Samsung vs Iphone

16-09-2018 23:37 21 berichten
Ik heb een Samsung Galaxy s7. Helaas heb ik veel dode pixels in het scherm, dus ik wil een andere.

Ik twijfel tussen Samsung Galaxy S8/ S9/ S9+ en Iphone 8
Ik vind een goede camera belangrijk, betrouwbaarheid (mijn Samsung heb ik al een keer moeten laten repareren), OLEDscherm vind ik wel erg mooi.
I-tunes vond ik echt een ramp om mee te werken.
Iphone x is geen optie, veel te duur.

Welke telefoon heb jij en bevalt deze goed?
Ik heb de S8, ben overgestapt van de Iphone naar samsung. Vind hem erg fijn en ben blij dat ik ben overgestapt. De S8 heeft veel meer opties en handige gadgets en geeft erg mooi beeld bij bijv 4k youtube filmpjes kijken. Ook kan hij onder water dus handig in de regen etc.

Maar als je een goede camera wilt zou ik toch voor iphone gaan, die vind ik namelijk veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de iphone 8, camera vind ik mooi en vind het een overzichtelijke telefoon. S8 heeft inderdaad veel meer opties en heeft mooi beeld. 8 is spatwater dicht, maar zou dr niet mee douchen :p
ettolrahc schreef:
16-09-2018 23:52
Ik heb zelf de iphone 8, camera vind ik mooi en vind het een overzichtelijke telefoon. S8 heeft inderdaad veel meer opties en heeft mooi beeld. 8 is spatwater dicht, maar zou dr niet mee douchen :p
Oh ik douche soms wel met mijn s8, als ik muziek op heb staan en andere wil.
Ik begrijp eigenlijk niet eens wat er vervelend zou zijn iTunes. Niet dat ik er veel gebruik van maak, maar wat is er zo onhandig aan dan?
Ik heb een Iphone 8+
Redelijk zwaar maar zelf vind ik het grote scherm echt heel fijn.
Camera is erg goed.

Ik ben vooral erg blij met het feit dat Iphone gewoon goed/stabiel/langdurig funtioneert. Voor mij is het belangrijk dat een apparaat wat ik dagelijks veel gebruik 'het gewoon doet' en dat aspect vind ik bij apple onovertroffen.
Alle reacties Link kopieren
Na jaren overgestapt van iPhone naar Samsung en zou niet meer anders willen! Zeker niet met de steeds belachelijker wordende prijzen van Apple. Is het imo niet meer waard
Alle reacties Link kopieren
Nemty schreef:
16-09-2018 23:41
De S8 heeft veel meer opties en handige gadgets en geeft erg mooi beeld bij bijv 4k youtube filmpjes kijken. Ook kan hij onder water dus handig in de regen etc.
Zozo, en dat zonder dat de S8 een 4K beeldscherm heeft toch erg mooi beeld bij een 4K filmpje?


iPhone voordelen:
Lange ondersteuning van software
Telefoons gaan lang mee en zijn daarn nog te verkopen omdat ze waardevast blijven
Apple laat zelf een iPhone in elkaar zetten en maakt zelf de software, dit matcht goed.
(Samsung heeft Android van Google)

Ik heb een iPhone en nooit een Samsung gehad en wil er ook nooit 1.
Eerder een Google pixel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
iPhone X hier, bevalt prima. Android heb ik nooit heel prettig gevonden, maar het lijkt me vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. De kwaliteitsverschillen zijn niet zo groot.

Wat iTunes er mee te maken heeft is me een raadsel. Dat gebruik ik nooit in relatie tot mijn telefoon
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Vindt beide merken overpriced en zou voor een Chinese alternatief gaan of de Pixel die heeft ook een goede camera aan boord.
Nitflex schreef:
17-09-2018 00:06
Ik begrijp eigenlijk niet eens wat er vervelend zou zijn iTunes. Niet dat ik er veel gebruik van maak, maar wat is er zo onhandig aan dan?
Het is nu 3 jaar terug dat ik het heb gebruikt en ik vond het erg onoverzichtelijk. Ik kon er niet goed mee overweg.
Nemty schreef:
16-09-2018 23:41

Maar als je een goede camera wilt zou ik toch voor iphone gaan, die vind ik namelijk veel beter.
Grappig, want uit test op internet komt de S9+ weer als beste eruit.
Ik denk dus dat het niet veel uit maakt
shifty schreef:
17-09-2018 00:14

Ik ben vooral erg blij met het feit dat Iphone gewoon goed/stabiel/langdurig funtioneert. Voor mij is het belangrijk dat een apparaat wat ik dagelijks veel gebruik 'het gewoon doet' en dat aspect vind ik bij apple onovertroffen.
Dit vind ik ook erg belangrijk. Hiervoor een Iphone 4 gehad en die wordt nog steeds gebruikt door mijn moeder.
Zelf nooit problemen mee gehad. Mijn partner heeft altijd Iphones gehad en slechts 1 keer gehad dat het ding niet deed (probleem in de software)
Mijn Samsung moest na een paar maanden een nieuw moederbord en nu dus die dode pixels...
Bee_Kind schreef:
17-09-2018 00:31
Na jaren overgestapt van iPhone naar Samsung en zou niet meer anders willen! Zeker niet met de steeds belachelijker wordende prijzen van Apple. Is het imo niet meer waard
De prijzen van Samsung zijn ook niet misselijk! Al voert de X wel de boventoon. Maar ik verwacht dat Samsung bij de volgende ook wel een flinke prijsstijging laat zien.
Mandy81 schreef:
17-09-2018 07:26
De prijzen van Samsung zijn ook niet misselijk! Al voert de X wel de boventoon. Maar ik verwacht dat Samsung bij de volgende ook wel een flinke prijsstijging laat zien.

Er zijn ongetwijfeld goedkopere manieren dan Iphone of samsung om een telefoon te hebben, maar anderzijds zijn beide niet voor niets zo populair denk ik dan.

Overigens wees iemand mij laatst op het feit dat je de restwaarde ook mee moet rekenen bij de overweging van de prijs. Het leasen van een apple product is bijvoorbeeld goedkoper dan een vergelijkbaar product vanwege de restwaarde en de duurzaamheid (minder gebreken). Dat zegt wat over de prijs die je uiteindelijk aan het eind van de levensduur betaald hebt (ten opzichte van alleen de aanschafprijs).
Alle reacties Link kopieren
Waarom alleen deze 2?
Je hebt tegenwoordig veel meer goede toestellen, van bijvoorbeeld Huawei, Nokia, Google Pixel, etc.

Ik ben zelf recent overgestapt van iPhone naar Huawei en ik ben meer dan tevreden. De prijzen van iPhone vind ik echt te zot voor woorden, dus ook deels een principekwestie voor mij.
Samsung s6, iPhone 6 en nu een Huawei 20 pro. Fijne camera, lichte telefoon en een groot scherm.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een iPhone , niet zozeer vanwege apple maar vanwege iOS , ik heb echt de schurft aan Android..vind het zo'n rot systeem dus dan automatisch iOS .

Het is maar net wat je fijn vind.

Mijn zoon heeft een oneplus 6 en die zou ik nog overwegen als ik zou overstappen, samsung iig never niet..
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij mijn iPhone 8+! Wel aardig aan het formaat, maar hij bevalt me echt super. Overigens een ontzettend goede camera die ook nog eens de mogelijkheid biedt om scherp te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ooit van Samsung naar Iphone gegaan en beide zijn goed.
Samsung vond ik fijn dat je kunt swipen bij het tekst invoeren. Ook dat je de batterij kunt vervangen en dat hij wat goedkoper was. Nadeel vond ik dat de mobiel sneller vol is, Samsung heeft veel eigen apps die steeds updaten en relatief veel geheugen gebruiken. Maar voordeel is dan weer wel dat je je geheugen met een kaartje kunt uitbreiden.
Iphone gaat langer mee, batterijduur is langer en gebruik is veel intuïtiever, op een of andere manier is hij logischer in het gebruik.
Een collega van mij zweert trouwens bij HTC.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
17-09-2018 07:03
Het is nu 3 jaar terug dat ik het heb gebruikt en ik vond het erg onoverzichtelijk. Ik kon er niet goed mee overweg.
Vaak gehoorde klacht, imho vrij onbegrijpelijk. Maar zoals gezegd, wat dat met telefoonkeuze te maken heeft is me een raadsel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven