Wie is de host/provider van een website?

10-10-2018 15:02 9 berichten
Hoe kom ik erachter wie de webhost is, of de internet service provider van een willekeurige website (domeinnaam met .nl).

Het gaat om een website met 'onrechtmatige' informatie die ik het liefste uit de lucht zou hebben, maar de eigenaar van de website die de informatie erop zet, geeft natuurlijk niet thuis.

Hoe kom ik er achter wie ik (volgens de gedragscode Notice-and-take-down) moet benaderen?
Bedankt vast voor de reacties, ben nu paar uurtjes offline maar ben hier begin van de avond weer.
Sidn.nl
Alle reacties Link kopieren
https://www.sidn.nl/whois
Inderdaad beginnen bij SIDN en anders kun je deze eens proberen:

https://www.whoishostingthis.com
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even zoeken op WHOIS.
Alle reacties Link kopieren
Via sidn.nl kun je inderdaad de registratiegegevens vinden. Helaas is het niet 100% gegarandeerd dat deze info ook klopt. Vaak wel, maar het is mogelijk om hier nepinformatie op te plaatsen en het kan ook zijn dat er nog oude gegevens op staan die niet meer actueel zijn. Ik hoop dat je de info vind die je nodig hebt.
Veel dank, hier heb ik iets aan!
Alle reacties Link kopieren
Via SIDN kun je achterhalen bij welke registrar de domeinnaam is geregistreerd. Dat wil nog niet zeggen dat de website dan ook bij die partij gehost wordt.

Je kunt bijvoorbeeld de naam registreren bij Transip (om maar een partij te noemen), de DNS setting laten bewaren bij OpenDNS in de VS en daarin aangeven dat www.naam.nl op een server X bij KPN staat en dat forum.naam.nl op een server in Rusland staat, terwijl de mail via een Franse server loopt.

Dat kan een flinke zoektocht worden.

Je zou wel via je dosprompt kunnen intikken

nslookup www.die-site.nl

Daar komt een ipadres uit.

Dan tik je weer in

nslookup 123.123.123.123

waarbij 123... het ipadres is dat je kreeg uit de eerste aanroep.
Mogelijk staat daarin nog een domeinnaam die een verdere aanwijzing geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven