Nieuwe printer nodig, maar welke?

10-09-2018 07:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze printer heeft kuren, dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Graag tips!

Mijn eisen:
- moet vanaf meerdere devices aan te sturen zijn
- wordt niet aan een vaste pc gehangen, dus via WIFI / draadloos (op de stekker voor het stopcontact na)
-moet ook kunnen kopiëren en scannen (laatste bij voorkeur)
- niet al te dure navullingen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, in dit geval de goede printer.

Wie heeft ervaringen met een bepaalde (merk) printer, zowel goed als slecht? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier altijd canon of hoop gehad, zonder klachten.

Printers zijn spotgoedkoop geworden, het geld wordt kennelijk aan de inkt verdiend.

Ik zou gewoon eens bij een Staples binnen lopen, prima advies en binnen 8 dagen gebruik ontevreden = geld terug
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een Epson Ecotank nemen, daar kan je gewoon inkt in gieten in plaats van een dure cartridge te kopen.

Heb zelf wisselende ervaringen met HP, laserprinter doet het prima. Maar we hebben ook een inkjet staan die weigert om zwart/wit te printen zodra 1 van de kleurencartridges op is. Zwarte inkt zit dan nog helemaal vol, maar je mag gewoon niet printen van dat ding totdat je HP weer van geld hebt voorzien.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd een canon, heel tevreden mee. Zowel cardridges als printer zijn niet al te duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, ik zoek ook een goede wifiprinter. Ook een niet al te grote, gezien mijn kleine kantoortje.

Ik zie ook wifiprinters met foto-afdrukmogelijkheid (op fotopapier dus). Iemand hier daar ook ervaring mee? Hoe die voor de rest ook print dan?

En die Ecotank klinkt ook goed.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
10-09-2018 07:53
Ik zou een Epson Ecotank nemen, daar kan je gewoon inkt in gieten in plaats van een dure cartridge te kopen.

Oef, dit is dus wel eerder voor een klein bedrijf dan een particulier, je moet erg veel printen om de kosten eruit te halen. Voor mij alsnog het overwegen waard.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hier al jaren een Canon Pixma, erg tevreden over en past gewoon in een kastje
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Brother DCP-J562DW. Voldoet aan al je eisen. Ik bestel de cartridges altijd via 123inkt.nl (huismerk).
Het handige is dat je hem met je telefoon van afstand kunt bedienen en ook dingen die je gescand hebt direct op je telefoon ziet verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Voorheen had ik overigens een Canon. Maar na de verhuizing heeft die het nooit meer goed gedaan. Ene keer printte ie wel, andere keer weer niet. De vertrouwensrelatie was over, zeg maar ....

Nushy schreef:
10-09-2018 10:53
Ik heb de Brother DCP-J562DW. Voldoet aan al je eisen. Ik bestel de cartridges altijd via 123inkt.nl (huismerk).
Het handige is dat je hem met je telefoon van afstand kunt bedienen en ook dingen die je gescand hebt direct op je telefoon ziet verschijnen.

Bedoel je dat als je met je telefoon bijv vanuit de huiskamer de printer (die op een andere etage staat) de taak geeft om te printen, dit zonder problemen gaat? Dat zou fijn zijn! Dan wordt die Brother een serieuze optie.
Zijn er nog meer printers die dit kunnen, of kan dit juist bij alle WiFi printers?
Alle reacties Link kopieren
sallie68 schreef:
10-09-2018 18:33
Voorheen had ik overigens een Canon. Maar na de verhuizing heeft die het nooit meer goed gedaan. Ene keer printte ie wel, andere keer weer niet. De vertrouwensrelatie was over, zeg maar ....





Bedoel je dat als je met je telefoon bijv vanuit de huiskamer de printer (die op een andere etage staat) de taak geeft om te printen, dit zonder problemen gaat? Dat zou fijn zijn! Dan wordt die Brother een serieuze optie.
Zijn er nog meer printers die dit kunnen, of kan dit juist bij alle WiFi printers?
Ja, precies dat. Ik weet niet of andere printers dit kunnen, waarschijnlijk wel, maar het is wel een hele handige optie om te hebben.
Wanneer je aan een nieuwe printer denkt, moet je een toch een paar zaken weten vooraleer je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

1. Hoeveel pagina's print je gemiddeld (per week / per maand)?
2. Heb je wel écht een kleurenprinter nodig?

Print je weinig dan is een (traag) instapmodel voldoende. Print je daarentegen veel (of meerdere pagina's achtereen) dan heb je een snellere (duurdere) printer nodig.

Is kleur printen een vereiste dan kom je bijna altijd uit bij inkjet-technologie en daarbij horen dure cartridges die ook nog eens veel inkt verspillen. Het resultaat van foto's printen (op speciaal papier) is daarentegen buitengewoon goed.

Wanneer je genoegen neemt met enkel zwart, dan komt laser-technologie in aanmerking en die is net erg zuinig op inkt. Die is trouwens in poedervorm dus ook wanneer je erg weinig print heb je nooit problemen met vastlopende printkoppen of uitdrogende/lekkende inkt.

Er bestaan ook kleuren-laserprinters met dezelfde voordelen als de zwart-laserprinter maar kleurenfoto's zien er onnatuurlijk uit. Voor het printen van facturen met een eigen (gekleurd) bedrijfslogo zijn ze dan weer ideaal.
Hoeveel print je dan TO?
Alle reacties Link kopieren
HuLang schreef:
11-09-2018 11:06
Wanneer je aan een nieuwe printer denkt, moet je een toch een paar zaken weten vooraleer je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

1. Hoeveel pagina's print je gemiddeld (per week / per maand)?
2. Heb je wel écht een kleurenprinter nodig?

Print je weinig dan is een (traag) instapmodel voldoende. Print je daarentegen veel (of meerdere pagina's achtereen) dan heb je een snellere (duurdere) printer nodig.

Is kleur printen een vereiste dan kom je bijna altijd uit bij inkjet-technologie en daarbij horen dure cartridges die ook nog eens veel inkt verspillen. Het resultaat van foto's printen (op speciaal papier) is daarentegen buitengewoon goed.

Wanneer je genoegen neemt met enkel zwart, dan komt laser-technologie in aanmerking en die is net erg zuinig op inkt. Die is trouwens in poedervorm dus ook wanneer je erg weinig print heb je nooit problemen met vastlopende printkoppen of uitdrogende/lekkende inkt.

Er bestaan ook kleuren-laserprinters met dezelfde voordelen als de zwart-laserprinter maar kleurenfoto's zien er onnatuurlijk uit. Voor het printen van facturen met een eigen (gekleurd) bedrijfslogo zijn ze dan weer ideaal.

Thx HuLang, dit is erg nuttig allemaal.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Dank HuLang. Is zoals Marinda zegt heel nuttig allemaal.

Mijn kinderen, beiden in examenjaar, moeten verslagen etc uitprinten, wij zo nu en dan wat documenten. Meer is het niet. Gewoon, voor thuisgebruik.
Hoeft dus niet perse de snelste te zijn (zou wel fijn zijn natuurlijk, maar alles moet al zo snel), maar moet wel kleur kunnen printen.

Ik lees goede reviews over de Brother van Nushy, dus daar ga ik deze week eens voor kijken. Ik denk dat die voldoet aan onze wensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wensen laten varen koop een oude laserprinter hier zo,n 21 kilo bakbeest van HP gaat hier al ruim 5 jaar mee en heb er nog extra toner bij gekocht kan dus doorprinten tot 2030 :yes:

Oh kosten 25 euro printer en 10 euro grote toner.
Alle reacties Link kopieren
De toner van onze HP laserprinter kost 100 euro (alleen zwart) en is na 1 jaar al voor ¾ leeg. Het ligt er maar net aan hoeveel je print natuurlijk.

Ondertussen heb ik mijn eigen advies opgevolgd en de HP inktjet vervangen door een Epson Ecotank. Ze hebben nu een cash-back actie dus ik vond het wel interessant worden om er 1 uit te proberen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
12-09-2018 08:30
De toner van onze HP laserprinter kost 100 euro (alleen zwart) en is na 1 jaar al voor ¾ leeg. Het ligt er maar net aan hoeveel je print natuurlijk.

Ondertussen heb ik mijn eigen advies opgevolgd en de HP inktjet vervangen door een Epson Ecotank. Ze hebben nu een cash-back actie dus ik vond het wel interessant worden om er 1 uit te proberen.
Niet groot genoeg toner gaat hier ruim 30.000 printjes mee.

Toner nieuw was hier nog veel duurder daarom voor oud en incourante model gegaan en printen nu spotgoedkoop.
Alle reacties Link kopieren
sallie68 schreef:
11-09-2018 22:35
Dank HuLang. Is zoals Marinda zegt heel nuttig allemaal.

Mijn kinderen, beiden in examenjaar, moeten verslagen etc uitprinten, wij zo nu en dan wat documenten. Meer is het niet. Gewoon, voor thuisgebruik.
Hoeft dus niet perse de snelste te zijn (zou wel fijn zijn natuurlijk, maar alles moet al zo snel), maar moet wel kleur kunnen printen.

Ik lees goede reviews over de Brother van Nushy, dus daar ga ik deze week eens voor kijken. Ik denk dat die voldoet aan onze wensen.

En, ben je al wat verder? Heb je iets aangeschaft? Ik ben nog steeds aan het rondkijken, maar moet nu wel echt een printer gaan kopen... ben dus benieuwd!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
sallie68 schreef:
10-09-2018 18:33
Ene keer printte ie wel, andere keer weer niet. De vertrouwensrelatie was over, zeg maar ....
Heb ik ook gehad. Omdat ik weinig print, droogt de inkt-cardridge regelmatig uit en raakt hij verstopt (ook na 'schoonmaken').
Ik heb daarom een laser-printer gekocht. Initieel duurder, maar de toner gaat veel langer mee en minder gedonder. Helemaal omdat ik 'kleur' niet nodig heb (lees: niet nodig vind).
Neem het in je overweging mee, zou ik zeggen.

Als je 'n beetje handig bent, kun je ook een losse wifi printerserver kopen.
( https://www.flexihub.com/wireless-print-server/ )
Mijn printer is dood verklaard door de klantenservice van Canon. Had een Pixma mg5550. 5 jaar oud.

Bovenstaande klinkt goed.

Andere ideeën zijn ook erg welkom.
Voor thuisgebruik, kleur / foto printen komt regelmatig voor (paar per maand). Zwart/wit meer. Kopieerfunctie is een must wat mij betreft.
En draadloos via Google Cloud kunnen printen.

TO, is de printer goed bevallen? Of is het toch een andere geworden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven