Opnemen van tv

31-10-2018 19:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort komt er een familielid op de televisie en nu wil ik dit eigenlijk heel graag opnemen om te bewaren. De harde schijf van mijn provider is geen optie, omdat dit max een jaar blijft staan.
Ik wil het permanent opslaan ergens. Nu deed je vroeger doodsimpel een videoband in de recorder en presto!
Maar hoe krijg ik het in hemelsnaam voor elkaar in deze digitale tijd zonder videorecorder of andere opnameapparatuur :(
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt niet weten en waarschijnlijk heel suf de tv opnemen met mijn telefoon..
dolfje schreef:
31-10-2018 19:50
Ik zou het echt niet weten en waarschijnlijk heel suf de tv opnemen met mijn telefoon..
Dat is best een goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Ja had ik ook al aan gedacht, maar als het mogelijk is wilde ik het eigenlijk het allerliefste toch de opname zelf hebben. Ik probeer nog wel om de zender te vragen of het mogelijk is om dat stuk digitaal te krijgen. Wie niet waagt...
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ja vragen zou ik sowieso doen, misschien mailen ze het wel.
Met een dvd recorder. Als je er zelf geen hebt vraag er eentje te leen. I
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van welke zender uitzendt, zou je een programma als Gemist Downloader kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Online kijken en schermopname maken via bijvoorbeeld de Mac.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
31-10-2018 20:07
Online kijken en schermopname maken via bijvoorbeeld de Mac.
Dit zou ik ook doen :) En anders kijken of het mogelijk is om het programma terug te kijken via internet en proberen de video te downloaden.
¡Apagando las luces!
Je kan gewoon een scherm video maken als je het bv op je telefoon kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een schotelontvanger en daarmee kan ik ook opnemen en deze bestanden weer op mijn computer zetten en dus de rest van mijn leven bewaren.

Mocht je geen andere optie zien wil ik dit best voor je doen en dat ik dan het via wetransfer ofzo doorstuur.
Hier van de smart tv gaat het zo op een usb stick.
Alle reacties Link kopieren
Er hangt een harddisk aan de tv.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was de apparatuur idd handiger. Ik schakelde de radio in met minder handelingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
31-10-2018 20:39
Wij hebben een schotelontvanger en daarmee kan ik ook opnemen en deze bestanden weer op mijn computer zetten en dus de rest van mijn leven bewaren.

Mocht je geen andere optie zien wil ik dit best voor je doen en dat ik dan het via wetransfer ofzo doorstuur.

Wat lief :)
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
31-10-2018 21:29
Vroeger was de apparatuur idd handiger. Ik schakelde de radio in met minder handelingen.

Maar ja... op een radio kun je geen beeld kijken natuurlijk :roll:
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
31-10-2018 20:39
Wij hebben een schotelontvanger en daarmee kan ik ook opnemen en deze bestanden weer op mijn computer zetten en dus de rest van mijn leven bewaren.

Mocht je geen andere optie zien wil ik dit best voor je doen en dat ik dan het via wetransfer ofzo doorstuur.
Wat lief! Ik zal het in mijn achterhoofd houden als ik zelf geen manier vind :flirting:

Toevoeging: ik stuur je wel een berichtje zodat je weet wat het eventueel is.
sue-heck wijzigde dit bericht op 01-11-2018 07:44
8.52% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-10-2018 19:59
Met een dvd recorder. Als je er zelf geen hebt vraag er eentje te leen. I
Dat zou ik toch eerst goed bevragen want sinds ik digitale tv heb kan ik enkel nog opnemen op de box van mijn provider.
Met de dvd recorder kan ik alleen schijfjes afspelen.
(België)
Ik heb een dvd recorder aangesloten op de mediabox. Als ik het goeie kanaal selecteer op de dvd recorder kan ik gewoon opnemen van de tv en op dvd branden.
Alle reacties Link kopieren
is het programma niet te vinden via download sites ? ?Soms staan ze daar gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf wel eens downloadgemist.nl om programma's te downloaden. Probeer dat eens te testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven