gmail plaatst automatisch sommige inkomende mails in trash

04-09-2018 15:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mystery. Ik gebruik al jaren gmail. Zeker tien jaar. Zonder problemen. Totdat ik ineens ontdekte dat de mailtjes van de school van de kids volledig automatisch in de prullenbak geplaatst worden. Ik zie een pop-up (toevallig) dat de mail binnenkomt, maar vind hem niet in postvak in, maar in prullenbak.
En dan NOG VREEMDER: als ik de mail probeer terug te plaatsen naar postvak in, of naar aan map, dan lijkt hij dat 1 sec te doen, wanneer hij hem automatisch weer terug plaatst in de prullenbak.

Voor de zomervakantie miste ik al een mail van school. Nu snap ik pas waarom. Ik ben benieuwd hoeveel mail ik deze zomer (en van wie allemaal) heb gemist.

Ik heb trouwens al gekeken in instellingen naar eventuele filters, naar pop/imap, naar blokkeer lijsten en dergelijke. Niets van dat alles lijkt de oorzaak.

Weet iemand hoe dit kan? En hoe ik dit kan oplossen? Of weet iemand hoe ik daadwerkelijk iemand van google/gmail aan de lijn krijg of op de chat. (niet een robot). Want dat lijkt ook onmogelijk ;-)
Bedoel je zeker de Trash en niet in je Spambox?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zijn er toch filters of regels aangemaakt. Misschien op een client? Windows PC o.i.d?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
04-09-2018 15:48
Bedoel je zeker de Trash en niet in je Spambox?
Trash inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Jack_ schreef:
04-09-2018 15:56
Waarschijnlijk zijn er toch filters of regels aangemaakt. Misschien op een client? Windows PC o.i.d?
Ik heb alle instellingen nagelopen en er staan geen filters aan. Het gebeurd zowel op mijn laptop (mac) als op mijn telefoon. En zowel via de gmail app als de mail app op mijn telefoon. Zo gek dit.
Ook niet per ongeluk ergens een domein geblokkeerd of een filter op exclusief staan?
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
05-09-2018 12:44
Ook niet per ongeluk ergens een domein geblokkeerd of een filter op exclusief staan?
Nee, ik kan niets vinden. Dat zou dan toch onder blokkades of filters bij instellingen moeten staan?
love-to-talk schreef:
05-09-2018 12:47
Nee, ik kan niets vinden. Dat zou dan toch onder blokkades of filters bij instellingen moeten staan?
Ja, bij de settings voor ongewenste email. Bij outlook staat er:

Een filter voor ongewenste e-mail kiezen
Als Outlook.com een bericht als mogelijk ongewenste e-mail identificeert, kan het bericht automatisch naar de map Ongewenste e-mail worden verplaatst. Malware, mogelijk schadelijke software of code, wordt uitgeschakeld.

Outlook.com bevat twee filterniveaus voor ongewenste e-mail: Standaard en Exclusief.

Met Standaard wordt e-mail op normale wijze gefilterd. Elk bericht dat het filter als ongewenste e-mail beschouwt, wordt verzonden naar de map Ongewenste e-mail.

Exclusief is zeer beperkend. Er worden alleen nieuwe berichten vertrouwd die afkomstig zijn van leden van uw lijst met veilige afzenders en uw veilige adressenlijst. Daarnaast worden waarschuwingen waarvoor u zich hebt geregistreerd en serviceaankondigingen vertrouwd. Alle andere berichten worden in de map Ongewenste e-mail geplaatst.

Als u het niveau van het filteren op ongewenste e-mail wilt wijzigen, selecteert u Instellingen > Opties > E-mail > Ongewenste e-mail > Filters en rapporteren.


Mocht dit het zijn natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn outlook mailbox doet dit ook al jaren.En die van mijn broer ook.
Maak je op één van de apparaten toevallig verbinding via POP? Dan worden de mails bij ophalen namelijk van de server verwijderd (en verdwijnt de mail dus ook op de andere apparaten), tenzij je in de instellingen hebt aangegeven dat dat niet moet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm: ik gebruik geen outlook, dus dat zal het vast niet zijn. Maar ik ga het eens dubbelchecken.

En RikM - ga ik eens checken. Gekke is dat ik afgelopen jaren geen instellingen heb veranderd maar ineens alle mailtjes van school (proceon mailtjes van verschillende personen) in mijn prullenbak worden gezet. Dus niet eens in spam ofzo, maar echt prullenbak. En ik kan ze er ook niet meer uit krijgen. Zo gek.
Kijk es hier of je andere apps toegang hebt gegeven tot je gmail inbox....


https://myaccount.google.com/permissions?pli=1
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
07-09-2018 12:12
Kijk es hier of je andere apps toegang hebt gegeven tot je gmail inbox....


https://myaccount.google.com/permissions?pli=1
Slim. Heb net gekeken. Er zit alleen een roll-up account bij die ik al 1,5 jaar gebruik. Daarmee unsubscribe ik mij op verschillende mails. Maar daar stond de desbetreffende mail niet bij helaas.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een manier waarop ik een gmail hulplijn kan bellen? Ik kan zelf geen telefoonnumers vinden. Wat best logisch is overigens...
kan je de school niet toevoegen als veilige afzender?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven