32GB of 128GB Ipad? Normaal of Mini?

01-09-2018 13:47 18 berichten
Lang had ik zoiets van een tablet of Ipad is niet nodig maar ik wil er binnenkort toch eentje kopen omdat me dat wel fijn lijkt op vakantie zodat ik 's avonds of bij slecht weer toch series kan kijken en eventueel foto's op kan slaan die op m'n camera staan (Mijn camera heeft wifi).

Maar ik twijfel een beetje welke ik zal kopen. De gewone of de mini? En is 32GB voldoende of is juist 128MB een beter idee.

Ik zal mijn ipad dus vooral gebruiken zodat ik mijn series kan kijken op vakantie, foto's op te slaan en wellicht zet ik er wat spelletjes, boeken en muziek op.
Ik heb zelf de gewone ipad met 128GB. Het voordeel daarvan is dat je zoveel films en series erop kunt zetten en vooral op vakantie kan je ze offline bekijken.

Mijn man heeft 32GB en het is best krap. Ik zou niet voor de mini gaan, dat scherm is niet zoveel groter dan een telefoon.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:36
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor foto's en series is 32 GB krap. Wij hadden de mini en de pro (een grote) mee op vakantie, allebei 128 (we hebben ook nog een gewone met 32 GB, maar die wordt alleen nog thuis soms gebruikt) Iedereen greep eigenlijk altijd naar de grote iPad , zeker voor series. We hadden de mini ook bij, maar die bleef eigenlijk werkloos. Als je twijfelt tussen een mini en een gewone, zou ik voor de gewone gaan, al vind ik de grote verrassend fijn in gebruik.
the4ofus wijzigde dit bericht op 01-09-2018 20:07
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beiden maar vind de mini echt te klein om series te kijken. Ik gebruik em eigenlijk alleen maar voor Spotify en om boeken op te lezen. Ik zou voor de gewone gaan met 128GB.
lady_day wijzigde dit bericht op 01-09-2018 14:22
Reden: aanvulling
11.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
32GB is wel klein. Zeker omdat foto's en films in hoge kwaliteit steeds groter worden qua omvang.

Mini zou ik doen als je hem veel vaker mee wil sjouwen (bijv. in de trein). Maar voor op vakantie zou ik juist een grote meenemen zodat je er goed op kan kijken. Hoe groter hoe beter je series kunt kijken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit ik over precies hetzelfde in dubio. Ik zou zelf idd een gewonen nemen. Wat ik mij wel afvraag, hoeveel ruimte heb je aan 32 GB. Zit die al vol naar een paar apps? Of heb je nog redelijk wat ruimte om apps erop te zetten en hem dan verder te gebruiken voor alleen internet en netflix?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
01-09-2018 14:03
Ik zou in ieder geval de gewone nemen, de mini is net een grote telefoon.

Zelf heb ik de 32 GB, ik heb bedacht wat ik ermee wil doen (internetten, af en toe een spelletje, netflix en boeken lezen) en wat van mij niet perse hoeft (veel foto's of video's opslaan, daar heb ik mijn macbook voor). Ik heb op dit moment 7,3 GB in gebruik.
Als ik het goed begrijp heb je dus ondanks de extra boeken en apps, nog veel ruimte over.
de 32 zit al heel snel vol.

128 nemen, dan kun je er vier jaar mee vooruit.
Okee ik neig nu naar de 128 GB versie en ga zeker voor de normale.
Qua series en films zal ik er niet veel zo op zetten maar vooral veel via steaming sites kijken (mits de wifi goed is in de hotels waar ik verblijf.)

Mijn moeder heeft er ook een Ipad 2 geloof ik en die is tevreden met 32 GB maar daar staan vooral boeken op, weinig foto's en vooral heel veel spelletjes.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:36
0.00% gewijzigd
Ik ben juist super blij met mijn mini, is lekker licht om vast te houden tijdens het kijken van series en lezen van boeken :) Ik zou idd wel 128 gb geheugen nemen, zit zo vol!
Neem de nieuwste normale iPad: stukken beter dan de mini, toekomstproef en nog goedkoper ook. Plus ondersteuning voor de Apple Pencil. Voor je foto's kun je kiezen voor iCloud-opslag, eventueel.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
01-09-2018 15:04
Ik heb inderdaad nog iets minder dan 25 GB vrij :)

Op mijn iPad staan 23 apps, 107 foto's, 4 video's en 56 liedjes (offline gedownload). Verder een aantal leesboeken, maar die zijn qua grootte verwaarloosbaar. Voor veel mensen vast te weinig, maar ik kan me hier prima mee vermaken :)
Wauw dat vind ik nog veel wat erop staat! Ik heb op mijn telefoon eigenlijk ook maar weinig apps. Als ik het zo hoor dan is 32 GB nog best ruim.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 256G, en dat zit behoorlijk vol
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
TVP , heb hetzelfde dilemma
Ik heb een iPad met 64Gb. Daar staan 61 apps op en 259 foto's, plus nog een aantal bestanden. Ik heb nog 43,3Gb beschikbaar.
Maar ik heb er geen video op staan en op dit moment geen muziek. Voor vakanties sla ik meestal een aantal grote spotify playlists op offline en dat neemt denk ik nog zo'n 3Gb in beslag.
Als ik video zou willen kijken zou ik in jouw geval beslist voor de 128Gb gaan.
Vooral omdat mijn ervaring met hotel/vakantiepark wifi is dat die vrijwel altijd te traag en onstabiel is om te kunnen gebruiken voor videostreaming.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-09-2018 14:48
Okee ik neig nu naar de 128 GB versie en ga zeker voor de normale.
Qua series en films zal ik er niet veel zo op zetten maar vooral veel via steaming sites kijken (mits de wifi goed is in de hotels waar ik verblijf.)

Mijn moeder heeft er ook een Ipad 2 geloof ik en die is tevreden met 32 GB maar daar staan vooral boeken op, weinig foto's en vooral heel veel spelletjes.
Hou er rekening mee dat wifi in hotels vaak afgeknepen wordt voor bekijken van series en dat in veel buitenland je een ander aanbod voorgeschoteld krijgt. Dus offline opslaan is soms wel de moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven