan zetten!

Over het algemeen moet je wel eerst even de onkosten van die advocaat voorschieten, maar komen de miljoenen dan vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
Dit is nog nieuw voor je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit as we speak te rentenieren op Bora Bora en leef op cocktails en kaviaar omdat ik gereageerd heb op zo'n mail. Ik zeg doen!
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de miljoenen al binnen :rofl: :puh:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Cashen..
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
26-08-2018 13:24
Ga je hier serieus een topic over openen? Je hebt nooit eerder zoiets gehad? Nooit gelezen dat anderen dit zo ongeveer dagelijks krijgen? Wow...

Nou, hopelijk voel jij je nu een stuk beter zeg. Is dat nou nodig, zo'n toon ?
Je hoeft niet te reageren, hoor.
Zou wat zijn als iedereen zo ging reageren op alle topics die in hun ogen overbodig zijn, daar wordt het echt een gezellige boel van.

Pineapple, dit is gewoon oplichting (denk ik ;-) )
nounou
Alle reacties Link kopieren
Mwah, Zaza, ik vind het ook bijzonder dat TO het nog nodig vind om deze scam hier te posten.. Deze is zó oud dat ik ze vroeger zelfs via de post kreeg (via onze zaak). Dus ik snap de verbazing wel hoor
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
26-08-2018 13:49
Mwah, Zaza, ik vind het ook bijzonder dat TO het nog nodig vind om deze scam hier te posten.. Deze is zó oud dat ik ze vroeger zelfs via de post kreeg (via onze zaak). Dus ik snap de verbazing wel hoor

Ik reageerde op de afzeikerige toon, en dat van meerdere forummers. Loepen leerde me dat TO vrij jong is en weten wij veel wat er speelt in haar/zijn leven.
Het is blijkbaar bon ton op Viva om mensen in de eerste reacties van een topic even lekker een douw te geven.
Iets wat ik ook weleens doe, helaas. Het is een gezamenlijk vermaak ten koste van een topic-opener.

Sorry voor de preek :calimero:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe succesvol die oplichters zijn. Zouden mensen daar echt intrappen? zou het hen echt geld opleveren?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
26-08-2018 14:04
Ik vraag me af hoe succesvol die oplichters zijn. Zouden mensen daar echt intrappen? zou het hen echt geld opleveren?
Ja. Zie ze regelmatig bij Dr. Phil :proud:
¡Apagando las luces!
Iets met onder een steen leven?
Alle reacties Link kopieren
Er staat niet bij dat het een prins is dus deze is vet nep hoor.
zazamaenade schreef:
26-08-2018 14:02
Ik reageerde op de afzeikerige toon, en dat van meerdere forummers. Loepen leerde me dat TO vrij jong is en weten wij veel wat er speelt in haar/zijn leven.
Het is blijkbaar bon ton op Viva om mensen in de eerste reacties van een topic even lekker een douw te geven.
Iets wat ik ook weleens doe, helaas. Het is een gezamenlijk vermaak ten koste van een topic-opener.

Sorry voor de preek :calimero:
Grappig dat je mij eruit pikt; ik las na mijn reactie nog even verder en dacht: oh wow, anderen reageren nog veel botter!

Maar mijn excuses als de toon er wat verrot uit kwam; ik was vooral ernstig verbaasd.
Calamitycat schreef:
26-08-2018 13:33
Ik zit as we speak te rentenieren op Bora Bora en leef op cocktails en kaviaar omdat ik gereageerd heb op zo'n mail. Ik zeg doen!
:rofl:
zazamaenade schreef:
26-08-2018 14:02
Ik reageerde op de afzeikerige toon, en dat van meerdere forummers. Loepen leerde me dat TO vrij jong is en weten wij veel wat er speelt in haar/zijn leven.

Tja, het is hier nou eenmaal geen sociale werkplaats.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
26-08-2018 14:09
Grappig dat je mij eruit pikt; ik las na mijn reactie nog even verder en dacht: oh wow, anderen reageren nog veel botter!

Maar mijn excuses als de toon er wat verrot uit kwam; ik was vooral ernstig verbaasd.

Ja, daar heb je gelijk in. Omdat ik even nadacht over mijn reactie tijdens het tikken komt dat misschien nu vreemd over.
Het was niet speciaal naar jou gericht, inderdaad. Mijn excuses als het zo overkwam.

Sorry Pineapple, je topic gaat nu over iets heel anders.
Ken je deze website : www.fraudehelpdesk.nl ; daar kun je wat meer, en vooral meer verraderlijke phishing-pogingen bekijken en melden.
nounou
Micchan schreef:
26-08-2018 14:09
Er staat niet bij dat het een prins is dus deze is vet nep hoor.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Brutale advocaat hoor, die wil de helft van de centen. Ik zou inzetten op alles voor jou en hij krijgt gewoon zijn uurloon.

TO, dit is oplichting. Hoef je verder niets mee te doen. Ik krijg regelmatig dit soort mails, ze belanden in mijn spam box en daar blijven ze staan tot het systeem ze opruimt. Gewoon negeren.
Alle reacties Link kopieren
Niet gek , zoveel miljoenen in het vooruitzicht.. :sarcastic:
Ghana staat trouwen ook bekend om de oplichters.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
26-08-2018 14:04
Ik vraag me af hoe succesvol die oplichters zijn. Zouden mensen daar echt intrappen? zou het hen echt geld opleveren?
Die dingen worden miljoenen keren verstuurd en expres voorzien van spelfouten en andere dingen waaraan je kunt zien dat het fake is, zodat er een preselectie wordt gemaakt van mensen die niet zo snugger zijn. Aan die domme mensen volgt dan meer persoonlijke, op maat gemaakte correspondentie. Daar zijn ze best succesvol mee. Er zit best een inventief systeem achter en er zijn economen die die soort oplichting als hoopgevend zien omdat Afrikanen dus blijkbaar erg goed zien hoe in de Westerse wereld geld gemaakt wordt. Een beetje de Afrikaanse versie van Chinese counterfeit-productie dus.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven