Eerste ongelezen bericht - forum

22-10-2018 10:06 17 berichten
Is er een manier om op het forum een topic te openen bij het eerste ongelezen bericht? Nu moet ik telkens zoeken tussen wat ik nou al gelezen heb en wat niet, dat is best onhandig :whut:
Alle reacties Link kopieren
Nee.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, dit zou je bij de mods moeten opperen, misschien kan de TD er wat mee!
:idee:
Alle reacties Link kopieren
Druk op ‘forum’, druk op ‘mijn laatste berichten’ , druk op jouw geplaatste bericht, et voila!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kan een internetsite nou bijhouden wat je wel en niet gelezen hebt? Vaststellen welke pagina’s je geopend hebt gehad kan vast wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
22-10-2018 10:18
Druk op ‘forum’, druk op ‘mijn laatste berichten’ , druk op jouw geplaatste bericht, et voila!
Dat werkt inderdaad de eerste keer als ik gereageerd heb in een forum, maar ik reageer niet altijd terwijl ik wel wil meelezen :)
Bij andere fora waar ik op zit is dus daadwerkelijk zo'n knop, die dus ook naar het eerste bericht springt dat geplaatst is sinds de laatste keer dat je de pagina hebt open gehad. Dus ik weet dat het wel mogelijk is, al is dat dan met andere forumsoftware.
Alle reacties Link kopieren
Via de bookmarks. Bookmark je laatst gelezen bericht en “ontbookmark” deze als je verder gaat met lezen.
Top, goed idee pergamon, dankje!!
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
22-10-2018 10:19
Maar hoe kan een internetsite nou bijhouden wat je wel en niet gelezen hebt? Vaststellen welke pagina’s je geopend hebt gehad kan vast wel.
Vrij normaal op andere fora Enn dat je een knop hebt en gelijk bij je laatst gelezen post komt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
22-10-2018 10:26
Vrij normaal op andere fora Enn dat je een knop hebt en gelijk bij je laatst gelezen post komt.
Ik meen me te herinneren dat dat op een eerdere versie van dit forum ook kon.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
22-10-2018 10:40
Ik meen me te herinneren dat dat op een eerdere versie van dit forum ook kon.
Klopt. Is wel al lang geleden volgens mij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-10-2018 10:42
Klopt. Is wel al lang geleden volgens mij.
Valt wel mee, het kon nog toen ik me aangemeld had en dat is pas 1,5 jaar geleden.
Tiana_76 schreef:
22-10-2018 10:40
Ik meen me te herinneren dat dat op een eerdere versie van dit forum ook kon.
Niet als je nieuwste bericht eerst leest.
Het is gewoon een waardeloos gebouwd forum waarbij ze zich vooral druk gemaakt hebben om de kleurtjes ipv functionaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-10-2018 10:44
Valt wel mee, het kon nog toen ik me aangemeld had en dat is pas 1,5 jaar geleden.
Heeft niet lang geduurd dan zeker :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik was een tijdje weg en verbaas me ook over wat er met dit forum gebeurd is in de tussentijd.
Meestal raakt de techniek geavanceerder maar hier is juist het omgekeerde waar. Traag, steeds verspringend, je kunt niet meer zoeken op paginanummer.

Is het een Viva-ontmoedigingsbeleid? En ligt het aan mij of is het aantal berichten ook drastisch gedaald?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-10-2018 10:50
Heeft niet lang geduurd dan zeker :-D
Lol

En je hebt nog gelijk ook :facepalm:
Nemaìn’ schreef:
22-10-2018 10:48
Het is gewoon een waardeloos gebouwd forum waarbij ze zich vooral druk gemaakt hebben om de kleurtjes ipv functionaliteiten.

Het probleem is dat ze met de interne links hebben zitten kloten. Zo'n functie van springen naar eerste ongelezen bericht zit namelijk standaard in phpBB en werkt gewoon. Maar doordat ze dus al die links hebben veranderd werkt de navigatie op heel veel punten niet meer goed. Want ook de paginering, de zoekfunctie, de aantallen in de topiclijsten, het springen naar berichten, enz. enz. werkt niet meer naar behoren. Dat komt allemaal door diezelfde actie. Niet slim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven