Grrrr, Google

19-09-2018 13:00 10 berichten
Ik zoek regelmatig via Google.co.uk, omdat ik vaak Engelstalige resultaten wil en geen Nederlandse. Maar sinds een tijdje zetten die flikkers van Google mijn taalinstellingen telkens opnieuw op Nederlands, zodat ik ook via de Engelse Google allemaal Nederlandse resultaten krijg. Zo irritant.

Weet iemand of en hoe ik dat uit kan zetten. Heb mijn taalinstellingen al vaak veranderd, maar dat helpt dus niet.
Engelse google startpagina als favoriet instellen?
Alle reacties Link kopieren
Als je op de homepage van google zit, ga rechtsonder naar Instellingen. Dan heb je via 'zoekinstellingen' de mogelijkheid om de 'taal die het google-product gebruikt' op Engels te zetten.

Of je neemt de tweede optie, 'geavanceerd zoeken', daar kun je de taal invoeren en een hoop andere filtermogelijkheden. Ik gebruik dat scherm ook vaak om binnen één website te zoeken als die zelf geen behoorlijke zoekfunctie heeft, forum.viva.nl bijvoorbeeld.

Of hij de eerste instelling vasthoudt voor een volgende zoekactie, geen idee. Bij de tweede in elk geval niet.

Ik ben het met je eens dat het bijzonder irritant is dat zo'n programma voor jou gaat bedenken wat je voor resultaten zou willen.
The owls are not what they seem
marsmellowwww schreef:
19-09-2018 13:18
Engelse google startpagina als favoriet instellen?
Dat helpt helaas ook niet.
Je woonplaats naar een Engelse plaats zetten? Wellicht dat Google op basis daarvan denkt dat je daar zit.
Alle reacties Link kopieren
Taal van zoekresultaten instellen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij instellingen de regio op Verenigd Koningkrijk zetten? Die staat normaal op 'huidige regio'.
Dit is dus rechts onderin instellingen - zoekinstellingen - zoekresultaten.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Als je zowel je locatie als je taal aanpast lukt het wel, toch ?
Alleen de advertenties (de koopsuggesties bovenaan) blijven in de Nederlandse taal, de rest past zich wel aan, ook na opnieuw inloggen.
Ik krijg nu suggesties in België (ingestelde locatie) in de Engelse taal.
Maps laat zich overigens niet misleiden door deze simpele truc.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-09-2018 13:39
Taal van zoekresultaten instellen.
Dat is trouwens iets anders dan taal die het Google product gebruikt. Ik krijg alleen Engelse zoekresultaten maar het product gebruikt Nederlands. Omdat ik ook liever m'n resultaten in het Engels heb. Mijn locatie staat op NL.

Instellingen - > geavanceerd - > talen
Dank voor de antwoorden, ik ga jullie tips proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven