Advies aankoop laptop

02-11-2018 17:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier verstand van het huidige aanbod aan laptops en tablets?

Ik heb wat nieuws nodig.
Wat wil ik er mee?
Online zaken regelen zoals belastingaangifte enz
Stukje tekstverwerken / excelbestanden maken en beheren (ivm nieuwe opleiding)
En... daar is f lastige, ik wil hem ook gebruiken als ereader / tablet om films te kijken.

Welke laptop / ultrabook / tablet is hiervoor geschikt? Liefst een afneembaar scherm en geen omklapsysteem.

Budget rond de 600 euro zou fijn zijn. En anders moet ik ff doorsparen.

Alvast bedankt voor t meedenken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
iPad
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik gebruik zelf een MacBook Air omdat ik ook een iPhone en iPad heb en dat allemaal met elkaar synchroniseert.
Maar in jouw geval volstaat praktisch elke laptop wel, dus let vooral op gewicht; hoe lichter, hoe prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Ow ik ben van t samsung en google kamp :rofl:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
02-11-2018 18:01
Ow ik ben van t samsung en google kamp :rofl:
Dan nog een iPad

En het idee los laten dat er kampen zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat je een keuze moet maken tussen of een goede laptop of een goede tablet ... .
Alle reacties Link kopieren
En dan zo'n ding zit geen toetsenbord aan. Kan er tegenwoodig office op draaien? Kan hij linken met mn chromecast en mn samsung A5 zonder draadjes en ander gedonder? Kan ik mn oude externe opslag er aan hangen? (Usb)

Ik heb voor t laatst in 2005 een computer gekocht. En doe eigenlijk alles op mn telefoon of een oude laptop die ik geleend heb en waar ik mn telefoon als netwerkhub moet gebruiken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
02-11-2018 18:15
Lijkt me dat je een keuze moet maken tussen of een goede laptop of een goede tablet ... .
Meeste zal het laptop zijn. Tablet vooral filmpjes voor mn dochter.
Voor apps gebruik ik mn telefoon.

Zie de toegevoegde waarde van n tablet niet zo.
Been there, done that, got the T-shirt.
Waarom geen omklapding? Want dan zou ik je een Lenovo Yoga adviseren.

Een Surface is een soort hybride die je zoekt maar (ver) boven je budget en bovendien niet heel duurzaam (meestal na 2 jaar grote problemen).
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
02-11-2018 18:21
Waarom geen omklapding? Want dan zou ik je een Lenovo Yoga adviseren.

Een Surface is een soort hybride die je zoekt maar (ver) boven je budget en bovendien niet heel duurzaam (meestal na 2 jaar grote problemen).
Met zo'n omklapding zit je met zo'n dik pakket in je handen. Of je bent een vermogen kwijt omdat ie extra dun is. (Dat idee heb ik tenminste)

Ik ga even naar die Yoga kijken. Tnx

Is dat merk oke?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Voor laptop - dus geen tablet - zou ik kiezen voor minimaal 6Gb geheugen (4 GB is al snel traag), SSD schijf, minimaal icore 5 en stevige behuizing zodat ie tegen een stootje kan. Windows laptops zijn nu allemaal met Windows 10 volgens mij.

Zet een laptop op een standaard met los toetsenbord en muis je kunt hem ook als soort van pc gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Waar moet ik dan verder naar kiklen? Ik zie vanallerlei verschillen in prijs met veel verschillende processoren, videokaarten en geheugen.

Ow ik wil ook makkelijk mn foto's er op uit kunnen zoeken. Beetje goede videokaart is wel fijn. Ouder computer liep daarop steeds vast.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen videokaart nodig om foto's op een laptop uit te kunnen zoeken.

Je oude computer liep vast, omdat ie oud was, omdat ie veel stof had verzameld, omdat de hoeveelheid geheugen niet meer van deze tijd was.

Laptops worden intensief gebruikt, gaan sowieso al minder lang mee dan desktop computers, en verslijten nou eenmaal na zoveel jaren. Net als een auto. Alleen vinden de meeste mensen onderhoud en afschrijving heel normaal als het om een auto gaat. Een computer heeft ook niet het eeuwige leven en heeft ook onderhoud nodig. Zet er straks gewoon geld voor opzij, zodat je over 3 jaar tijd 600 euro hebt om weer een nieuwe laptop te kopen.

Voor 600 euro kan je een prima laptop vinden met een 13" of 15" scherm, minimaal 8 GB geheugen, en een i5 processor. Een netwerkkaart met wifi en bluetooth mogelijkheden is tegenwoordig standaard, dus je hoeft dan ook niet meer je mobiel als hotspot te gebruiken. Een SSD schijf is handig, maar dan ga je 100-200 euro extra moeten betalen.

Merken waar ik goeie ervaringen mee heb, zijn Asus, Dell, en Lenovo.

Je kan je bestanden makkelijk synchroniseren op je mobiel en laptop als je een cloud opslag gebruikt, zoals Google Drive of Dropbox. Ikzelf gebruik Google Drive. Je kan je Chrome Cast gebruiken op elke laptop door er Google Chrome op te installeren.

Om ebooks te lezen, is het denk ik fijner om een aparte ereader te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Met wat jij wilt maakt het volgens mij niet zo veel uit welke het is. Wat jij wilt kunnen ze allemaal.
(en nog heel veel meer!)
Ik zelf koop meestal een niet zo dure (300-400), zodat ik elke paar jaar een nieuwe kan kopen.
De techniek verouderd snel namelijk.

Zo'n Apple ding is best leuk maar daar kun je dus vier anderen voor kopen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
02-11-2018 19:14
Met wat jij wilt maakt het volgens mij niet zo veel uit welke het is. Wat jij wilt kunnen ze allemaal.
(en nog heel veel meer!)
Ik zelf koop meestal een niet zo dure (300-400), zodat ik elke paar jaar een nieuwe kan kopen.
De techniek verouderd snel namelijk.

Zo'n Apple ding is best leuk maar daar kun je dus vier anderen voor kopen.
Dit dus. Jij hebt echt geen dure laptop nodig voor wat je wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
02-11-2018 19:14
Met wat jij wilt maakt het volgens mij niet zo veel uit welke het is. Wat jij wilt kunnen ze allemaal.
(en nog heel veel meer!)
Ik zelf koop meestal een niet zo dure (300-400), zodat ik elke paar jaar een nieuwe kan kopen.
De techniek verouderd snel namelijk.

Zo'n Apple ding is best leuk maar daar kun je dus vier anderen voor kopen.
Dit dus. Jij hebt echt geen dure laptop nodig voor wat je wilt doen.
meaki schreef:
02-11-2018 19:08
Je hebt geen videokaart nodig om foto's op een laptop uit te kunnen zoeken.

Je oude computer liep vast, omdat ie oud was, omdat ie veel stof had verzameld, omdat de hoeveelheid geheugen niet meer van deze tijd was.

Laptops worden intensief gebruikt, gaan sowieso al minder lang mee dan desktop computers, en verslijten nou eenmaal na zoveel jaren. Net als een auto. Alleen vinden de meeste mensen onderhoud en afschrijving heel normaal als het om een auto gaat. Een computer heeft ook niet het eeuwige leven en heeft ook onderhoud nodig. Zet er straks gewoon geld voor opzij, zodat je over 3 jaar tijd 600 euro hebt om weer een nieuwe laptop te kopen.

Voor 600 euro kan je een prima laptop vinden met een 13" of 15" scherm, minimaal 8 GB geheugen, en een i5 processor. Een netwerkkaart met wifi en bluetooth mogelijkheden is tegenwoordig standaard, dus je hoeft dan ook niet meer je mobiel als hotspot te gebruiken. Een SSD schijf is handig, maar dan ga je 100-200 euro extra moeten betalen.

Merken waar ik goeie ervaringen mee heb, zijn Asus, Dell, en Lenovo.

Je kan je bestanden makkelijk synchroniseren op je mobiel en laptop als je een cloud opslag gebruikt, zoals Google Drive of Dropbox. Ikzelf gebruik Google Drive. Je kan je Chrome Cast gebruiken op elke laptop door er Google Chrome op te installeren.

Om ebooks te lezen, is het denk ik fijner om een aparte ereader te kopen.
13" is duurder dan 15" en heeft vaak minder aansluitingen dus kijk daar goed naar. Ik ben om die reden voor een 14" gegaan. Je hebt inderdaad wel wat meer in handen als je hem als tablet gebruikt.

SSD harddisk is inderdaad wat duurder, maar vind ik het geld wel waard. Je laptop is daarmee in een paar seconden opgestart. 128 GB is voldoende als je je foto's in een cloud op slaat (backup is dan ook meteen geregeld, wel zo handig).

De merken die Maeki noemt vind ik ook goed, ik zou zelf niet zo snel voor een Acer kiezen.

Als ik bij coolblue kijk dan zit deze wel boven je budget met 799 maar die zou wel een paar jaartjes mee moeten kunnen gaan: https://www.coolblue.nl/product/812989/ ... 0hwmh.html
Wat jij beschrijft lijkt op een Micosoft Surface. De 2018-versie heet Surface Pro6. Die van 2017 is straks natuurlijk wat voordeliger maar op dit moment nog steeds €830 en daar komt nog het toetsenbord van €130 bij..

Je kunt hem gebruiken als tablet en met het aanklikbaar toetstenbord is het een laptop die werkt op Windows 10. Ik vind het zelf ondanks de kosten een ideaal ding.

Het kan ook goedkoper en dan kom je uit bij de Surface Go maar dan krijg je het uitgeklede Windows 10S en ik weet eerlijk gezegd niet of dat nou zo handig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag bij de mediamarkt en die wouden me ook al zo'n ding aansmeren. Is t wat?

Ik had meer t idee dat hij betaald kreeg per verkocht exemplaar :facepalm:

Al schijnt er op black friday een actie te zijn met gratis toetsenbord.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Zou gaan voor 2e hands naar wel degelijke heb hier aantal jaren een Thinkpad en is super.

Iedere laptop ging ongeveer 5 jaar mee deze is 5 jaar en nog zo goed als nieuw.

Nieuw zijn ze gewoonweg te duur en heb ze aangeschaft voor nog geen 25% van nieuwprijs.
Alle reacties Link kopieren
De straat is mijn Maat ;-)
Welkom in de tropen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven