Begin te balen van mail in onze inbox van onbekende...

14-10-2018 22:18 34 berichten
We hebben al jaren internet bij xs4all en moesten 3 jaar geleden blijkbaar een soort accountswijziging doorvoeren toen we verhuisden: ipv de inlognaam die mijn man bedacht had, werd ons mijn mans achternaam voorgesteld (die weinig voorkomt). Pas kort geleden zag ik dat er onder die achternaam nu ook een inbox zit, en die is sindsdien volgelopen met mail voor iemand anders. Mijn man had het ook een keer gezien en xs4all gemaild maar daar is niet op gereageerd. Het bleek een behoorlijk vermogende dame te zijn (ze was te googelen) en ik heb nu zelf al een paar pogingen gedaan om contact met haar te krijgen om af te stemmen welk mailadres zij opgeeft en hoe een deel daarvan blijkbaar bij ons terecht komt. Ze heeft dezelfde achternaam als meisjesnaam, maar dan met "van". Ervoor.

Zowel bellen met Nationale Nederlanden ( die inlogcodes mailde voor haar online account) als directe berichten sturen naar haar Facebook-account helpt niet.

Inmiddels vind ik het wel een beetje laks worden dat wij haar post blijven krijgen: rekeningen voor reparaties aan haar lift (duur adres in Amsterdam), oproepen voor afspraken met tandarts en om haar rolluiken te laten onderhouden, luxe spam van kledingontwerpers, vliegmaatschappijen en private-gym bedrijf etc. Wij kunnen niets met het account zolang er zoveel voor haar binnenkomt. Voor iemand die best wel wat privacy kan gebruiken vind ik het stom dat er maar niets gebeurt.

Wat zouden jullie doen? En uiteraard bedoel in niet gegevens openbaar maken ofzo. Maar ik vraag me inmiddels wel af of ze wakker wordt als ik op de oproep van het rolluiken-onderhoud terug mail dat ze zich bedacht heeft, en of ze die dingen van de gevel komen schroeven...
Alle reacties Link kopieren
een brief per post sturen? en als uiterste optie zelf je mail adres veranderen?
Antwoorden op de e-mails dat jij niet de geadresseerde bent. Toch nog proberen contact met haar te krijgen.
Daarna de e-mails maar verwijderen. Wat kun je anders?
Alle reacties Link kopieren
Heb je xs4all al gebeld ipv gemaild?
Maak een standaardmail en gebruik dat in elke reply.
Bijvoorbeeld:
U heeft het verkeerde mailadres gebruikt.
Het mailadres 'Nieuwamerongen60@xs4all.nl' is niet het adres van mevrouw Bernadette van Nieuwamerongen uit Blaricum.
Wilt u alstublieft geen mail meer sturen naar dit mailadres.
Wilt u tevens het mailadres uit al uw mailinglists verwijderen.
Bedankt voor uw medewerking.
Familie Nieuwamerongen uit Dordrecht

Ik heb trouwens ook slechte ervaringen met xs4all. Een afspraak die ik telefonisch had gemaakt, werd later ontkend. Zelfs de medewerker die (telefonisch) een belofte had gedaan, ontkende later ijskoud dat hij met mij gesproken had. Nooit meer xs4all voor mij.
Alle reacties Link kopieren
In mijn mailbox krijg ik ook wel eens mail van een 'collega'. Mijn email is info@werk.nl en die van hem eindigt op .org. Ik stuur het gewoon door met het verzoek het juiste mailadres door te geven aan de afzender.

Weten jullie het mailadres niet van deze dame?
balderdash schreef:
14-10-2018 22:21
een brief per post sturen? en als uiterste optie zelf je mail adres veranderen?
Grappig: ik had serieus nog niet aan de post gedacht hoewel ik haar adres dus heb. Ik zat maar te dubben wat haar mailadres toch is... 😜

Ons mailAdres veranderen is wel omslachtig; het is nl nu door xs4all voor ons tot hoofdaccount gebombardeerd. De achternaam moeten we invoeren om onze gegevens te beheren enzo. Maar goed: misschien kunnen ze nu toch onze oude naam weer teruggeven nu die opgeheven is ( na de verhuizing).
hopperdepopper schreef:
14-10-2018 22:31

Weten jullie het mailadres niet van deze dame?
Nee; dat wil ik dus graag met haar afstemmen maar ik weet het niet.
Caitriona* schreef:
14-10-2018 22:29
Maak een standaardmail en gebruik dat in elke reply.
Bijvoorbeeld:
U heeft het verkeerde mailadres gebruikt.
Het mailadres 'Nieuwamerongen60@xs4all.nl' is niet het adres van mevrouw Bernadette van Nieuwamerongen uit Blaricum.
Wilt u alstublieft geen mail meer sturen naar dit mailadres.
Wilt u tevens het mailadres uit al uw mailinglists verwijderen.
Bedankt voor uw medewerking.
Familie Nieuwamerongen uit ...
Ik voel wel een weerstand om voor secretaresse te gaan spelen voor deze mevrouw: ZIJ heeft er toch baat bij; dan moet ze het wel zelf regelen. Er staan nu iets van 350 berichten en er komen er wekelijks wel een paar bij.
Maandag ga ik bellen met xs4all. Ik dacht eigenlijk dat het voor deze dame wel belangrijk kon zijn om te weten hoe los haar gegevens zitten: ik denk dat xs4all misschien 2 bijna identieke mailadressen heeft gemaakt ( met en zonder hoofdletter ofzo?). Dus dan wilde ik het met haar uitzoeken en ev samen een klacht indienen. Maar ik ben er sneller van af als ik het account laat wijzigen... Nu maar hopen dat het omgekeerd onszelf nooit overkomt.
blijmetmij schreef:
14-10-2018 22:39
Ik voel wel een weerstand om voor secretaresse te gaan spelen voor deze mevrouw: ZIJ heeft er toch baat bij; dan moet ze het wel zelf regelen. Er staan nu iets van 350 berichten en er komen er wekelijks wel een paar bij.
Je kan toch gewoon een auto-reply instellen met als regel haar volledige naam? Dan gaat die standaard mail alleen naar mail die voor haar is bedoeld. Je vangt misschien niet 100% af, maar wel een groot deel.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 14-10-2018 22:54
1.51% gewijzigd
Ik heb het ook wel eens gehad. Beide keren wist ik te achterhalen naar wie het moest en aangegeven dat ze extra op moesten letten met email opgeven. Na een tijdje heb ik alles gewoon gedelete en weer wat later hield het op. Ik heb nooit die bedrijven terug gemaild behalve Facebook die toen het een en ander geblokkeerd heeft.
Ik vraag me af of jullie niet gewoon een mailbox delen... Aangezien er zoveel mail op binnenkomt.
Kijk eens in de verzonden mail? Staat daar iets in wat niet van jullie is?
Of kijk eens of er mails binnenkomen die een antwoord zijn (Re: )?
Van wanneer is de oudste mail in jullie mailbox, is die van voordat jullie werden omgezet?
Als jullie inderdaad een mailbox delen (1 mailbox kan meerdere adressen/aliassen hebben) staat xs4all wel een vette boete te wachten vermoed ik.

Het kan ook zijn dat deze dame standaard haar eigen mailadres verkeerd opgeeft (zonder van). In dat geval kan je een ikzoekdezedame mail maken, die je mailt naar alle mailadressen die een mogelijke variant van haar naam zijn, met de vraag om contact op te nemen.
anoniem_370220 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 22:58
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat xs4all überhaupt voor jou bepaald wat jullie mailadres moet worden.


Ik zou gmail account maken voor jezelf
Ik heb nooit gebruik gemaakt van de email van een provider, omdat ik overstap als ik een betere deal kan krijgen, qua prijs/kwaliteit en als ik dan overstap, ben ik al mijn gegevens en mailtjes kwijt. Vind ik niet echt slim.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet helemaal waarom jullie niks met het account kunnen zolang er zo veel voor haar binnenkomt? Het is niet alsof met 350 mails je mail vol is of zo (ik heb er meer dan 4000). Als zij niet reageert, delete je toch gewoon wat voor haar is en klaar?
Ik heb blijkbaar ook twee ‘bijna-naamgenoten’. De ene solliciteert regelmatig waarop ik dan een reactie krijg (dan antwoord ik vaak het bedrijf wel even dat het adres niet klopt). De ander reist veel binnen Europa, en krijg ik regelmatig boot-tickets of hotel reserveringen voor. Die delete ik gewoon, hij/zij merkt vanzelf dat hij geen bevestigingen krijgt. Dit zijn nou niet echt schokkende dingen, dus daar kan ik niet wakker van liggen.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
14-10-2018 22:39
Ik voel wel een weerstand om voor secretaresse te gaan spelen voor deze mevrouw: ZIJ heeft er toch baat bij; dan moet ze het wel zelf regelen. Er staan nu iets van 350 berichten en er komen er wekelijks wel een paar bij.
Je kan eventueel een filter instellen waarin je filtert op haar voornaam of iets in die trant.
Met als actie op de filter:
Bovenstaande mail sturen naar verzender.
Mail archiveren of opslaan in apparte map. (Heb je gelijk je overzicht terug)
Of haar huis telefoon nr opzoeken of langs gaan. Zo 1995 maar het helpt vast
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op ‘t forum - wilde hier wel even op reageren; dit lijkt me ten opzichte van de Europese GDPR wet eveneens een kwalijke zaak. Bedrijven die de privacywet niet naleven kunnen worden aangemeld bij een commissie - wellicht zit xs4all hier niet bepaald om te springen (hoge boetes, maar eerst een officiële waarschuwing). Die optie zou ik vermelden binnen de eerst volgende correspondentie met hen -dat je jezelf nu genoodzaakt ziet, bij geen aanpassing, de situatie neer te leggen bij de commissie ( kan de url wel zenden als je wilt)
Cateautje schreef:
14-10-2018 23:02
Ik heb nooit gebruik gemaakt van de email van een provider, omdat ik overstap als ik een betere deal kan krijgen, qua prijs/kwaliteit en als ik dan overstap, ben ik al mijn gegevens en mailtjes kwijt. Vind ik niet echt slim.
Dit.

Wij hebben een domeinnaam plus 10 mailadressen. Kost jaarlijks niet veel en is heel gemakkelijk. Kinderen eigen mail, man, ik, gezamenlijk, zakelijk ik, zakelijk man.
Alle reacties Link kopieren
winnipeg’70 schreef:
14-10-2018 23:52
Ik ben nieuw op ‘t forum - wilde hier wel even op reageren; dit lijkt me ten opzichte van de Europese GDPR wet eveneens een kwalijke zaak. Bedrijven die de privacywet niet naleven kunnen worden aangemeld bij een commissie - wellicht zit xs4all hier niet bepaald om te springen (hoge boetes, maar eerst een officiële waarschuwing). Die optie zou ik vermelden binnen de eerst volgende correspondentie met hen -dat je jezelf nu genoodzaakt ziet, bij geen aanpassing, de situatie neer te leggen bij de commissie ( kan de url wel zenden als je wilt)
Dit, melden aan XS4ALL en bij alle mogelijke officiële instanties die jullie mailen, dat er een datalek is. Jullie horen deze mailtjes niet te krijgen dus daar kan je melding van maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Je beschikt over haar persoonlijke adres, dat zijn al privacygegevens. Misschien weet je nog wel meer persoonlijke gegevens van haar.
Mails dus niet deleten, maar melding maken van een datalek. Zou jij ook fijn vinden als jouw persoonsgegevens op straat kwamen te liggen.
Neem een Gmail account voor jezelf. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
15-10-2018 05:08
Dit, melden aan XS4ALL en bij alle mogelijke officiële instanties die jullie mailen, dat er een datalek is.

Misschien geeft die vrouw zelf wel overal het verkeerde e-mailadres door.
blijmetmij schreef:
14-10-2018 22:39
Ik voel wel een weerstand om voor secretaresse te gaan spelen voor deze mevrouw: ZIJ heeft er toch baat bij; dan moet ze het wel zelf regelen. Er staan nu iets van 350 berichten en er komen er wekelijks wel een paar bij.
Gewoon doen en als het na 3 mnd nog niet geregeld is alles weggooien.
Spam zou ik sws mijn adres meteen voor uitschrijven.
poldervrouw schreef:
14-10-2018 22:58
Dat xs4all überhaupt voor jou bepaald wat jullie mailadres moet worden.


Ik zou gmail account maken voor jezelf
En dat. Een provider wilde dat bij ons ook. En ipv dat jecdan een mooi adres als fam.darkside@mail.nl hebt, krijg je dan darkside1234@mail.nl. Wil ik niet.
Ik heb alles dus op gmail staan. Ook fijn met van provider wisselen. Nooit gedoe met mailadressen overzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven