Geluidssysteem aansluiten

04-10-2018 20:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vraag voor vandaag is: hoe sluit ik mijn hele audio systeem zó aan dat ik het geluid van mijn ontvanger en chrome cast over mijn speakers kan beluisteren.

Het gaat om de volgende stukken hardware:

Google chrome cast (media versie)
Tv: JVC LT-26X70BU (het is een oudje)
Receiver: STR-KS1100
Geluidssysteem: Magnat avtive subwoofer met speaker (art. Nr. 8010701)
Ontvanger van KPN

Het liefts zou ik zowel de crome cast als de ontvanger over de speakers kunnen horen, maar als je tv kijkt via de ontanger van KPN is het natuurlijk niet fijn om naar de receiver te moeten lopen om het geluid te verzetten. De chrome cast wil ik in ieder geval kunnen beluisteren via de speakers.
Ik heb al wat geprobeerd, maar ik ben er nog niet uit hoe en wat.
Ik zit niet vaak op forums dus ik hoop dat ik beetje duidelijke ben geweest😅

K hoor t wel🖐
Wij hebben de versterker aangesloten op de televisie, dus zowel chromecast als ontvanger sturen het beeld naar de televisie, en dan stuurt de televisie het geluid naar de versterker. Heb ook een tijdje moeten Googlen voordat het gelukt was. Ik heb een Sony dus je hebt helaas niets aan de details.

Als je hier geen antwoord krijgt zou ik de vraag even neerleggen bij Reddit als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Je wil dus het tv-geluid incl chrome cast vervangen door het geluid van je boxen? Dat moet je achterop je tv kijken welke uitgangen hij heeft. Als je versterker net zo'n ingang heeft dan moet dat lukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn tv nergens op aangesloten omdat ik a. tevreden ben met mijn tv-geluid en b. geen zin heb om telkens twee apparaten aan te zetten, maar met mijn tv zal het mogelijk zijn om telkens opnieuw te kiezen denk ik of het geluid via tv zelf of versterker zal moeten verlopen. Dat verloopt volgens een menu in de tv. Maar ja ik ben al tevreden dus dan probeer ik niet verder. :)

Ik zal dan de optische uitgang van tv moeten verbinden met de optische ingang van mijn versterker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De chromecast kan toch gewoon in de dvd-hdmi ingang van je sony str-ks1100 ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven