Is 25 mbit genoeg voor internet thuis?

19-09-2018 16:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van bezuinigen zit ik erover te denken om mijn internetabo samen te voegen met mijn tv abo. Kreeg van ziggo als klant daarvoor een aanbieding van internet en bellen voor E 15 bovenop de 18,70 van de tv. Alleen het aantal mbit is 25.

Ik internet vooral op de telefoon en laptop en download geen films of muziek. Is dat genoeg of kan ik beter voor hun all in one pakket gaan met 40 mbit voor 44,95 pm?

Nu heb ik internet van kpn van 41,95 pm met 50 mbit internet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Niet veel verstand van maar Is voor ons gezin genoeg. Maar als je met een paar man tegelijk wil streamen, kan dit te weinig zijn..... denk aan ipad, tv, telefoon (kind(eren) partner, jij )
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb internet start van Ziggo, dat is 40mbit down en 4mbit up, dat is hier het langzaamste abo en ik kan zonder problemen alles doen. Nu ben ik wel de enige gebruiker, maar ik kan zonder problemen en via smart-tv naar uitzendinggemist kijken en via mijn laptop internetten en dan bijv. een filmpje op youtube kijken.
Weet niet hoe dat is als je online videogames speelt.
Alle reacties Link kopieren
25 is wel wat anders dan 40 of 50 natuurlijk.. ik heb 20 mb gehad en ben alleen, ik had vaak niet genoeg om iets te kijken op netflix en het internet op de tablet was vaak traag.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan, wat wordt er gebruikt...met hoeveel zijn jullie?

Voor alleen is het prima. Maar het kan langzaam aanvoelen..
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat je met gebruik van wifi vaak maar ongeveer de helft aan snelheid haalt. Dus als er 25 Mb via de Cai aansluiting van ziggo binnen komt, zal dat via WiFi op je telefoon op tablet maar de helft zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik maximaal 18 binnenkrijgen, en dat is met een gezin van vier nog wel te doen, alleen twee interactieve tv ontvangers lukt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij daar bij normaal gebruik en weinig streamen van film geen zorgen overmaken. 20/1 had ik in centrum van een stad in Nederland. Het kon niet sneller, allemaal oude kabels die ook nog regelmatig storing gaven. Dus het scheelt veel, gewoon doen en bij kleine tegenvallertje gewoon jouw schouders ophalen.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen, ik doe niet aan gamen of het downloaden van films of muziek. Momenteel nog geen netflix, maar stel dat ik in de toekomst wel netflix wil kan dat wel met een snelheid van 25 mb of is 40 beter?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Alleen red je dit makkelijk in theorie ook met streaming. Alleen ben ik zelf geen voorstander van ziggo...maar ook daar heb je voorstanders in.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
19-09-2018 20:42
Ik ben alleen, ik doe niet aan gamen of het downloaden van films of muziek. Momenteel nog geen netflix, maar stel dat ik in de toekomst wel netflix wil kan dat wel met een snelheid van 25 mb of is 40 beter?
Ga gewoon jouw portemonnee achterna.... dan duurt iets maar paar secondes langer... binnenkomen doet Netflix ook. Veel apparaten bufferen (tijdelijk opslaan van bijvoorbeeld stukje film voordat jij het gaat zien) dus gewoon doen, mocht je later wat meer willen dan kun je eenvoudig weer naar boven aanpassen.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier maar 11 Mbit/sec (want in buitengebied, 2 km van de centrale af) en dat is genoeg voor steaming. Laden van Youtube met meerdere personen (mijn kids) duurt soms wat langer, maar het is niet storend. Netflix werkt ook gewoon (op HD, ik heb geen 4k). In theorie heb je ongeveer 4-10Mbits/sec nodig voor steaming zoals Netflix.
Alle reacties Link kopieren
NederDropje schreef:
19-09-2018 18:45
Hou er rekening mee dat je met gebruik van wifi vaak maar ongeveer de helft aan snelheid haalt. Dus als er 25 Mb via de Cai aansluiting van ziggo binnen komt, zal dat via WiFi op je telefoon op tablet maar de helft zijn.
Dit is natuurlijk onzin. Als de aansluiting hoog is (bijv 100 Mbits/sec) dan houdt Wifi dat interdaad niet bij, waardoor je op de laptop of tablet minder snelheid hebt. Maar bij 25 MBits/sec zou het bijna geen verschil moeten maken of je over Wifi gaat of over een ethernet-kabel. Hangt natuurlijk samen of er veel andere wifi-signalen in de buurt zijn. NederDropje is misschien in de war met een Wifi-extender. Die loopt vaak op de halve snelheid tov de Wifi die direct van je aansluiting af komt. Hier allemaal niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
19-09-2018 20:42
Ik ben alleen, ik doe niet aan gamen of het downloaden van films of muziek. Momenteel nog geen netflix, maar stel dat ik in de toekomst wel netflix wil kan dat wel met een snelheid van 25 mb of is 40 beter?
Als wij met zijn vieren genoeg hebben aan 18, inclusief netflix, en een puberella die youtube kijkt op de tablet terwijl ze via internet een spel speelt en met haar telefoon aan het skypen is tegelijk, moet het jou in je eentje vast ook lukken.
Alle reacties Link kopieren
De allersimpelste tip is om gewoon de langzaamste te nemen. Waarom? Omdat ze nooit moeilijk doen als je belt dat je een sneller abonnement wilt, maar andersom wel!

Die post over "via wifi maar de helft" is onzin. Als je mobiele apparatuur brak is dan is dat met een sneller abonnement nog steeds brak.

25 mbit is meer dan genoeg voor één actieve gebruiker. Ook voor netflix. Het wordt pas een probleem als je met apparatuur gaat streamen met hoge resoluties (4K), maar als je zo'n tv kan betalen dan is de prijs van 25 mbit ook wisselgeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven