Schijfruimte vrijmaken

12-11-2018 11:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De harde schijf van mijn PC is vol. Ik heb een gigantische hoeveelheid bestanden in mijn downloads staan. Die zou ik willen verwijderen, maar is dat veilig? Ik heb daar bijvoorbeeld ook programma's zoals Photoshop staan en diverse andere programma's die ik via internet tegen betaling gedownload heb. Als ik die bestanden in mijn downloadmap verwijder, zullen die programma's dan nog wel werken?
Je kan een cleanupprogramma kopen, dat haalt alles weg dat veilig is om weg te halen.
Ik heb het van Avast.
Ik heb ccleaner, de gratis versie.
Alle reacties Link kopieren
Ja je kan die bestanden veilig weghalen. Als je ze tenminste hebt geïnstalleerd. Zou ze voor de zekerheid even op een USB of schijf zetten. Als je ze dan een keer opnieuw wil installeren heb je ze nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Op een USB-stick zetten lijkt me een goede oplossing, Hecamel! Had ik nog niet aan gedacht. Een cleanup programma zou ook wel mogelijk zijn, maar dat is niet gratis :-)
Alle reacties Link kopieren
Klein detail, als je met "PC" een mac bedoelt, dan zijn dat soort schoonmaakprogramma's meestal gevaarlijker dan niets opruimen.

Wat in je downloads staat is, normaal gezien, niet meer nodig direct nadat je het gebruikt hebt. Die folder zou ik persoonlijk gewoon altijd leeg houden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is geen mac.
Alle reacties Link kopieren
Reiger100 schreef:
12-11-2018 11:19
Nee, het is geen mac.
dan is ccleaner je vriend.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is, zijn bestanden in downloads niet meer nodig.
Stel dat je een programma hebt gedownload en geinstalleerd, dan kun je dit programma gewoon weghalen. Als je er voor betaald hebt, krijg je een account of key, dan kun je het vaak nog een keer downloaden, stel dat je computer crasht.
Updates ed hoef je ook niet te bewaren, stel dat je het programma nog een keer installeert, dan kun je ze gelijk weer downloaden.

Loop de downloadfolder door op foto's documenten die je misschien niet hebt opgeslagen en verwijder de rest. Daar hoef je geen programma voor te installeren. Gooi ook je prullenbak eens leeg!
Loop ook eens door je geïnstalleerde programma's en kijk eens of je daar wat kunt opschonen. Misschien staan er nog games op, die je allang uitgespeeld hebt. Software van oude randapparatuur/camera's/telefoons die je niet meer gebruikt, kun je ook deïnstalleren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven