Groene ring van Apple Watch

04-10-2018 08:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of ik mijn vraag beter hier kan stellen of op het sporttopic, maar ik waag hier mijn eerste poging..

Wie heeft er ook een Apple watch? Merk je na de laatste update een verandering in de groene ring? Normaal krijg ik mijn groene ring lopend als ik bijvoorbeeld flink doorloop maar sinds de update moet ik bekans rennen om de ring een beetje lopende te krijgen.. erg frustrerend want ik heb hem het liefst op het eind van de dag vol.

Zijn d’r meer mensen die hier last van hebben? In mijn omgeving zijn er niet zoveel mensen met een Apple watch, en die paar mensen die een Apple watch hebben kregen de ring voorheen al niet vooruit.

Op de site van Apple staat dat als je doorwandeld met bijvoorbeeld de hond uitlaten (wat bij mij het geval is) dat ‘ie dan gaat lopen als je normaal met je armen zwiept. Nou zwiepte ik vanmorgen zo hard met die armen dat voorbijgangers zich waarschijnlijk afvroegen of ik nog wel goed was, maar alsnog staat mijn groene ring nu op 8 bij een wandeling van 40 minuten stevig doorlopen..
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
:) ik kijk alleen naar de rode ring en soms die andere, nooit de groene. Die motiveert voor mij niet zo, is meestal leeg :rofl: . Workouts start ik zelf op, daarbuiten doe ik geen dingen waar Apple van onder de indruk raakt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
inderdaad de workout wandelen aanzetten als je gaat lopen met hond.
Ik zet altijd de workout aan, maar ik heb juist het gevoel de ring sneller vol te hebben sinds de update!
Alle reacties Link kopieren
Hier een Apple Watch series 3.

Ik doe eigenlijk niks aan de trainingsring, beweging en staan (rood en blauw) heb ik bijna dagelijks (meer dan) rond.

Net even nagekeken in de app op mijn iPhone en ik zie misschien NET wat minder progressie op Training sinds 17-9, de update naar iOS 12...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie t bij mijzelf ook, duurt nu veel langer eer de ringen vol zijn. Terwijl bij mijn vriend het gewoon gelijk is gebleven qua ringen vol krijgen. Allebei een Apple watch 2 series. Wat me na de update is opgevallen is dat ie tijdens een workout, zoals wandelen, de Vo2Max meet. Dat zegt weer iets over je conditie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag eraan proberen te denken om de workout aan te zetten. Wel jammer dat dat nodig is, voorheen ging ‘t vanzelf..
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch zelf ergens instellen hoeveel je moet doen om een ring vol te maken. (waar weet ik even zo snel niet.) Na een aantal dagen je doel behaald te hebben, krijg ik ook vanzelf de vraag of ik mijn bewegingsdoelen strenger wil maken. Dat doe ik dan ook steeds. Kan het niet zijn, dat door de update deze doelen bij jou anders ingesteld zijn?


Ik dacht trouwens net voor de update dat de touchscreen van mijn iwatch niet meer werkte. Werd gedurende een week steeds slechter. Baalde flink en wilde hem bijna terug sturen voor de garantie, toen er opeens de volgende ochtend een update kwam en de iwatch werkt gelukkig weer perfect. Is dit herkenbaar bij jullie?
Bij mij is het juist precies andersom, hij gaat nu wel vol bij gewoon wandelen (sterker nog, als ik een beetje vlot aan het haken ben vraagt hij of ik met een zwem-workout bezig ben :rolling: )
Alle reacties Link kopieren
zoeter schreef:
07-10-2018 13:25
Je kunt toch zelf ergens instellen hoeveel je moet doen om een ring vol te maken. (waar weet ik even zo snel niet.) Na een aantal dagen je doel behaald te hebben, krijg ik ook vanzelf de vraag of ik mijn bewegingsdoelen strenger wil maken.
Alleen de rode ring (beweging) is aan te passen. De blauwe staan-ring en groene traingsring liggen vast op 12 uur staan en 30 minuten training.
Dit is dis zeker niet het hier aangehaalde probleem.

Instellen van je bewegingsdoel doe je in principe maandagmorgen, maar je kunt met een Force Touch (hard drukken) in de activiteiten-app op je Apple Watch (niet iWatch) op ieder moment je doel aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik een paar dagen de workout app aan het gebruiken.
Resultaat: bij een wandeling can 1 uur en 45 minuten (ongeveer) had ik 50 minuten op de groene ring staan.
Voorheen was dat 80á 90 minuten.
Ik word d’r niet blij van. Werkt totaal niet motiverend.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens even gekeken, ik heb vanmorgen 45 minuten gefietst en daar een work-out bij aangezet. Mijn groene ring staat op 22 minuten... misschien fiets ik niet hard genoeg?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
GewoonDaantje schreef:
08-10-2018 13:28

Ik word d’r niet blij van. Werkt totaal niet motiverend.
juist wel! Nog actiever worden om je ring te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een hele poos dat groen bij mij amper aanslaat. Ook niet als ik ga fietsen en de work out aan zet (en ik fiets met een zware moederfiets met twee kinderen. Dus hartslag is for sure hoog genoeg). En ook niet als ik ga wandelen (ook work out aan) en daarbij mijn hartslag probeer hoog te houden.
Enige wat hij wel goed doet is als ik high interval training doe, maar dat heb ik al een poos niet gedaan (ben hoogzwanger). Heb het maar los gelaten, ik focus nu op rood.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-10-2018 16:38
juist wel! Nog actiever worden om je ring te halen.
Nee, als je je het leplazerus hebt gelopen en de ring heeft d’r maar een paar minuutjes bij gekregen heb ik eerder zoiets van ‘zoek het je uit’. Voorheen kreeg ik wel eer van mijn werk 😜. Ik heb ook meer te doen op een dag dan alleen mijn ringen vullen en het moet wel een beetje haalbaar blijven.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nu snap ik het. Wat suf!

Ik baal momenteel flink. Ik heb naar mijn weten mijn horloge niet gestoten en toch, toen ik er op keek, is het scherm aan drie kanten opengescheurd langs de zijkant. Het horloge werkt dus totaal niet meer, snik snik. Iemand dit wel eens meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn watch een tijdje terug ook kapot, links, boven en rechts een barst. Ik weet dat ik hem wel gestoten heb tegen de muur. Ik had hem nog niet zo lang en kreeg het vergoed van de inboedelverzekering. Een scherm vervangen doet Apple niet, ik heb een nieuwe van hen gekregen.

Hij deed het bij mij nog wel trouwens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ah goede Juultje! Het horloge is nog bij de reparateur, geen idee wat de uitslag zal zijn, maar ik heb het vast aangegeven bij de inboedelverzekering. Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij doet ie het ook niet. Ik heb langer dan 30 minuten intensief gefietst waarbij mijn hartslag zo hoog ging, dat ik zowat aan de beademing moest.
En dan pakt ie maar 5 minuten trainen. Ondanks dat ik van te voren de training op "buiten fietsen" heb geklikt.

Ik heb Apple support gebeld, maar ik had niet echt een kenner aan de telefoon. Eigenlijk wist hij het ook niet. Ik ga binnenkort maar even naar een apple store. Want ik heb mijn horloge juist om mijn ringen vol te krijgen. Dat maakt het juist zo stimulerend en motiverend.

Dus ik hoor ook graag als iemand de oplossing weet. Ik heb mijn apple watch ook losgekoppeld en weer opnieuw gekoppeld. Werkt ook niet. Snik.
Reisandshine schreef:
14-01-2019 14:36
Bij mij doet ie het ook niet. Ik heb langer dan 30 minuten intensief gefietst waarbij mijn hartslag zo hoog ging, dat ik zowat aan de beademing moest.
En dan pakt ie maar 5 minuten trainen. Ondanks dat ik van te voren de training op "buiten fietsen" heb geklikt.

Ik heb Apple support gebeld, maar ik had niet echt een kenner aan de telefoon. Eigenlijk wist hij het ook niet. Ik ga binnenkort maar even naar een apple store. Want ik heb mijn horloge juist om mijn ringen vol te krijgen. Dat maakt het juist zo stimulerend en motiverend.

Dus ik hoor ook graag als iemand de oplossing weet. Ik heb mijn apple watch ook losgekoppeld en weer opnieuw gekoppeld. Werkt ook niet. Snik.
wel de updates gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die is up to date.

Vandaag 3 x gefietst (totaal 70 min)
Hartslag tussen 111 en 124.

Totaal maar 7 min training. Is toch raar?
Reisandshine schreef:
14-01-2019 18:21
Dat zou die in de nacht automatisch doen... ik ga wel ff checken
Alleen als hij dan aan de lading zit en de iPhone ernaast ligt.

Ik moet hem handmatig aanzetten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit proberen...

http://cybertalk.nl/workout-ring-loopt-op-apple-watch/
Is ie goed gekalibreerd?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204516


Mijne doet het wel goed namelijk... (heb serie 4)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dat wel ff doen.... alles in de sportschool pakt ie namelijk wel alles goed. Zo gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven