Dual sim met esim of e-sim in Nederland nu al mogelijk?

19-09-2018 09:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan de liefhebbers;

Ik had gehoopt dat op het moment van verschijnen van de iphone 2018 serie de e-sim ook in Nederland al zou worden aangeboden. Dus het gaat mij enkel over het aanbieden van een “e-sim contract/abonnement met een Nederlands nummer”. Daar zoek ik en misschien wel meer mensen naar. Om erachter te komen of al meer mensen doorgevraagd hebben bij een provider of iets anders weten hoor ik dat graag. Die eeuwige twee iPhones ben ik hier thuis zat. Gewoon prive en zaak in een iphone. Kom niet aan met een ander merk want dat is zonde van jouw energie.

De iphone in Nederland heeft dual met een fysieke en een embedded sim. Fora leren mij dat alle Nederlandse providers daar niet op zitten te wachten.

Vragen:
1- Leeft dit onderwerp verder nog bij meer liefhebbers van iphone?
2- Wie kent voor nu of nabije toekomst een oplossing?
3- Wie weet of bv t-mobile, die buiten Nederland al e-sim leveren kan, dit abo ook in Nederland gebruikt kan/mag worden?
4- Ken jij wel topic waar provider jou serieus neemt?

Dus vele vragen aangaande e-sim, op providers fora verspreid al wel aangekaart. Maar nog niet ergens, zonder commercieel oogmerk, centraal in een forum.

Ik doel dus op de levering van abonnementen e-sim in Nederland! De technische kennis kun je overal lezen maar is vaak gewoon een kopie van een website waar ze de moeite genomen hebben echt inhoudelijk op e-sim in te gaan.

Belangstelling voor e-sim?

Totaal aantal stemmen: 16

Wat is dat e-sim? (38%)
Nee ik heb geen belangstelling (38%)
Ja ik heb wel belangstelling (25%)
Geen mening Geen stemmen
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 19-09-2018 14:52
Reden: Aanvulling ivm onduidelijkheid topic
21.84% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op tweakers als je meer info zoekt, daar is vaak veel te vinden.

Ik ken wel dual sim, maar nog nooit van e-sim gehoord. Ik heb zelf maar 1 simkaartje en geen iphone, dus heb me hier ook nog nooit in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
In nl is het nog niet maar ik verwacht dat Vodafone en tmobile hier wel mee gaan komen. Beiden doen het ook in Duitsland.
wat ben ik blij dat er in mijn telefoon wel plaats is voor 2 "gewone" kaartjes.
Maar er zijn geen IPhones die ruimte hebben voor gewoon twee simkaarten?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-09-2018 09:55
Kijk eens op tweakers als je meer info zoekt, daar is vaak veel te vinden.

Ik ken wel dual sim, maar nog nooit van e-sim gehoord. Ik heb zelf maar 1 simkaartje en geen iphone, dus heb me hier ook nog nooit in verdiept.
Die site en ander hebben veel technische kennis maar daar ben ik mee bekend. Zal topic even aanpassen. Het gaat gewoon om de “levering” in NEderland.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
19-09-2018 10:03
Maar er zijn geen IPhones die ruimte hebben voor gewoon twee simkaarten?
Ja die bestaan, in China omdat daar geen e-sim toegestaan is.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Maar ik snap je vragen niet helemaal.

Er is op dit moment geen enkele Nederlandse provider die e-sim ondersteunt of concrete plannen daartoe heeft. Kortom, je hebt er voorlopig dus niks aan.

Tuurlijk kun je gebruik maken van een buitenlandse provider maar dan kun je wrsch geen gebruik maken van je Nederlandse nummer, en is het maar de vraag of je goed bereik hebt hier. Plus, ik weet niet of er nog steeds roamingskosten worden gerekend, maar daar moet je dan ook rekening mee houden met een buitenlandse provider.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat er vraag is naar dualsim of esim iPhones.

Ik heb iPhones gehad, maar ik was uiteindelijk niet tevreden vanwege de beperkingen. Ben al een aantal jaren een Android liefhebber, en heb een dualsim Oneplus.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
19-09-2018 10:14
Maar ik snap je vragen niet helemaal.

Er is op dit moment geen enkele Nederlandse provider die e-sim ondersteunt of concrete plannen daartoe heeft. Kortom, je hebt er voorlopig dus niks aan.

Tuurlijk kun je gebruik maken van een buitenlandse provider maar dan kun je wrsch geen gebruik maken van je Nederlandse nummer, en is het maar de vraag of je goed bereik hebt hier. Plus, ik weet niet of er nog steeds roamingskosten worden gerekend, maar daar moet je dan ook rekening mee houden met een buitenlandse provider.
Dus? Als jij nou net wel dit opgelost zou hebben en jouw ervaring hier zou delen dan heb ik daar wat aan!
Dus je hebt mijn vraag prima begrepen hoor, enkel noem jij de mogelijke problemen die op kunnen treden. Waarvoor dank.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
19-09-2018 10:28
Ik kan me voorstellen dat er vraag is naar dualsim of esim iPhones.

Ik heb iPhones gehad, maar ik was uiteindelijk niet tevreden vanwege de beperkingen. Ben al een aantal jaren een Android liefhebber, en heb een dualsim Oneplus.
Ik lees wat je schrijft, en bevestigd dat er wel dualsim behoefte bij jou bestond.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Esim is in NL straks ook wel voorhanden , ik vermoed ergens eind 2019 of begin 2020. Dual sim hebben aantal Android telefoons, mijn zoon heeft een oneplus 6 die het ook kan. Gebruiken doet hij het in buitenland, goedkoop kaartje erbij wat hij daar dan gebruikt ipv Nederlandse sim. maar heel veel voordelen heeft het niet want watsapp doet hij gewoon met die buitenlandse sim met nl nummer..

Ik lees dat het bij TO gaat om zakelijk en prive apart... dat is bij ons niet aan de orde. Mijn partner gebruik zijn zakelijk telefoon ook voor prive (hij mag hem prive gebruiken) en mocht hij daar weggaan dan switchen we naar nieuw nummer indien nodig. En ik heb alleen prive telefoon.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
19-09-2018 11:57
Ik lees wat je schrijft, en bevestigd dat er wel dualsim behoefte bij jou bestond.
Ik vermoed dat de beperkingen van de iPhone niet zozeer waren mbt de dual sim maar omdat je Android meer kunt aanpassen en iPhone valt weinig aan te tweaken. Android kan je helemaal aanpassen door je rom aan te passen.. iPhone niet en dat is maar net wat je wil. Ik vind het prima dat iOS is zoals het is maar mijn zoon tweaked zich suf met zijn roms..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het nut van e-sim niet. Er is al dual sim. Ik verwacht niet dat er echt een vraag naar zal zijn en dat de levering nog op zich gaat laten wachten. Volgens de providers is dat ook de reden dat het niet wordt ondersteund, ze verwachten niet dat er vraag naar zal zijn. Ik zie er ook geen voordelen in.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
19-09-2018 12:32
Ik vermoed dat de beperkingen van de iPhone niet zozeer waren mbt de dual sim maar omdat je Android meer kunt aanpassen en iPhone valt weinig aan te tweaken. Android kan je helemaal aanpassen door je rom aan te passen.. iPhone niet en dat is maar net wat je wil. Ik vind het prima dat iOS is zoals het is maar mijn zoon tweaked zich suf met zijn roms..
Ik weet het, maar dat deed en doe ik weer met andere apparaten. Mijn iPads pro en iphone zijn mij heilig :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-09-2018 12:37
Ik zie het nut van e-sim niet. Er is al dual sim. Ik verwacht niet dat er echt een vraag naar zal zijn en dat de levering nog op zich gaat laten wachten. Volgens de providers is dat ook de reden dat het niet wordt ondersteund, ze verwachten niet dat er vraag naar zal zijn. Ik zie er ook geen voordelen in.
Deoverkoelende wereldwijde organisatie van providers denk daar dus echt anders over hoor. Die gaan ervan uit dat met jaar of vijf geen fysiek kaartje mer zal bestaan en enkel de e-sim, hun standaard, zal bestaan. Dus het wel of niet nuttig vinden maakt mij minder uit voor dit topic dan. Gaat mij om de slimste en straks misschien eerste e-sim oplossing in Nederland.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
19-09-2018 12:41
Deoverkoelende wereldwijde organisatie van providers denk daar dus echt anders over hoor. Die gaan ervan uit dat met jaar of vijf geen fysiek kaartje mer zal bestaan en enkel de e-sim, hun standaard, zal bestaan. Dus het wel of niet nuttig vinden maakt mij minder uit voor dit topic dan. Gaat mij om de slimste en straks misschien eerste e-sim oplossing in Nederland.
Maar wat is dan het voordeel? Ik zie namelijk alleen nadelen, ik zou nooit e-sim willen hebben denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met deze vraag? "4- Ken jij wel topic waar provider jou serieus neemt?"
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-09-2018 13:23
Wat bedoel je met deze vraag? "4- Ken jij wel topic waar provider jou serieus neemt?"
Daar bedoel ik mee dat ze serieus op “deze” vraag een antwoord geven. Het topic bij mijn eigen provider dus niet, die geeft op alle vergelijkbare vragen over dit onderwerp enkel ja of nee antwoorden.
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 19-09-2018 14:31
2.19% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
19-09-2018 14:26
Daar bedoel ik mee dat ze serieus op “deze” vraag een antwoord geven. Mijn eigen provider dus niet, die geeft op alle vergelijkbare vragen over dit onderwerp enkel ja of nee antwoorden.
Het is een gesloten vraag. Is het mogelijk? Nee. Gaat het binnenkort komen? Nee.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-09-2018 12:47
Maar wat is dan het voordeel? Ik zie namelijk alleen nadelen, ik zou nooit e-sim willen hebben denk ik.
Dat snap ik, in Nederland zijn ze nog bang dat consument zo sneller kan overstappen. Alle gaat digitaal. Maar toestellen worden daardoor kleiner en alle ruimte die weer naar bv accu kan is mooi meegenomen. Dus je hebt nooit meer met los kaartje te maken wat te groot te klein of beschadig raakt. Weer een “opening” minder op jouw telefoon etc.

Dus je koopt telefoon sluit je via website ergens aan en vult jouw telefoongegevens in en ze koppelen op afstand jouw telefoon aan jouw nummer.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
19-09-2018 14:30
Dat snap ik, in Nederland zijn ze nog bang dat consument zo sneller kan overstappen. Alle gaat digitaal. Maar toestellen worden daardoor kleiner en alle ruimte die weer naar bv accu kan is mooi meegenomen. Dus je hebt nooit meer met los kaartje te maken wat te groot te klein of beschadig raakt. Weer een “opening” minder op jouw telefoon etc.

Dus je koopt telefoon sluit je via website ergens aan en vult jouw telefoongegevens in en ze koppelen op afstand jouw telefoon aan jouw nummer.
Dat lijkt me vooral heel onpraktisch.

Maar er zullen er vast meer zoals jij zijn. Misschien een facebookgroep starten of zo en de krachten bundelen om je te laten horen.

Maar ik hoop toch echt dat ik niet over hoef naar e-sim.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-09-2018 14:27
Het is een gesloten vraag. Is het mogelijk? Nee. Gaat het binnenkort komen? Nee.
Ja, en? Ik stel een open vraag en krijg inderdaad een gesloten antwoord. Daar gaat het “daar” juist om.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
19-09-2018 14:34
Ja, en? Ik stel een open vraag en krijg inderdaad een gesloten antwoord. Daar gaat het “daar” juist om.
Welke vraag stel je ze dan?
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
19-09-2018 14:26
Daar bedoel ik mee dat ze serieus op “deze” vraag een antwoord geven. Het topic bij mijn eigen provider dus niet, die geeft op alle vergelijkbare vragen over dit onderwerp enkel ja of nee antwoorden.

Maar als ik adviseer om op tweakers te kijken, dan zeg je dat dat om technische kennis gaat en je dat niet zoekt. Wat voor informatie zoek je dan? Want het antwoord op vraag 2 over een oplossing voor je probleem, kun je daar waarschijnlijk wel vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven