ervaringen vervangen scherm iPhone

10-11-2018 17:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja hoor! Het is me eindelijk gelukt... Na 5 maanden heb ik mijn mobiel (iPhone) van de trap laten stuiteren. Dom, dom, dom. Het glasplaatje was kapot, maar ook het scherm. Shit.

Zijn er mensen die het scherm zelf hebben vervangen? Is dat een beetje te doen? Repareren is aardig aan de prijs...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het zelf geprobeerd. Veel gelezen en filmpjes gekeken op YouTube en toen leek het wel te doen. Maar helaas mislukt. Al bij het verwijderen van de glasplaat ging het mis ondanks dat ik toch heeeeel erg voorzichtig was. Telefoon overleden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Zou dat nooit zelf doen eigenlijk. Vervangen van een scherm al aantal keer laten doen, ipad en iphone. Daar heb ik best een paar tientjes meer voor over. De gereedschappen die zij gebruiken heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel bedrijfjes/telefoonwinkels waar je dat kan laten doen, ik zou daar zelf niet voor gaan sukkelen.
Voor een paar tientjes heb je weer veel plezier van je telefoon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geloof ik 50€ voor betaald, was in een poep en eem scheet klaar. Zou ik zelf, met alle risico’s , niet voor gaan zitten klooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet zelf vervangen ivm de garantie.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sterk de indruk dat het scherm van de iPhone niet geheel ontoevallig een zwak punt is. Maar dat is niet je vraag: Ben je handig met uit elkaar halen van een telefoon? Ik ben het wel eens met de voorgangers hier want is veel moeite en risico.

Op Internet uitzoeken hoe hij uit elkaar moet, juiste gereedschap zoeken en bestellen, een webshop vinden die het juiste scherm heeft. Het is wel een overwinning als het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Zo duur is het niet bij Apple..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Origineel scherm is 200 euro.......
Alle reacties Link kopieren
Wat is er bij Apple niet duur?

Zo'n reparateur heeft vast een vervangend scherm voor de helft.
Ik heb het bij zo’n Turks reparatiebedrijfje laten doen. Idd €50,- en klaar :) ik zou er zelf niet aan gaan lopen sleutelen. Een nieuwe telefoon moeten kopen is nog duurder.
ooitverlegen schreef:
10-11-2018 17:49
Ik heb sterk de indruk dat het scherm van de iPhone niet geheel ontoevallig een zwak punt is.
Ik heb nog nooit een gebroken scherm gehad en heb hem toch best vaak laten vallen al. Ook op tegelvloeren en op straat. En heb er geen beschermfolie ofzo op. Dus mijn ervaring is dat het scherm helemaal zo zwak niet is :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-11-2018 18:08
Ik heb nog nooit een gebroken scherm gehad en heb hem toch best vaak laten vallen al. Ook op tegelvloeren en op straat. En heb er geen beschermfolie ofzo op. Dus mijn ervaring is dat het scherm helemaal zo zwak niet is :)
Dan heb je veel geluk. Mijn telefoon gooit zijn accu eruit en heeft geen glazen scherm dat scheelt een boel.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
10-11-2018 18:19
Dan heb je veel geluk. Mijn telefoon gooit zijn accu eruit en heeft geen glazen scherm dat scheelt een boel.
Ik heb dezelfde ervaring, hoor. Laat m’n telefoon bijna dagelijks vallen, ik ben nogal een kluns. 3 iPhones later en nog nooit een barst gehad.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
10-11-2018 18:21
Ik heb dezelfde ervaring, hoor. Laat m’n telefoon bijna dagelijks vallen, ik ben nogal een kluns. 3 iPhones later en nog nooit een barst gehad.
Oké dat valt me letterlijk mee dan! Ik heb er ook geen statistiek over maar het is ontzettend balen als het wel gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1x een gebarsten scherm gehad in de bijna 10 jaar dat ik iPhone gebruik en ik laat mn telefoon vaak vallen. Dus het is echt onzin dat iPhone scherm vaker breekt.
Je telefoon laten maken bij de Apple store behoudt je garantie en valt echt mee qua kosten, mijn scherm laten maken was toen iets meer dan €100.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
10-11-2018 20:06
Ik heb 1x een gebarsten scherm gehad in de bijna 10 jaar dat ik iPhone gebruik en ik laat mn telefoon vaak vallen. Dus het is echt onzin dat iPhone scherm vaker breekt.
Je telefoon laten maken bij de Apple store behoudt je garantie en valt echt mee qua kosten, mijn scherm laten maken was toen iets meer dan €100.
Dit. Bovendien werd het gewoon vergoed door mijn inboedelverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
10-11-2018 20:09
Dit. Bovendien werd het gewoon vergoed door mijn inboedelverzekering.
Geen eigen risico? Ik ben er ook voor verzekerd maar moet dan wel een eigen risico betalen van 100,- :bonk:
lalalief schreef:
10-11-2018 20:22
Geen eigen risico? Ik ben er ook voor verzekerd maar moet dan wel een eigen risico betalen van 100,- :bonk:
Nee.
Ik heb het zelf proberen te doen, op zich wel gelukt (goed beeld, reageerde ook goed) maar geen geluid meer! :furious:

Ik had al een nieuwe telefoon dus het was meer een probeersel o te kijken of ik 'm voor mijn kind weer aan de praat kon krijgen.

Meestal ben ik wel handig in dit soort dingen maar dit viel dus tegen. Ik zou als je afhankelijk bent van je telefoon het laten doen. Je Apple garantie vervalt overigens wel als je het niet door Apple laat doen (zou ik niet om malen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laten doen, was ongeveer €120. Zou niet zelf gaan klooien. Als hij dan helemaal kapot gaat ben je verder van huis + lege portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Ik was geloof ik 140 euro kwijt met een orginele Apple scherm. Met een telefoon van 5 maanden oud zou ik niet zelf gaan rotzooien behalve als je geld teveel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nee precies, dan toch maar naar zo’n winkel.
Ik heb toen bij mijn oude 4s zelf de accu vervangen, vandaar dat ik het vroeg, maar ik denk dat deze telefoon wel iets anders in elkaar zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven