Opgelicht? Ticktes via Viagogo - Hardwell

18-10-2018 13:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Vraagje; hoe kun je checken of tickets echt zijn? Een vriendin van mij heeft een tijdje geleden voor het afscheidsconcert van Hardwell vanavond in de Ziggo Dome gekocht. Ik zou ze uitprinten, maar ik zie nu net Poolse namen op het ticket staan. Na navraag te hebben gedaan gaf ze aan de kaartjes te hebben gekocht via Viagogo, zucht..... Had ik zelf niet gedaan. Maar goed, kan er nu niks meer mee.. Weet iemand of/hoe je ergens kunt checken of de tickets echt zijn voordat we voor nop vanavond naar de andere kant van het land gaan..?
Ziggo Dome al gebeld?
https://nl.trustpilot.com/review/www.viagogo.nl
het is een marktplaats dus altijd risico op oplichting.
Ja, kopen via de officiele weg of ticketswap heeft vaak ook een garantie op e-tickets bij sommige concerten.

Zodra je bij zulke verkooppunten koop loop je het risico dat de kaarten ongeldig worden verklaard. Dat gebeurt tot het moment van concert zelf. Je kan dus geweigerd worden tot aan de deur nog.

Viagogo is een zeer onbetrouwbare doorverkoopsite.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 14:08
Ja, kopen via de officiele weg of ticketswap heeft vaak ook een garantie op e-tickets bij sommige concerten.

Klopt, ik heb vd zomer festival tickets gekocht via Ticketswap. Bleek oplichting. Al was het wel zo dat ik het kocht van een andere persoon, en die persoon waar zij het van kocht had haar opgelicht. Zij had de tickets ter goede trouw doorverkocht. Ik kreeg het geld van de tickets terug, zij had pech.

Ze gaven aan op het festival dat het heel vaak gebeurd, zelf had ik het nog nooit meegemaakt. Op dat festival waren er al 6 anderen achter gekomen dat ze waren opgelicht, de oplichtster had 21 neppe kaarten verkocht.

Ik moest overigens daar ter plaatse nieuwe tickets voor het festival halen, waardoor ik uiteindelijk dus super duur uit was. Naar huis gaan was ook geen optie ivm vervoer e.d. Ik zal niet snel iets meer via Ticketswap halen.

Je kan ook niet van te voren zien hoe vaak bepaalde tickets zijn doorverkocht.

Edit: Dus als iets uitverkocht is en je staat daar met je neppe kaart heb je gewoon pech, en krijg je alleen de kosten van de tickets terug.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden toen Coldplay tickets, gingen wel een paar keer over de kop maar waren wel geldig . En hadden goede plaatsen ook.
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
18-10-2018 14:27
Klopt, ik heb vd zomer festival tickets gekocht via Ticketswap. Bleek oplichting. Al was het wel zo dat ik het kocht van een andere persoon, en die persoon waar zij het van kocht had haar opgelicht. Zij had de tickets ter goede trouw doorverkocht. Ik kreeg het geld van de tickets terug, zij had pech.

Ze gaven aan op het festival dat het heel vaak gebeurd, zelf had ik het nog nooit meegemaakt. Op dat festival waren er al 6 anderen achter gekomen dat ze waren opgelicht, de oplichtster had 21 neppe kaarten verkocht.

Ik moest overigens daar ter plaatse nieuwe tickets voor het festival halen, waardoor ik uiteindelijk dus super duur uit was. Naar huis gaan was ook geen optie ivm vervoer e.d. Ik zal niet snel iets meer via Ticketswap halen.

Je kan ook niet van te voren zien hoe vaak bepaalde tickets zijn doorverkocht.

Edit: Dus als iets uitverkocht is en je staat daar met je neppe kaart heb je gewoon pech, en krijg je alleen de kosten van de tickets terug.
Van wie krijg je die kosten dan terug? Je koopt toch zelfs willens en wetens via een niet-officieel kanaal?
Waarom zijn mensen zo hardleers? Je weet gewoon dat je opgelicht wordt en dan nog ga je je afvragen of je wel opgelicht bent. Officiële sites waarschuwen al tig jaar voor deze klote sites en nog kopen mensen er kaartjes zonder erbij na te denken.

Ik snap het wel hoor, je wilt graag naar het concert, maar door deze actie houd je die klote sites wel in stand. Als iedereen die sites nou eens links liet liggen, dan hebben we allemaal meer kans dat we op de officiële sites gewoon een kaartje kunnen kopen voor de normale prijs.

En ik heb ook laatst nog van iemand gehoord die opgelicht werd via ticketswap maar daar heeft ticketswap meteen wat aan gedaan. Wat ik ook steeds vaker zie is dat tickets niet door te verkopen zijn. Dan staan de tickets echt op naam en kom je er alleen in als die hetzelfde is als je paspoort/ID.
Maartje2016 schreef:
18-10-2018 14:45
Van wie krijg je die kosten dan terug? Je koopt toch zelfs willens en wetens via een niet-officieel kanaal?
Ticketswap is een officieel kanaal, volgens mij was dat een site van ticketmaster of een andere officiële site
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-10-2018 14:56
Ticketswap is een officieel kanaal, volgens mij was dat een site van ticketmaster of een andere officiële site
Oeps. Had ik even overheen gelezen :$
Alle reacties Link kopieren
Ticketswap is idd een soort van officieel, maar als je dus ongeldige tickets hebt heb je gewoon pech, je krijgt alleen de kosten van de tickets terug. Aan de ene kant te begrijpen, aan de andere kant wel heel nijdig als jij denkt dat Ticketswap betrouwbaar is en je ergens naar toe gaat en vervolgens niet binnen komt. Dan maak je toch vaak al een hoop kosten.
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
18-10-2018 15:14
Ticketswap is idd een soort van officieel, maar als je dus ongeldige tickets hebt heb je gewoon pech, je krijgt alleen de kosten van de tickets terug. Aan de ene kant te begrijpen, aan de andere kant wel heel nijdig als jij denkt dat Ticketswap betrouwbaar is en je ergens naar toe gaat en vervolgens niet binnen komt. Dan maak je toch vaak al een hoop kosten.
Maar van wie krijg je het dan terug? Van Ticketswap? Omdat zij iets verkopen dat ongeldig is?

Ik dacht dat zij eigenlijk ook alleen maar een doorgeefluik waren, om kaarten van de ene naar de andere persoon te krijgen. Ik bedoel: zij zetten de kaarten toch niet op de site, maar faciliteren alleen dat de kaarten door anderen aangeboden kunnen worden?

Edit: of moet ik het zien als "sorry dat wij de verkoper niet hebben gechecked, ons risico, dus hier is je geld terug"?
Want als de verkopende partij geen (financieel) nadeel ondervind, snap ik dat ze lekker doorgaan met handelen op deze manier.
Wanneer ik een kaartje koop op ticketswap, wordt mijn naam overgezet op het kaartje. Ook wordt het oude kaartje een soort van vernietigd en krijg je een nieuwe code op je kaartje. Dit gaat naar mijn weten al bijna een jaar zo met ticketswap.
24gradenmetzon schreef:
18-10-2018 15:27
Wanneer ik een kaartje koop op ticketswap, wordt mijn naam overgezet op het kaartje. Ook wordt het oude kaartje een soort van vernietigd en krijg je een nieuwe code op je kaartje. Dit gaat naar mijn weten al bijna een jaar zo met ticketswap.

Nog nooit meegemaakt en ik koop vaak via TicketSwap. Kan ook haast niet dat je naam wordt overgezet, want je uploadt je PDF tickets.

En dit staat op de site:

Er staat een andere naam op het ticket! Kan ik hier wel mee naar binnen?

Ja. De naam op een ticket is gelukkig niet zo belangrijk. Het is vaak gewoon de naam van de oorspronkelijke koper die bijvoorbeeld ook tickets voor zijn vrienden heeft gekocht. Zolang je een unieke barcode hebt, kan je gewoon naar binnen! 🙏

Twee voorbeelden waarom de naam op een ticket niet belangrijk is:
Voorbeeld 1: Als iemand meerdere tickets koopt, komt de naam van deze persoon op alle tickets te staan. Wanneer deze koper uiteindelijk niet meer kan, betekent het niet dat de vriendengroep ook geen gebruik meer kan maken van de tickets. 🙏

Voorbeeld 2: Wanneer iemand een ticket cadeau geeft, zal dit ticket op naam van de originele koper staan. Toch zal de ontvanger het ticket gewoon kunnen gebruiken.

Er zijn uitzonderingen; in sommige gevallen zijn tickets namelijk strikt persoonsgebonden. In deze gevallen proberen wij altijd een samenwerking met de evenementenorganisator aan te gaan, zodat tickets automatisch kunnen worden veranderd na jouw aankoop. Wanneer we geen samenwerking hebben blokkeren we het evenement, zodat er geen tickets kunnen worden verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Ticketswap ontvangt wel een klein bedrag per ticket/transactie.

Ik kreeg in dit geval mijn geld van Ticketswap terug. Diegene van wie ik ze gekocht had had schijnbaar nog geen geld ontvangen van Ticketswap (die ook ter goede trouw was), zij kreeg niks uitbetaald. Dus eigenlijk heeft dat Ticketswap (zga) niets gekost, maar dat meisje wat zelf ook is opgelicht dus wel..

Oplichtster heeft haar geld waarschijnlijk al ontvangen toen zij tickets verkocht aan het meisje die ze weer aan mij door verkocht. Geen idee wat ze daar mee doen..

Ticketswap controleert geen gegevens, de barcodes op de valse e-tickets waren veel langer dan van de echte tickets. Na het melden van de oplichting werd ik door Ticketswap in een chat gegooid met dat andere meisje, toen pas had ik door dat er meerdere personen waren betrokken..
Alle reacties Link kopieren
24gradenmetzon schreef:
18-10-2018 15:27
Wanneer ik een kaartje koop op ticketswap, wordt mijn naam overgezet op het kaartje. Ook wordt het oude kaartje een soort van vernietigd en krijg je een nieuwe code op je kaartje. Dit gaat naar mijn weten al bijna een jaar zo met ticketswap.
Dit klopt niet. Ik kocht bwv tickets van Pietje, en de naam van Henkie stond er op.

Ticketswap geeft jou een 'nieuwe' code die hun terug kunnen vinden in hun systeem, e-ticket barcode is en blijft hetzelfde.
Ja ik denk niet dat ticketswap helemaal waterdicht is maar wel betrouwbaarder dan viagogo. Ik bedoel als de verkoper het kaartje op ticketswap verkoopt en dan besluit alsnog te willen gaan en hij/zij eerder is dan heb je pech.
Alle reacties Link kopieren
Ticketswap werkt samen met sommige organisaties, dan krijg je wel een nieuwe code met jouw eigen naam op het kaartje. Secure swap heet dit, en staat erbij als je een kaartje koopt.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-10-2018 15:42
Ja ik denk niet dat ticketswap helemaal waterdicht is maar wel betrouwbaarder dan viagogo. Ik bedoel als de verkoper het kaartje op ticketswap verkoopt en dan besluit alsnog te willen gaan en hij/zij eerder is dan heb je pech.
Klopt maar de verkoper is wel bekend bij ticketswap. Je moet aanmelden met fb en telefoonnummer, hierop krijg je ook een verificatiecode die je in moet tikken als je voor het eerst aanmeldt.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
http://www.weetwaarjekoopt.nl/
Pastelblauw schreef:
18-10-2018 14:27
Klopt, ik heb vd zomer festival tickets gekocht via Ticketswap. Bleek oplichting. Al was het wel zo dat ik het kocht van een andere persoon, en die persoon waar zij het van kocht had haar opgelicht. Zij had de tickets ter goede trouw doorverkocht. Ik kreeg het geld van de tickets terug, zij had pech.

Ze gaven aan op het festival dat het heel vaak gebeurd, zelf had ik het nog nooit meegemaakt. Op dat festival waren er al 6 anderen achter gekomen dat ze waren opgelicht, de oplichtster had 21 neppe kaarten verkocht.

Ik moest overigens daar ter plaatse nieuwe tickets voor het festival halen, waardoor ik uiteindelijk dus super duur uit was. Naar huis gaan was ook geen optie ivm vervoer e.d. Ik zal niet snel iets meer via Ticketswap halen.

Je kan ook niet van te voren zien hoe vaak bepaalde tickets zijn doorverkocht.

Edit: Dus als iets uitverkocht is en je staat daar met je neppe kaart heb je gewoon pech, en krijg je alleen de kosten van de tickets terug.
Kan inderdaad dat je het soms wel terug kan krijgen via hen. Maar ook niet altijd. Ligt aan de soort transactie.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 16:00
4.57% gewijzigd
bam_1984 schreef:
18-10-2018 15:47
Ticketswap werkt samen met sommige organisaties, dan krijg je wel een nieuwe code met jouw eigen naam op het kaartje. Secure swap heet dit, en staat erbij als je een kaartje koopt.
Dit. Kan dus wel maar niet voor elk concert/kaartje.
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 15:58
Nee hoor. Niemand gaat je dat geld terug geven hoor.

Als je via Ticketswap hebt gekocht en de kaart blijkt nep wel vaak.
Pastelblauw schreef:
18-10-2018 15:41
Dit klopt niet. Ik kocht bwv tickets van Pietje, en de naam van Henkie stond er op.

Ticketswap geeft jou een 'nieuwe' code die hun terug kunnen vinden in hun systeem, e-ticket barcode is en blijft hetzelfde.
Ik heb toch wel degelijk mijn naam staan op het kaartje wat ik via ticketswap heb gekocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven