Friend requests op nieuw zgn. anonieme FB account

02-11-2018 14:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een nieuw FB account geopend, heel specifiek voor een paar groepen waar ik lid van ben. Verder wil ik niets op mijn timeline zien, ook niet getagd worden etc.

Tot mijn grote verbazing zie ik op mijn nieuwe FB account, waar ik niet eens onder mijn volledige naam zit, friend requests binnen komen van mensen die ik op mijn reguliere FB account heb. Hoe kan dit?
Facebook weet alles van je. Het is voor hen een kleine moeite om dat verband te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik. Maar hoezo hebben een aantal van mijn vrienden dit account binnen 5 minuten gevonden? Of zou ik dan verschijnen in de suggesties of zo. Echt bizar dit. Dit was nou juist niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Door je e-mailadres denk ik. Dan moet je een nieuw e-mailadres aanmaken en dat gebruiken voor je tweede Facebook.
Denk ik hoor. Want vriendschap suggesties zijn vaak gebaseerd op de contacten in je telefoon, en als daar een e-mailadres bijstaat wordt de link naar Facebook snel gemaakt.
Ben je met je mobiel ingelogd geweest? Dan vinden ze al je contactpersonen.
Lady_Day schreef:
02-11-2018 14:23
Ja, dat snap ik. Maar hoezo hebben een aantal van mijn vrienden dit account binnen 5 minuten gevonden? Of zou ik dan verschijnen in de suggesties of zo. Echt bizar dit. Dit was nou juist niet de bedoeling.

Lijkt me wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet met mijn mobiel ingelogd en ik had een speciaal emailadres aangemaakt voor dit nieuwe FB account.
Alle reacties Link kopieren
vriendschapsverzoeken uitschakelen.
    Silence is golden. Duct tape is silver.
    Lady_Day schreef:
    02-11-2018 14:25
    Ik ben niet met mijn mobiel ingelogd en ik had een speciaal emailadres aangemaakt voor dit nieuwe FB account.
    Vanaf je eigen, zichtbare IP-adres?
    Alle reacties Link kopieren
    Yep, eigen IP adres inderdaad en ja hoor... via de Friend suggestions. Nou, account maar deleten dan. Dit heeft geen zin :D
    Aan de hand van je IP-adres en je interesses kunnen ze waarschijnlijk al zien dat jij het bent. Dus dan duik je al op in de suggesties bij je vrienden.

    Facebook is best wel eng.
    Alle reacties Link kopieren
    Freaky
    Alle reacties Link kopieren
    Ja, idioot gewoon. Ik heb een paar groepen die ik niet kwijt wil. Nou ja, dan maar weer met mijn reguliere account en alle onzin negeren.
    Alle reacties Link kopieren
    Idioot of heel goed. Het verdienmodel van Facebook is alles van je weten.
    Like a great eternal Klansman
    With his two flashing red eyes
    Turn around he's always watching
    (Dead Kennedys)

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven