smartwatch

08-12-2018 20:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil graag een smartwatch. Maar niet om mee te telefoneren of de smssen en zo. Hij vindt het mooi dat er een gps op zit als hij gaat fietsen, wandelen of skiën, die ook de afstanden meet die hij aflegt. En dan zit er nog een stappenteller op en een hartslagmeter. Dat zijn de dingen die hem het meest boeien. Weet iemand een goede, met een goede accu erin ?
overigens vindt hij touchscreen echt niet fijn. Hij zit er met zijn dikke vingers altijd naast. Liever iets met knopjes als dat mogelijk is.
Ik heb voor kerst de fitbit besteld, maar kan daar nog niks over zeggen want die is nog niet in gebruik. Maar de smartwatches van Garmin hebben ingebouwde gps zodst de telefoon niet mee hoeft. De meeste smartwatches gebruiken de gps van de telefoon. Dus dat is dan wel iets om mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een galaxy watch.
Volgens mij hoort er bij de meeste van zulke horloges ook een app. Hoef je niet op dat kleine scherm te kloten.
I watch
Mijn man heeft er een gehad. Was hem na 2 dagen spuugzat.
Als ik het zo lees ben je niet op zoek naar een smartwatch, maar een activity tracker. En er hangt best wel veel van je budget af eigenlijk, dat verschilt nogal. Maar er zijn zat vergelijkingsonderzoeken gedaan die je met één zoekopdracht op google kan vinden! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de samsung sportgear. Is inderdaad met touchscreen, maar volgens mij hebben de meeste dat wel. Scrollen kan ook met een ring en er zitten knoppen aan. Eea kun je ook via de telefoon instellen, trouwens.

Verder registreert hij ook wandelen en fietsen automatisch, maar dan neemt ie niet de route.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is fel tegenstander van app, dus dat zal hij niet willen. Hij is als de dood om geappt te worden. Het moet dus iets zijn wat niet aan zijn telefoonnr hangt. Een activity tracker zal ik eens naar vragen.
Alle reacties Link kopieren
Geappt worden?
het hangt niet aan je telefoonnummer. Je telefoon en het horloge zijn via bluetooth met elkaar verbonden, niet via je nummer. Je kunt een smartwatch ook los van de telefoon gebruiken, maar dan zit je dus inderdaad altijd vast aan dat kleine schermpje, terwijl je dingen ook via de telefoon kunt regelen. En daarvoor heb je dan een samsungapp (in mijn geval) op je telefoon. Dat kan je ook doen met vrijwel alle activitytrackers.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij het erg vindt om vast te zitten aan dat kleine schermpje. En hij wil er niets mee regelen en met zijn telefoon regelt hij ook niks. Hij heeft er wel een agenda met afspraken in staan maar meer niet. Emailen doet hij ook nauwelijks vanwege de overload aan email wat je krijgt van mensen die vinden dat iedereen alles moet weten, ook dingen die niet relevant voor je zijn.

Hij wil alleen maar afstanden en gps en die hartslagmeter.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
09-12-2018 18:43
Ik denk niet dat hij het erg vindt om vast te zitten aan dat kleine schermpje. En hij wil er niets mee regelen en met zijn telefoon regelt hij ook niks. Hij heeft er wel een agenda met afspraken in staan maar meer niet. Emailen doet hij ook nauwelijks vanwege de overload aan email wat je krijgt van mensen die vinden dat iedereen alles moet weten, ook dingen die niet relevant voor je zijn.

Hij wil alleen maar afstanden en gps en die hartslagmeter.
Juist dat laatste kun je dus ook regelen op de telefoon als je vingers te dik zijn voor het schermpje, dat bedoelde ik. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hangt er van af.... Hij is namelijk weer op zoek naar zo'n ouderwetse telefoon dat je dicht kunt klappen en met knopjes. Als zulke telefoons bestaan, dan zit ie goed!
Ik heb een Apple watch, die doet alles wat hij vraagt. Maar hangt wel sterk samen met de iPhone die je erbij moet (volgens mij kan je niet zonder, maar weet ik niet zeker. Je kunt wel zonder je telefoon op pad gaan hoor, dan registreert hij ook alles, heeft eigen GPS. Maar volgens mij kun je dan niet alles instellen) hebben. En dat je niet gebeld/geappt wil worden op je telefoon kun je gewoon instellen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
10-12-2018 16:13
Hangt er van af.... Hij is namelijk weer op zoek naar zo'n ouderwetse telefoon dat je dicht kunt klappen en met knopjes. Als zulke telefoons bestaan, dan zit ie goed!

Ik zou gewoon naar een elektronicazaak gaan, Media Markt heeft goede keuzes, maar anderen ook. En je daar volledig laten informeren. Mijn fitbit-lookalike hield heel goed stappen bij, maar voor overzichten had ik de telefoon nodig. (weer een andere app, die daarbij hoorde) Mijn smartwatch kan vrij veel bijhouden, maar voor duidelijke overzichten als 'waar heb je gelopen, hoelang, hoever en wat voor weer was het (lekker nuttig ook), is het makkelijker terugkijken op de telefoon. Misschien ook wel op de computer, online. Dat weet ik niet. Maar zo'n winkel kan je juist alle mogelijkheden, overeenkomsten en verschillen laten zien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn watch heeft 2 gebruiksaanwijzingen, trouwens; 1 voor met en 1 voor zonder telefoon. Het kan dus wel gewoon.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op tweakers, daar vind ik altijd goede recensies op staan van allerlei gadgets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou gaan voor een Garmin horloge of eventueel een Polar.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 20:45
77.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga voor de Garmins. Die zijn op dit gebied gewoon het beste. Ze hebben wat meer sporthorloges (die vooral met knoppen werken) en wat meer algemene modellen die je ook wat makkelijker als een soort fitbit om kunt houden hele dag.

Synchroniseert met van alles en nog wat. Als hij trouwens gaat sporten moet hij er wel een hartslagband bij doen want die polshartslagmeters werken alleen redelijk nauwkeurig in rust, niet bij sporten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt over die tip over de Garmins. Ga gelijk effe op internet kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een fervente sporter. Ik heb enkele maanden geleden een Polar M600 gekocht. Het is eigenlijk een hybride smartwatch/activity tracker. Je hebt keuze uit 100 verschillende sportprofielen die je kan synchroniseren naar je horloge. Er is ook een app aan je smartphone op gelinkt die al je sportsessies bijhoudt en analyseert. Je kan ook dagelijkse doelen instellen. Via de website kan je zelf je volledige loopsessies realtime nakijken. Hij trackt bijvoorbeeld ook de hartzones waarin je terecht komt wanneer je aan het trainen bent. Het is mogelijk om notificaties vanaf je GSM uit te zetten. Je moet eenmalig het horloge opzetten en koppelen aan je telefoon via BlueTooth. Je stelt de sportprofielen in die je wilt hebben en klaar is kees. Klein werkje dus. Je kan er uiteraard ook apps op installeren via de Google Play Store indien je dat wenst.

Ik raad wel een Android telefoon aan, het besturingssysteem van dit horloge is Google Wear 2.0. Koppelt beter met een Android, de batterij gaat langer mee met een Android. Bij Iphone is de accuduur wat minder en werken sommige functionaliteiten minder goed.

Wanneer je het horloge niet veel gebruikt (= je laat hem je sportactiviteit niet tracken) doe ik er makkelijk 3 dagen mee. Wanneer ik train iets van 2 dagen.

Qua sensoren beschikt het horloge dus over een accelerometer, gyroscoop, GPS, hartslagmeter, vibratiemotor, omgevingslichtsensor en uiteraard een stappenteller.

Oja.... Hij doet ook aan slaapanalyses als je daarvan houdt.


Als je man opzoek is naar een mooi horloge met een knap design, zal dit wel niks voor hem zijn. het horloge heeft trouwens ook een touchscreen, zoals iedere smartwatch. Daar kan je niet om heen. Maar zelf met dikke vingers is het horloge gebruiksvriendelijk vind ik zelf.

Ik heb het horloge gekocht voor 220 euro, ik zie dat het nu 240 euro kost. Toen het horloge uitgebracht werd, was de prijs 350. Zeker een aanrader voor een schappelijke prijs.

Hier een filmpje ervan: https://www.youtube.com/watch?v=HFRGgVhXnvk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven