senioren smartphone?

09-10-2018 20:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met (ouders/grootouders met) een senioren smartphone?

Ik zie ze vooral van het merk Doro. Weet iemand of het inderdaad gemakkelijk werkt?
Mijn vader is goed met internet, pc en tablet.
Alleen minder handig met zijn mobiel, tot op heden belt hij er alleen mee.

Hij vind het leuk om te zien dat je met Whattsapp zo makkelijk met elkaar communiceert en foto's ed doorstuurt.
Maar hij denkt dat het met zijn grote vingers onhandig is op dat schermpje.

Ik wil er wel een bestellen voor zijn verjaardag maar ik kan weinig reviews vinden.
Iemand ervaring met senioren smartphones?
Alle reacties Link kopieren
En gewoon een grote kopen en dan de lettergrootte op groot zetten? Werkt bij mijn schoonouders van 80 heel goed.
Een Styluspen werkt veel makkelijker dan je vingers gebruiken.
Ik kon mijn Samsung ook op eenvoudige stand zetten en dan was alles ook groter. Dus dan kan in principe van een gewone smartphone een senioren telefoon maken.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
09-10-2018 20:59
En gewoon een grote kopen en dan de lettergrootte op groot zetten? Werkt bij mijn schoonouders van 80 heel goed.
ja zou ook een optie zijn.
Ik zoek eigenlijk iets met zo weinig mogelijk functies, alleen bellen en whatsapp zeg maar.
Hij kan ontzettend onhandig doen met dat apparaatje..
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
09-10-2018 21:01
Een Styluspen werkt veel makkelijker dan je vingers gebruiken.
nooit aan gedacht dat dat ook nog kan!
Telegram is een soortgelijke app en kan op tablets worden geïnstalleerd. Misschien eerst kijken of dat hem bevalt?
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
09-10-2018 21:01
Ik kon mijn Samsung ook op eenvoudige stand zetten en dan was alles ook groter. Dus dan kan in principe van een gewone smartphone een senioren telefoon maken.
Ik kan eens kijken of er ergens nog een oud apparaat slingert om het uit te proberen met hem.
Dan maar geen verrassing voor zijn verjaardag..
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
09-10-2018 21:06
Telegram is een soortgelijke app en kan op tablets worden geïnstalleerd. Misschien eerst kijken of dat hem bevalt?
Hij heeft een I-pad 1, heb ik me laten vertellen (zie dat ding nooit).
Geen idee of dat nog kan. Ik had al uit gezocht of er whattsapp op kon maar dat lijkt niet te kunnen.
Je tablet moet dan een telefoonnummer hebben of connecten met een mobiel oid. En dat kan dat oude ding niet aan.

Appen op de tablet leek me namelijk meteen al veel handiger.
Telegram ga ik nakijken, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Tiana, werkt Telegram alleen op Iphone of I pad?Ik heb geen Iphone, en het is echt wel fijn als ik hem ook kan bereiken..
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma van 84 appt ook via haar (samsung)tablet.

Simkaartje kopen en in je eigen mobiel steken, watsapp installeren op tablet, dan krijg je een code per sms die je in kan voeren. Die simkaart heb je daarna niet meer nodig. Kan de prullenbak in.
ambra schreef:
09-10-2018 21:14
Tiana, werkt Telegram alleen op Iphone of I pad?Ik heb geen Iphone, en het is echt wel fijn als ik hem ook kan bereiken..
Nee, ook android. Wij gebruiken het ook omdat mijn bejaarde ouders niet met een smartphone kunnen omgaan. Hebben allemaal andere toestellen. Geen telefoonnummer voor nodig ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdek nu ook WhattsApp Web, dat zou ook voor op een tablet of pc zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
09-10-2018 21:15
Nee, ook android. Wij gebruiken het ook omdat mijn bejaarde ouders niet met een smartphone kunnen omgaan. Hebben allemaal andere toestellen. Geen telefoonnummer voor nodig ook.
Dit klinkt wel heel goed!
Het zou al heel fijn zijn als hij er thuis mee kan werken, dus een phone is niet perse nodig.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
09-10-2018 21:16
Ik ontdek nu ook WhattsApp Web, dat zou ook voor op een tablet of pc zijn.
Daar moet je wel een 'normaal' watsappaccount voor hebben. Dat gaat met een QR code. Je moet dan elke keer als je in wilt loggen die QR code met je mobiel scannen.
Alle reacties Link kopieren
bingo schreef:
09-10-2018 21:14
Mijn oma van 84 appt ook via haar (samsung)tablet.

Simkaartje kopen en in je eigen mobiel steken, watsapp installeren op tablet, dan krijg je een code per sms die je in kan voeren. Die simkaart heb je daarna niet meer nodig. Kan de prullenbak in.
Nog meer opties, fijn!
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
bingo schreef:
09-10-2018 21:19
Daar moet je wel een 'normaal' watsappaccount voor hebben. Dat gaat met een QR code. Je moet dan elke keer als je in wilt loggen die QR code met je mobiel scannen.
Nee da's niet handig dan. Dan moet hij toch een mobiel hebben die kan scannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met hem overleggen.
Dank jullie wel voor al die snelle tips.

Als iemand nog een goed idee heeft voor zijn verjaardag hoor ik het graag ;-)
(nu die smartphone van het lijstje kan misschien..)
Alle reacties Link kopieren
bingo schreef:
09-10-2018 21:19
Daar moet je wel een 'normaal' watsappaccount voor hebben. Dat gaat met een QR code. Je moet dan elke keer als je in wilt loggen die QR code met je mobiel scannen.
Eén keer inloggen is genoeg, maar de telefoon moet wel aanstaan en bereik hebben als je webwhatsapp wilt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent eenzelfde vraag gehad, en ben waanzinnig goed geholpen door Phone Master op de Overtoom in Amsterdam. Hun website is beroerd, maar telefonisch zijn ze fantastisch. We hebben besteld en binnen een paar dagen hadden we een toestel dat precies naar onze wens was.

(Geen aandelen oid, gewoon echt een heel tevreden klant)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
09-10-2018 21:57
Ik heb recent eenzelfde vraag gehad, en ben waanzinnig goed geholpen door Phone Master op de Overtoom in Amsterdam. Hun website is beroerd, maar telefonisch zijn ze fantastisch. We hebben besteld en binnen een paar dagen hadden we een toestel dat precies naar onze wens was.

(Geen aandelen oid, gewoon echt een heel tevreden klant)
Dank je wel! Zeker iets om te onthouden als het met de tablet niet lukt..
Mijn moeder van 75 vond de Doro nog vrij ingewikkeld. Ze heeft nu een Fysic en die werkt uitstekend voor haar.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
10-10-2018 07:30
Mijn moeder van 75 vond de Doro nog vrij ingewikkeld. Ze heeft nu een Fysic en die werkt uitstekend voor haar.
Gaat ook op de lijst, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader van 83 heeft sinds kort ook een mobiel. Gaat prima en die man heeft echt hele grove handen.

Ik denk dat je je vader een beetje onderschat. Hij heeft toch ook een tablet en is handig met PC.... Dan lijkt me een smartphone niet zo'n probleem.

Als hij een iPad heeft zou ik hem een iPhone geven, is in principe gewoon een kleine iPad waar je op kan bellen. Als je van Apple naar Android moet schakelen dan is dat erg lastig. Ik ben zelf erg handig met elektronica zeg maar, maar met de android van mijn moeder krijg ik echt iedere keer ruzie. Zo onlogisch vind ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven