Smart TV of niet?

10-10-2018 18:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn televisie is vorige week overleden. Zonder aankondiging. Hartstikke dood.
Al zoekend naar een nieuwe loop ik tegen één keuze aan waar ik niet uit kom: een smart tv of weer een gewone niet zo slimme tv.

Ik kijk amper tv: alleen het nieuws, af en toe een goede docu, soms Pauw of DWDD. Verder niet. Ik heb geen Netflix of andere betaaldiensten om series/films te kijken.

Ik kijk al een week via NPO Start naar Nederland 1, 2 of 3 op de laptop. Dat functioneert prima, maar ik vind op een echte tv kijken wel wat fijner, dus ik denk dat er wel een nieuwe tv moet komen. Ik wil een kleine tv (maximaal 23 inch) en in dat segment is er niet heel erg veel keuze (geen keuzestress op dat vlak gelukkig!) wat betreft smart tv's.

Dan dus de hamvraag: heeft een smart tv voordelen die ik over het hoofd zie?
Alle reacties Link kopieren
Met een smart TV kun je ook via internet op je TV kijken. Dus alle video's die je via internet kunt kijken kun je dan op je TV zien. Denk o.a. aan youtube e.d. Maar ook NPO gemist en andere gemist service.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-10-2018 18:45
Met een smart TV kun je ook via internet op je TV kijken. Dus alle video's die je via internet kunt kijken kun je dan op je TV zien. Denk o.a. aan youtube e.d. Maar ook NPO gemist en andere gemist service.
Of je schaft bij je tv een Chromecast aan, dan kan je alles streamen naar je tv (zijn misschien ook wel andere opties voor maar wij gebruiken naar tevredenheid de chromecast 😊)

Er was laatst op de radio dat op een aantal smart tv’s van een jaar of vijf oud de apps niet meer draaien. De tv fabrikant en app makers wijzen naar elkaar om voor een oplossing te zorgen. Zit je dan met je smart tv die niet meer smart is.
-Hanka- schreef:
10-10-2018 18:50
Of je schaft bij je tv een Chromecast aan, dan kan je alles streamen naar je tv (zijn misschien ook wel andere opties voor maar wij gebruiken naar tevredenheid de chromecast 😊)

Er was laatst op de radio dat op een aantal smart tv’s van een jaar of vijf oud de apps niet meer draaien. De tv fabrikant en app makers wijzen naar elkaar om voor een oplossing te zorgen. Zit je dan met je smart tv die niet meer smart is.

Kan je alsnog een Chromecast aanschaffen haha.

Ik zou in jouw geval voor een minder slimme tv gaan. Je kijkt weinig tv en kijkt naar gewone zenders. Mocht je toch internet op je tv willen schaf je idd een chromecast aan en stream je daarlangs.
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
10-10-2018 18:50
Of je schaft bij je tv een Chromecast aan, dan kan je alles streamen naar je tv (zijn misschien ook wel andere opties voor maar wij gebruiken naar tevredenheid de chromecast 😊)

Er was laatst op de radio dat op een aantal smart tv’s van een jaar of vijf oud de apps niet meer draaien. De tv fabrikant en app makers wijzen naar elkaar om voor een oplossing te zorgen. Zit je dan met je smart tv die niet meer smart is.
Cast heb ik ook gehad en dat werkt ook prima kan allebei. Ik heb nog niet meegemaakt dat e,a, niet meer werkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Persoonlijk zou ik bij jouw verhaal geen smart tv kopen.

Hier kijken we wel veel tv, maar hebben ook geen smart geval. De chromecast die eraan hangt doet het uitstekend.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel een goed idee, zo'n Chromecast aanschaffen op het moment dat ik wel van internet op m'n tv gebruik wil maken!
Alle reacties Link kopieren
Smart tv voordeel... dat je met je telefoon dus dingen kunt aansturen als filmpjes. Films die je op je harde schijf hebt staan kunnen via wifi naar je tv gestuurd worden. Foto's van je computer tablet en telefoon kunnen afgespeeld. Plus dat je idd via internet dingen kunt terug kijken. Op zo'n groter scherm net ff prettiger dan een klein schermpje.
Ik het wel een smart tv maar verder geen abo oid. Kijk gewoon het analoge signaal áls de tv eens op een gewone zender staat. Verder alleen in het weekend voor een film, veelal vanaf de computerschijf. En youtube staat nog wel eens op.
nina1966 schreef:
10-10-2018 19:13
Smart tv voordeel... dat je met je telefoon dus dingen kunt aansturen als filmpjes. Films die je op je harde schijf hebt staan kunnen via wifi naar je tv gestuurd worden. Foto's van je computer tablet en telefoon kunnen afgespeeld. Plus dat je idd via internet dingen kunt terug kijken. Op zo'n groter scherm net ff prettiger dan een klein schermpje.
Ik het wel een smart tv maar verder geen abo oid. Kijk gewoon het analoge signaal áls de tv eens op een gewone zender staat. Verder alleen in het weekend voor een film, veelal vanaf de computerschijf. En youtube staat nog wel eens op.
Dit kun je ook allemaal met een chromecast van 3 tientjes.
Ik vond de voordelen van een smart tv te minimaal, Netflix en YouTube ed kan bij sommige providers gewoon via het tv menu, en anders kun je een Chromecast gebruiken mocht je dat ooit willen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
10-10-2018 19:23
Dit kun je ook allemaal met een chromecast van 3 tientjes.
Inderdaad.

Ik doe dat allemaal al 3 jaar met m'n Chromecast. Volgens mij is het prijsverschil tussen een gewone tv en een vergelijkbare Smart tv nog niet zo weinig als de prijs van een Chromecast. Enige wat je nodig hebt, is een extra stopcontact en een HDMI aansluiting op je tv.
meaki schreef:
10-10-2018 19:28
Inderdaad.

Ik doe dat allemaal al 3 jaar met m'n Chromecast. Volgens mij is het prijsverschil tussen een gewone tv en een vergelijkbare Smart tv nog niet zo weinig als de prijs van een Chromecast. Enige wat je nodig hebt, is een extra stopcontact en een HDMI aansluiting op je tv.
Precies! En als je ook een usb-poort op je tv hebt is het stopcontact ook niet meer nodig voor de chromecast
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees voegt het niet veel toe voor mij. Dan streep ik de smart tv's van de lijst.
Alle reacties Link kopieren
Zijn tv's overigens goedkoper geworden de afgelopen 10 jaar, of ligt dat aan mij?
De tv die ik had kostte toentertijd 270 euro (22 inch, B-merk, HD-ready), maar als ik nu iets vergelijkbaars zoek heb ik voor 200 euro een A-merk te pakken en voor nog minder een B-merk.

Het valt in elk geval reuze mee :D
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb er een maar ik zie er geen meerwaarde in. Ze spioneren en brieven alles naar google, zijn langzaam, relatief makkelijk te hacken, apps ondersteunen niet alle tv's meer na enkele jaren en last but not least, heb je een slechte update dan start je hele tv niet meer op en heeft zelfs de kringloop er niets meer aan.

Helaas zijn de "gewone" in de middenklasse kwaliteit (zo rond 1000-1500 euro) haast niet meer te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn niet mijn bezwaren maar die van de consumentenbond. Ik heb hem van het internet gehaald na het aanmelden want je moest natuurlijk wel eerst akkoord gaan met de voorwaarden van google anders mag je je eigen tv niet gebruiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zelf in september een nieuwe tv gekocht voor de slaapkamer.
Dit is een "domme" tv (32 inch) geworden in combinatie met een chromecast.
Kosten €125,- voor de tv en drie tientjes voor chromecast.
Voordeel van de chromecast is dat deze bedien via de gsm of iPad (en de apps dus up to date blijven).

In de winkel begonnen ze over de voordelen van een smart tv, maar ik zie er voordelen echt niet.
In de huiskamer heb ik zo'n smart geval staan, maar de apps worden inmiddels niet meer geupdate (een tv van 4 jaar oud).
Het smartgedeelte is dus zo goed als onbruikbaar inmiddels.
Netflix, youtube etc gebruik via het kpn kastje of de playstation 4.

De combi in de slaapkamer staat er nu een maandje en ben hier erg tevreden over.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een 'gewone' tv met Chromecast. Kennelijk kun je die apps op je smart tv na een tijdje niet meer updaten (lees net dat Cybermiep dat aan den lijve heeft ondervonden). Met een Chromecast kun je gewoon vanaf je telefoon en tablet naar de tv streamen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kost een smart tv nauwelijks meer dan een stupid tv dus ik zou voor smart gaan...
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Tja, hier ook normale tv met chromecast en het werkt super. Wij hebben zelfs al 3 jaar geen tv abonnement meer. Ik kijk alles online (via de chromecast). Dus als je weinig tv kijkt is dat ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
zoetjerminder schreef:
11-10-2018 10:02
Volgens mij kost een smart tv nauwelijks meer dan een stupid tv dus ik zou voor smart gaan...
Het 'probleem' zit hem er vooral in dat in de categorie tv's waarin ik iets zoek (maximaal 23 inch), er vrijwel geen A-merken zijn te vinden die een smart tv bieden. Als zo'n smart ding nou echt een must zou zijn, of iets zou toevoegen, dan wil ik daar wel een B-merk tv voor aanschaffen. Liever heb ik een degelijke Samsung of Philips en die zijn er alleen in 'domme' uitvoering.

Maar ik ben inmiddels overtuigd dat smart voor mij geen toegevoegde waarde heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven