Backgammon

08-11-2018 10:15 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een brain teaser.
De laatste tijd speel ik af en toe backgammon op mijn iPhone. Maar ik begrijp hun 'verdienmodel' eigenlijk niet helemaal: ik krijg elke 4 uur (ofzo), als ik het spelletje opstart, 500 gratis coins. Bij elk spelletje zet je 100 coins in. Dan speel je een online game backgammon met een andere speler op de wereld; hij of zij heeft ook 100 coins ingezet. Als ik win, krijg ik 200 coins, als ik verlies ben ik de 100 coins kwijt (en ga ik er van uit dat hij/zij die 200 coins krijgt). Er zijn ook 'rooms' met 400 coins inzet, 1000 coins, 2500 coins, 5000 coins, oplopend tot een 1M-room.

Ik verlies overigens vaker dan dat ik win.... maar als ik een paar dagen wacht, kan ik weer spelen ivm de gratis coins die je elke keer krijgt. Je krijgt natuurlijk elke keer een pop-up met een bericht dat je, weet-ik-hoeveel coins bij kunt kopen, voor Euro 0.99. Zo ver snap ik het nog.

Nu de issue: hoe werkt dit? Als dit echt klopt, komen er toch heel veel coins in het spel (en steeds meer)? En dan is niemand echt geneigd ooit coins bij te kopen.
Het lijkt echt steeds echte spelers, waartegen ik speel. Dus niet robots.
Ik verlies vaker dan dat ik win. Dat vaker veliezen lijkt me logisch vanuit de spelbedenker, zodat ik geneigd wordt om coins bij te kopen. Maar andere spelers komen dan op een gegeven moment toch om in de coins?

Speel ik af-en-toe tegen een robot (en dus geheid verlies) ? Dat is dan wel heel subtiel, omdat je ook commentaar kunt geven in een chat-box, die niet erg robot-achtig antwoord.
Zou er toch ergens een factor zijn, die ik over het hoofd zie? (dus ik verlies in 'room 1000' een keer 1000 coins, maar de tegenspeler krijgt maar 500?)
Groeien we "met z'n allen" naar een steeds hoger level (iedereen, behalve ik dus) en stopt de support als er heel veel in de 1M-room zitten?

Gewoon nieuwsgierig of iemand een antwoord weet.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is, wat kun je met die coins, behalve een potje spelen?
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat de dobbelstenen niet echt eerlijk zijn. Spelletjes die je net aan verliest zorgen ervoor dat mensen geneigd zijn coins te kopen zodat ze het nog een keer kunnen proberen. Als mensen dan die coins daadwerkelijk hebben gekocht, winnen ze "opeens" de volgende potjes glansrijk. Als je na een lange tijd niet spelen of lange tijd tot de volgende worp weer terugkeert heb je opeens een zeer grote kans op een goede worp (zodat je weer gemotiveerd wordt door te spelen). Hoe langer mensen spelen, hoe meer reclame-opbrengsten (onafhankelijk van of je dingen koopt of niet).

Ook kan ik mij zo voorstellen dat je wordt verleid in "hogere" rooms te spelen als je een paar keer hebt gewonnen - ookal kan je het niveau daar eigenlijk niet aan (waardoor je in 1 keer weer alles kwijt bent).

Coins verdwijnen waarschijnlijk uit het spel door mensen die stoppen met spelen en door het kopen van andere dingen met die coins: een ander achtergrondkleurtje, een draai aan het rad van fortuin, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven