Windows,Chromebook of macbook

24-10-2018 19:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen een laptop aanschaffen alleen welke??

Kinderen zullen er war huiswerk op maken en verder zullen we er op internetten en iets van Words gebruiken.


Willen er een met zo min mogelijk kans op virussen maar ook geen een waar we met regelmaat een virusscan op moeten zetten.

Wie heeft hier goede raad in?
Alle reacties Link kopieren
Meeste virusscanners hoeven maar eenmalig geïnstalleerd te worden, alleen moet je eens per jaar of twee jaar betalen. Verder zou ik de keuze vooral laten afhangen van de "compatability " (sorry kan er ff geen NL woord voor vinden) met wat jullie op school / werk gebruiken. Als alles ineen iPad omgeving is is een Mac handig (wel duurder!), anders Windows. Chrome book zou ik zelf niet snel doen vanwege gebrek aan intern geheugen (en Google docs werkt niet echt lekker, vind ik)
Alle reacties Link kopieren
Budget is misschien wel handig om te weten, als je niet veel wilt uitgeven dan valt 1 van de opties denk ik al af.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Qua compatibility hebben we nergens rekening mee te houden.

Budget speelt niet echt eeb rol . Al zou mijn portomee het blijst zijn met een zo klein mogelijke uitgave.


een MacBook is vele malen duurder dan de andere genoemden maar ook echt beter voor wat wij nodig hebben?
Een MacBook Air is niet per sé duurder dan een laptop met Windows als besturingssysteem, zoals een Chromebook.

Qua veiligheid is een MacBook wel een betere optie, maar daar zijn ook wel weer verschillende meningen over.
Kijk in de eerste plaats eens wat je nodig hebt aan specificaties en wat je budget is. Kom je er niet uit, laat je dan adviseren bij een winkel zoals Coolblue.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval zou ik een niet te gecompliceerde Windows laptop aanschaffen. Kijk wel even naar intern geheugen (heb zelf een Lenovo Ideapad 100 en die heeft al problemen bij Windows updates, dus zou een stapje hoger zieken)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een Chromebook meer iets voor erbij dan een volwaardige laptop.

Als je alleen kijkt naar de hardware componenten dan is Apple Macbook echt wel duurder dan een vergelijkbare laptop, maar als je hun besturingssysteem fijner vind dan heb je geen optie. Als je geen problemen hebt met Windows dan kan je kiezen uit een hoop merken bijvoorbeeld Lenovo, Asus, Dell, HP.

Wij hebben thuis beide systemen en persoonlijk boeit het me niet zo welk besturingssysteem ik gebruik. Op de Windows systemen gebruiken we alleen de gratis ingebouwde defender en daarnaast de betaalde versie van Malwarebytes, maar een gratis versie bestaat volgens mij ook.

Bij de Tweakers hebben ze iedere 2 maanden een best buy guide voor laptops, daarin bespreken ze meerdere modellen in bepaalde prijsklassen:
https://tweakers.net/reviews/6549/lapto ... -2018.html
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren heel veel plezier van mijn Chromebook en kan er alles mee wat ik wil doen. Aan de 'eisen' die jij er aan stelt, voldoet een Chromebook zeker!
Alle reacties Link kopieren
Mijn belangrijkste tip: probeer het apparaat uit voor je het koopt. Waar het bij een laptop vooral om gaat is het beeldscherm, het toetsenbord en het trackpad.

Ik doe al jaren bijna alles op een Chromebook, een heerlijk apparaat dat € 300 heeft gekost, altijd lekker snel is en me nooit laat wachten, dat bovendien de hele dag werkt op één keer opladen en dan ook niet warm wordt op schoot. Ik heb een extra chromebook moeten kopen omdat mijn vrouw de eerste geadopteerd heeft :-). Dan kom je wel direct een erg mooi aspect tegen van de chromebook: apps zijn gekoppeld aan je account, en wat je installeert op de ene is er op elke chromebook waarop je inlogt.

Ik heb ook een mac en juist die zie ik voor erbij, omdat er wel eens iets is wat de chromebook niet kan. Dat kom ik hooguit eens in de week tegen overigens.

De Macbook Air is heel betaalbaar op dit moment en is een zorgeloos apparaat, mits je een Time Capsule erbij neemt à € 300, dan heb je volautomatisch altijd een backup van elk moment in het verleden beschikbaar. Het display is goed bruikbaar maar een tikje grof, heeft wel een goede kleurweergave. Het is een apparaat om van te houden, met automatisch dimmende lichtjes in de toetsen, het allerbeste trackpad dat er bestaat en erg mooi afgewerkt. En ook na 5 jaar werkt hij nog lekker, ook de batterij trekt nog ongeveer 10 uur werken.

Windows is altijd een zorgenkindje dat veel gedoe oplevert. Als je ervan houdt prima maar als het niet je hobby is kun je daar beter uit de buurt blijven. Ook verouderen deze apparaten snel, een windows-machine van een paar jaar oud gedraagt zich om een of andere reden altijd sloom en herinstalleren is strafwerk.

Een erg mooie chromebook staat momenteel bij Bol.com te koop: de acer chromebook cp5-471-c7l8 voor € 300 inclusief sleeve. Van dat ding zul je een hoop plezier hebben voor maar een beetje geld.
Alle reacties Link kopieren
De Macbook Air is nu betaalbaar omdat hij zwaar verouderd is, Apple is gestopt met de levering aan hun grootste klanten. De Macbook Air die ze nu verkopen is een ontwerp uit 2010 met onderdelen uit 2015.

Volgende week is er een event waar ze waarschijnlijk een opvolger gaan presenteren. Het is echt zonde om nu een Macbook Air te kopen als je binnenkort een veel beter model kan kopen.

Wat je ook koopt, zorg dat er zoveel mogelijk geheugen in zit. De combinatie van onderdelen maakt een computer snel en in sommige laptops zit wel een snelle processor, maar vaak wat weinig geheugen. Als je videokaart (GPU) geen eigen geheugen heeft, dan deelt hij dit met de processor.

Mijn huidige laptop heeft 16GB geheugen en de GPU heeft een eigen geheugen van 4GB. Als je alleen een beetje internet gebruikt en Word dan heb je dit in principe niet nodig, maar bij computers is meer geheugen altijd fijner.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
24-10-2018 20:00

een MacBook is vele malen duurder dan de andere genoemden maar ook echt beter voor wat wij nodig hebben?
Nee. Hoewel je een relatief grote focus legt op virussen, en dan heeft de Mac wel een voordeeltje tov windows. Maar voor wat je aangeeft er mee te doen maakt de keuze eigenlijk niets uit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies.

Zal vanmiddag de acer chrombook gaan bestellen.

Nog tips voor goede printer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven