Chatten & bellen zonder mobiel

10-09-2018 20:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hier een handige app om te chatten en bellen op de I-pad? (dus zonder mobiel nummer). Mijn dochter (7) wil dit graag met haar beste vriendinnetje wat onlangs is verhuisd. Graag tips, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Skype
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-09-2018 20:34
Skype
Dat is toch videobellen? Dat kunnen we wel met FaceTime. Ze willen elkaar graag ook berichtjes sturen. Zoals whatsapp, maar dat is aan een Sim kaart (telnr) gekoppeld en die hebben ze natuurlijk nog niet.
Nee, met Skype kun je ook chatten. Ik doe op werk niet anders.

https://www.skype.com/nl/features/instant-messaging/
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 20:37
30.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
10-09-2018 20:36
Dat is toch videobellen? Dat kunnen we wel met FaceTime. Ze willen elkaar graag ook berichtjes sturen. Zoals whatsapp, maar dat is aan een Sim kaart (telnr) gekoppeld en die hebben ze natuurlijk nog niet.
Met skype kun je ook typen, je hoeft niet te cammen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
https://www.ostechnix.com/best-texting- ... ne-number/
Alle reacties Link kopieren
Skype kan met en zonder camera en met en zonder geluid en dus met tekst. Whatsapp is aan een nummer gekoppeld dus dat kan niet zonder. Waarom wil je dochter van 7 berichtjes sturen eigenlijk, vinnik vreemd :)
Alle reacties Link kopieren
Kik?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
10-09-2018 20:40
Kik?
Dat kwam ik ook tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik ken het zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-09-2018 20:37
Met skype kun je ook typen, je hoeft niet te cammen
Ah okee, dat wist ik niet! Thanx, ook voor de anderen natuurlijk!
ghost79 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 21:07
9.77% gewijzigd
nina1966 schreef:
10-09-2018 20:39
Skype kan met en zonder camera en met en zonder geluid en dus met tekst. Whatsapp is aan een nummer gekoppeld dus dat kan niet zonder. Waarom wil je dochter van 7 berichtjes sturen eigenlijk, vinnik vreemd :)
Ik vind het vreemd dat jij dat vreemd vindt anno 2018.
Alle reacties Link kopieren
Kik werkt net zoals whatsapp (je hebt chats en groepsapps etc.), alleen moet je bij whatsapp registreren met je telefoonnummer en bij kik maak je gewoon een gebruikersnaam aan.

Het is dus heel toegankelijk, maar dat geeft ook weer het gevaar dat iedere gek zich kan registreren.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Nog even over kik: je kunt jezelf dus ook makkelijk aansluiten bij interessante groepchats, want de meeste groepchats zijn openbaar en vind je gewoon door te zoeken op trefwoorden.
Het gevaar is dan dat je kind zomaar in aanraking komt met pedofielen.
Moraal van het verhaal: chat alleen met mensen die je ook daadwerkelijk in het echt kent.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-09-2018 20:39
Skype kan met en zonder camera en met en zonder geluid en dus met tekst. Whatsapp is aan een nummer gekoppeld dus dat kan niet zonder. Waarom wil je dochter van 7 berichtjes sturen eigenlijk, vinnik vreemd :)
Wat vind je daar vreemd aan?
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
10-09-2018 21:04
Nog even over kik: je kunt jezelf dus ook makkelijk aansluiten bij interessante groepchats, want de meeste groepchats zijn openbaar en vind je gewoon door te zoeken op trefwoorden.
Het gevaar is dan dat je kind zomaar in aanraking komt met pedofielen.
Moraal van het verhaal: chat alleen met mensen die je ook daadwerkelijk in het echt kent.
Bedankt, we proberen het eerst wel via Skype! 😉
Alle reacties Link kopieren
Voor 1 euro een simkaart kopen (bij hema), whatsapp downloaden op tablet, simkaart even in je eigen tel, synchroniseren en klaar is Kees.
fryskefaam schreef:
10-09-2018 21:10
Voor 1 euro een simkaart kopen (bij hema), whatsapp downloaden op tablet, simkaart even in je eigen tel, synchroniseren en klaar is Kees.
Dat moet je dan wel regelmatig opnieuw doen, want je moet vaak weer opnieuw bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-09-2018 21:22
Dat moet je dan wel regelmatig opnieuw doen, want je moet vaak weer opnieuw bevestigen.
Is dat zo? Mijn beide zoons hebben het al een jaar op hun tablet, heb nog nooit opnieuw hoeven bevestigen.
fryskefaam schreef:
10-09-2018 21:27
Is dat zo? Mijn beide zoons hebben het al een jaar op hun tablet, heb nog nooit opnieuw hoeven bevestigen.
Oh, misschien is dat alleen op mijn laptop dan? Of misschien is het omdat ik op verschillende plekken inlog, dus ook op telefoon en op m’n werk.
Apple heeft I message (net even geïnformeerd bij kind), dan moet alleen de ander ook een iPad of iPhone hebben.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
10-09-2018 21:35
Apple heeft I message (net even geïnformeerd bij kind), dan moet alleen de ander ook een iPad of iPhone hebben.

Dat hebben ze beide, bedankt voor de tip!
Ghost79 schreef:
10-09-2018 21:51
Dat hebben ze beide, bedankt voor de tip!

Dan moeten ze beiden wel een mailadres hebben hoor ik net, maar dat is zo aangemaakt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
10-09-2018 22:10
Dan moeten ze beiden wel een mailadres hebben hoor ik net, maar dat is zo aangemaakt natuurlijk.
Klopt, maar dat moet bij de andere chatdiensten ook. Dat is geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven