app per ongeluk naar verkeerde groep gestuurd... gênant

03-12-2018 15:45 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja... mijn man en ik waren gisteravond met elkaar aan het appen. Voor het werk was hij al vertrokken naar een hotel omdat hij vandaag een bijeenkomst had aan de andere kant van het land.

Ik had 2 uitdagende selfies van mezelf gestuurd waarna hij een selfie van zichzelf terugstuurde.
Toen hij een filmpje van zichzelf had gemaakt en mij dat wilde terugsturen heeft hij per abuis op beantwoorden gedrukt van een groepsapp met vrienden.... meteen na verzenden had hij de fout ontdekt dus heeft hij binnen 10 seconden het bericht verwijderd.

Er waren nog geen blauwe vinkjes zichtbaar....
Niemand begon te lachen in de app-groep...
een iemand reageerde wel na 10 minuten "bericht verwijderd" ? ...

Kan het toch zijn dat dit filmpje bij iemand op de telefoon is blijven staan ?
Heeft hier iemand ervaring mee of dit zelf al eens meegemaakt ?
Alle reacties Link kopieren
ALs je het binnen een bepaalde tijd weghaald, is het ook weg. Met 10 sec, zit dat wel goed.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Da's lullig, blauwe vinkjes krijg je pas als de hele groep de app gelezen heeft.
Alle reacties Link kopieren
nee dan staat er niks meer op de telefoon van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een gestuurd bericht verwijderen mits het binnen 7 minuten is. Dus in dit geval denk ik dat het wel goed zit.
f1823 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 15:54
12.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dank je wel voor jullie reacties.

hij was er vrij rustig onder, maar ik maakte me toch wat zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe zit dat dan als je telefoon automatisch media die je via whatsapp ontvangt, toevoegt aan je filmrol?
Die optie kun je in whatsapp gewoon aan hebben staan. Dan worden alle foto's en video's die worden verstuurd direct opgeslagen, zonder dat je ze eerst hoeft te downloaden of hoeft te openen

Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je wel je bericht kan verwijderen maar foto’s nog wel te vinden zijn in de albums van de omtvangers.
Alle reacties Link kopieren
kikker92 schreef:
03-12-2018 15:52
Ik dacht dat je wel je bericht kan verwijderen maar foto’s nog wel te vinden zijn in de albums van de omtvangers.
Hangt er van af hoe zij hun whatsapp hebben ingesteld. Ik heb de functie 'voeg toe aan filmrol' uitgezet omdat ik gek werd van alle foto's van mijn moeder. Krijg ik 10 keer bijna dezelfde foto en is heel mijn filmrol vervuild met whatsapp zooi. Maar als de ontvangers die functie wel aan hebben staan.. dan hebben ze de video gewoon op hun telefoon

Alle reacties Link kopieren
Ik heb foto's / filmpjes al in mn galerij voor ik whatsapp open.
Alle reacties Link kopieren
JeMappelle schreef:
03-12-2018 15:52
Maar hoe zit dat dan als je telefoon automatisch media die je via whatsapp ontvangt, toevoegt aan je filmrol?
Die optie kun je in whatsapp gewoon aan hebben staan. Dan worden alle foto's en video's die worden verstuurd direct opgeslagen, zonder dat je ze eerst hoeft te downloaden of hoeft te openen
Klopt ja, want soms zie ik al foto’s of filmpjes in mijn albums staan zonder mijn whatssapp te openen.
spaghettikop schreef:
03-12-2018 15:47
Da's lullig, blauwe vinkjes krijg je pas als de hele groep de app gelezen heeft.
Dit.
F1823 schreef:
03-12-2018 15:49
Je kan een gestuurd bericht verwijderen mits het binnen 7 minuten is. Dus in dit geval denk ik dat het wel goed zit.
Ook na zeven minuten kun je nog gewoon berichten verwijderen.

Maar zoals iemand anders al oppert, het filmpje kan al best op iemands telefoon staan.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
03-12-2018 15:49
Je kan een gestuurd bericht verwijderen mits het binnen 7 minuten is. Dus in dit geval denk ik dat het wel goed zit.

Is nu 68 minuten.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
JeMappelle schreef:
03-12-2018 15:54
Hangt er van af hoe zij hun whatsapp hebben ingesteld. Ik heb de functie 'voeg toe aan filmrol' uitgezet omdat ik gek werd van alle foto's van mijn moeder. Krijg ik 10 keer bijna dezelfde foto en is heel mijn filmrol vervuild met whatsapp zooi. Maar als de ontvangers die functie wel aan hebben staan.. dan hebben ze de video gewoon op hun telefoon
Oke, goeie tip trouwens., ga ik meteen ook even instellen :)
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
03-12-2018 15:49
Je kan een gestuurd bericht verwijderen mits het binnen 7 minuten is. Dus in dit geval denk ik dat het wel goed zit.
Eh, dit is inmiddels verhoogd naar ruim een uur. ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik stuurde een keer per ongeluk een foto bedoeld voor man naar een vriendin, geen 'schadelijke' foto, meer niet zo flatteus. Gelijk weggehaald en niks meer gehoord, totdat ze 3 weken later de foto appte en zei "huh, deze stond tussen mijn foto's in gallerij". Ze had hem dus niet in de Whatsapp gezien, maar hij was wel automatisch in galerij terecht gekomen. Ik vrees dus dat die wel kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Deze fout heeft mij bijna mijn baan gekost he , ik heb een boze app gestuurd naar mijn man over die ewn collega wiens kind alweer ziek was waardoor ze niet kwam werken met als gevolg dat ik die dag haar spoedjes moest overnemen.
Ik had niet eens door dat ik die app verkeerd had gestuurd totdat ik de volgende dag niet vermoedend op de werkvloer kwam en ik op audiëntie bij de manager moest komen, de apps die ik had verstuurd waren uitgeprint en ik mocht even uitleggen waarom ik lelijke dingen over collega's zei via de app.

Er was een officiële klacht tegen mij ingediend, en i.h.k van integriteit wist men niet of ik mijn baan wel kon behouden.
uiteindelijk kreeg ik een officiële waarschuwing. Pffft
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Poke-girl schreef:
03-12-2018 15:54
Ik heb foto's / filmpjes al in mn galerij voor ik whatsapp open.
😂 oooo wat gênant. Gelukkig zijn het vrienden en geen collega’s ofzo.

Mijn man zit in twee groepen van één sport. Één als vader en één als trainer. Hij maakte gisteren ook zo’n soort fout toen beide groepen actief waren. Hij appte iets wat nog niet bekend mocht worden, heeft het meteen verwijderd toen hij er achter kwam, en hoopt nu ernstig dat niemand het gelezen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Eerste berichten waren geruststellend... begin nu toch weer wat te twijfelen.
Waarom maak ik me hier zorgen om en hij niet ? :facepalm:

Is inderdaad niet zakelijk of zo, het zijn "maar" zijn vrienden.
Maar toch... filmpje is wel echt gênant
Maar dit zijn vrienden van je man? Waarom vraagt hij dan niet even aan ze of het verwijderen goed is gegaan?

Zou ik bij mijn vriendinnen ook niet over inzitten.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een app in de groep sturen dat je per ongeluk een filmpje hebt gemaild en dat mensen deze uit hun mediabestanden kunnen verwijderen mochten ze hem hebben ontvangen.

Eventueel zeg je dat het van je werk is oid zodat mensen minder geneigd zijn hem te openen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
JeMappelle schreef:
03-12-2018 15:52
Maar hoe zit dat dan als je telefoon automatisch media die je via whatsapp ontvangt, toevoegt aan je filmrol?
Die optie kun je in whatsapp gewoon aan hebben staan. Dan worden alle foto's en video's die worden verstuurd direct opgeslagen, zonder dat je ze eerst hoeft te downloaden of hoeft te openen
De foto/ het filmpje gaat doen ook uit je galerij. MAAR als je telefoon toevallig precies in die paar min synchroniseert met de cloud, staat het wel in de cloud en kan je hem vanuit daar weer downloaden.

Dit heb ik laatst gehad met een foto. (Was gelukkig niet erg, want ik kreeg hem en mocht hem ook gewoon zien, maar ivm bloot kindje verwijderde de zendster hem weer. Hij stond dus al in mijn cloud)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Kan zijn dat het toch tussen de foto's terug te vinden is, of in de cloud.
chocolol schreef:
03-12-2018 17:03
Nog even een app in de groep sturen dat je per ongeluk een filmpje hebt gemaild en dat mensen deze uit hun mediabestanden kunnen verwijderen mochten ze hem hebben ontvangen.

Eventueel zeg je dat het van je werk is oid zodat mensen minder geneigd zijn hem te openen :biggrin:

Zou ik niet doen, dan gaan ze het juist bekijken lijkt me :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven