Facebook, selecteren voor groepen

04-11-2018 17:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen? Ik kan het antwoord niet vinden op Google. Ik heb ongeveer 160 vrienden op Facebook, nu wil ik een bericht plaatsen alleen voor mijn vrienden (feest) maar nu wil ik niet dat mijn familie dit leest, dus ik moet instellen op facebook alleen vrienden lezen, zover was ik maar als mijn tante (dus geen vriend maar onder het groepje familie staat, dus dit bericht niet op haar tijdlijn krijgt) kan ze mijn bericht dan wel op mijn tijdlijn lezen? Of kunnen dan alleen mijn vrienden dit lezen op mijn tijdlijn?
Je kunt -voor je op delen- klikt, kiezen voor specific friends en daar dan selecteren met wie je het wel en niet wilt delen.
Alle reacties Link kopieren
Maar kunnen degene met wie ik het niet wil delen het alsnog lezen als ze op mijn tijdlijn spieken?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar ben benieuwd naar het antwoord. Op zich zouden ze het niet moeten zien, aangezien je zegt 'delen met'. En als anderen het ook kunnen zien, dan zou het betekenen dat je het deelt met iedereen die op je tijdlijn kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel, maar ik zou het niet doen via facebook. Als je vrienden niet op je bericht reageren maar los gaan reageren op je timeline, kunnen je familieleden het alsnog meekrijgen. Tenzij je alles heel specifiek afschermt, maar zo te lezen weet je niet precies hoe dat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik scherm op zich alles wel redelijk af maar hier kom ik maar niet uit en als ik dit duidelijk begrijp is er niks aan de hand, vraag me gewoon af hoe dat met die tijdlijn zit
Als je kiest voor delen met 'aangepast' en je voert daar in de specifieke namen van wie het wel mogen zien, of je kiest voor vrienden behalve (en voert daar in wie het niet mogen zien) dan zien alleen de mensen het die je specifiek hebt genoemd. De rest niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus ook niet als ze op mijn tijdlijn spieken, daar zien ze dan niks staan? Het is namelijk ook wel makkelijk als je bijvoorbeeld foto's wil delen, maar je collega's hoeven deze foto's bijvoorbeeld niet te zien.
Als je specifiek de namen meegeeft in de zichtbaarheid van dat bericht zien andere vrienden dat bericht niet op je tijdlijn.

Als je aangeeft alle vrienden behalve A dan zien alle vrienden op A na dat bericht.
Dan kies je bij privacy opties 'Vrienden behalve' en voer je daar de naam van A in.

Als je aangeeft alleen zichtbaar voor A dan ziet alleen A het bericht en de rest niet.
In dit geval kies je bij privacy opties 'specifieke vrienden' en dan voer je daar de naam in van A.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven