Koptelefoon: waar op letten? Welke past bij mij?

11-12-2018 15:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik maar heel soms oordopjes of een koptelefoon met muziek, vooral om me af te sluiten van geleuter of herrie om me heen. Op het werk (paar keer per week enkele uurtjes), in trein of tram gemiddeld eens per maand. Ik fiets er niet mee.

Ik had er ooit eentje gekozen als eindejaarsgeschenk, 'op het oor' blijkt nu. Die doen al na een half uur onwijs pijn aan mijn oorschelpen. Ik wil dus nu 'over het oor' en noise cancelling. Maar verder zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil hooguit €100 uitgeven.
Omdat het maar voor af en toe is, hoeft het geen briljante geluidskwaliteit te zijn, kleur maakt me ook niet uit.

- Wat zijn redenen om voor snoer of juist zonder snoer te kiezen? Is met snoer veiliger tegen diefstal? En hoef je dan nooit op te laden?
- Waar moet ik verder op letten? Bijvoorbeeld mis jij het echt als je geen microfoon / belfunctie hebt? Mis jij het als je geen knopje op het snoer hebt om harder / zachter te zetten of een nummer te skippen?
- Maakt het qua materiaal nog uit wat lekkerder zit / snel pijn doet?

Ik had de Sony WH-CH700N op het oog maar er is zóveel andere keus... Help! :@@: O_o
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb een Sennheiser en zou nooit meer anders willen. Mooi geluid, geen inbreuk van buitenaf. Met snoer.
Prijs weet ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb draadloze Bluetooth in ear oordopjes van jaybird,vind ik zelf fijner dan met een koptelefoon rondlopen.
Ze gaan 5/6 uur mee en dan weer opladen,geluid is zeer goed en prijs was 130
Er zit een volume en wisselen van nummer knop op het draadje.
Ze zijn er vanaf 75 euro tot 1500 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog sennheiser in ear oordopjes met draad,maar vind ik minder fijn omdat die draad in de weg zit
Alle reacties Link kopieren
Ben erg fan van Sony, mooi geluid. Heb er zelf eentje met draad die opvouwbaar is, ook erg handig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij met mijn Sony koptelefoon van 20,- maar die blijkt "on ear" te zijn. Ik kende het verschil ook niet en zal mezelf geen kenner noemen.

Wat ik als leek vind:
- liever met snoer. Bluetooth werkt in mijn geval niet lekker (meerdere apple apparaten en meerdere bluetooth speaker/koptelefoons, waar je niet makkelijk tussen kunt switchen), ik heb geen zin om te wachten tot de bluetooth connectie heeft gemaakt en met snoer hoef je nooit je koptelefoon op te laden.
- Volume regelen en naar volgende nr ed vind ik heel erg makkelijk, omdat ik veel op de fiets luister. Maar volgens mij kunnen ze dat allemaal
- als je wilt weten of een koptelefoon lekker zit, kun je het beste naar een Mediamarkt oud gaan en ze gewoon eens opzetten. Weet je ook wat je koptelefoon doet met omgevingsgeluid.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
11-12-2018 15:59
Ben erg fan van Sony, mooi geluid. Heb er zelf eentje met draad die opvouwbaar is, ook erg handig.
O ja dat is die van mij ook. Inderdaad ook erg fijn.
Ik heb de Bose quietcomfort 35ii die is draadloos en zit zeer comfortabel en licht. Ideaal in vliegtuigen of wachtkamers.
Alle reacties Link kopieren
Sennheiser Urbanite XL hier. Draadloos en zo fijn! Ik zie dat ze nu in de aanbieding zijn, ik heb er meer voor betaald.

https://www.bol.com/nl/p/sennheiser-urb ... country=BE
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als je er zo weinig gebruik van maakt dan adviseer ik je er gewoon één te kopen op Bol.com, daarna kan je altijd nog investeren in een betere. Ik zweer zelf bij de Apple Earpods.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-12-2018 15:58
Ze zijn er vanaf 75 euro tot 1500 euro.
Haha ja vandaar ook dat ik door de bomen het bos niet meer zag, en ik maar heb besloten dat het onder de 100 euro moet blijven.
Deze lijkt wel wat: https://nl-nl.sennheiser.com/hoofdtelef ... r-hd-4-20s

Maar ik ga inderdaad ook eens wat passen. Al zit mijn huidige 'on ear' koptelefoon in het begin prima, en doet het pas na een half uur pijn, maar dan ook niet normaal veel pijn. (Ik heb ook altijd moeite met hoofdkussens waarvan ik midden in de nacht wakker word van pijn aan mijn oorschelpen.) Dus passen zegt ook niet altijd wat, of het voor langere tijd lekker zit.

@ anderen die in-ear voorstellen: dat zoek ik echt niet. Dat vind ik best vervelend zitten, voelt ook 'ongezonder' qua gehoorbeschadiging, en je hoort dan nog veel meer omgevingsgeluiden (of je moet het dus zo hard zetten dat je je gehoor beschadigt). Het enige voordeel is het formaat om mee te nemen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
11-12-2018 16:56
Haha ja vandaar ook dat ik door de bomen het bos niet meer zag, en ik maar heb besloten dat het onder de 100 euro moet blijven.
Deze lijkt wel wat: https://nl-nl.sennheiser.com/hoofdtelef ... r-hd-4-20s

Maar ik ga inderdaad ook eens wat passen. Al zit mijn huidige 'on ear' koptelefoon in het begin prima, en doet het pas na een half uur pijn, maar dan ook niet normaal veel pijn. (Ik heb ook altijd moeite met hoofdkussens waarvan ik midden in de nacht wakker word van pijn aan mijn oorschelpen.) Dus passen zegt ook niet altijd wat, of het voor langere tijd lekker zit.

@ anderen die in-ear voorstellen: dat zoek ik echt niet. Dat vind ik best vervelend zitten, voelt ook 'ongezonder' qua gehoorbeschadiging, en je hoort dan nog veel meer omgevingsgeluiden (of je moet het dus zo hard zetten dat je je gehoor beschadigt). Het enige voordeel is het formaat om mee te nemen.
Deze lijkt me prima, als je oren erin passen. Hij heeft een award gewonnen, dus wat dat betreft kan het niet missen. Mooi prijsje ook en de kwaliteit van Sennheiser is altijd goed, voor alle soorten muziek.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
11-12-2018 16:56
Haha ja vandaar ook dat ik door de bomen het bos niet meer zag, en ik maar heb besloten dat het onder de 100 euro moet blijven.
Deze lijkt wel wat: https://nl-nl.sennheiser.com/hoofdtelef ... r-hd-4-20s

Maar ik ga inderdaad ook eens wat passen. Al zit mijn huidige 'on ear' koptelefoon in het begin prima, en doet het pas na een half uur pijn, maar dan ook niet normaal veel pijn. (Ik heb ook altijd moeite met hoofdkussens waarvan ik midden in de nacht wakker word van pijn aan mijn oorschelpen.) Dus passen zegt ook niet altijd wat, of het voor langere tijd lekker zit.

@ anderen die in-ear voorstellen: dat zoek ik echt niet. Dat vind ik best vervelend zitten, voelt ook 'ongezonder' qua gehoorbeschadiging, en je hoort dan nog veel meer omgevingsgeluiden (of je moet het dus zo hard zetten dat je je gehoor beschadigt). Het enige voordeel is het formaat om mee te nemen.
Zeker gaan passen hoor, de formaten van de schelp willen best nog wel verschillen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-12-2018 17:01
Deze lijkt me prima, als je oren erin passen. Hij heeft een award gewonnen, dus wat dat betreft kan het niet missen. Mooi prijsje ook en de kwaliteit van Sennheiser is altijd goed, voor alle soorten muziek.
Ik zie nu alleen dat 'ie niet 'noise cancelling' is, dat verschil wil ik ook wel eens uitproberen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
11-12-2018 17:11
Zeker gaan passen hoor, de formaten van de schelp willen best nog wel verschillen.
Ja en ik lees in reviews ook opmerkingen over knellen / te strak zitten. Wel altijd lastig om dat in een winkel goed te voelen. Maar als het meteen al rottig zit dan is het natuurlijk sowieso niks.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
11-12-2018 17:34
Ik zie nu alleen dat 'ie niet 'noise cancelling' is, dat verschil wil ik ook wel eens uitproberen.
Die van mij is dat ook niet, officieel dan, maar ik hoor helemaal niets van de buitenwereld. Ik zet mijn muziek nooit hard, want daar kan ik niet tegen, zeer gevoelige oren, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik kan niks over mn oren verdragen. Doet allemaal pijn. Ben extreem tevreden over deze https://www.bol.com/nl/p/samsung-level- ... 2008093611


Die haakjes kunnen eraf en dan Kun
Zijn het gewone in ears. De active noise cancelling is geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die Sony koptelefoon sinds vanmiddag. Tot nu toe erg blij mee 😊
Alle reacties Link kopieren
De standaard oordopjes van Samsung zijn erg goed en speelt veel duurdere onears eruit.

Soms is goedkoop erg goed,meer heb je niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
13-12-2018 22:08
De standaard oordopjes van Samsung zijn erg goed en speelt veel duurdere onears eruit.

Soms is goedkoop erg goed,meer heb je niet nodig.
Ze wil geen in ear of on ear. Ze wil over ear.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de koptelefoon uit je OP en ik vind hem fijn.
Opladen moet alleen als je de Bluetooth gebruikt, maar er zit ook een snoer bij.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
13-12-2018 22:29
Ze wil geen in ear of on ear. Ze wil over ear.
Heeft TS wel goede geprobeerd die voel je niet zitten en dempen wel degelijk meer zonder geluid dan on of overears.
ik heb de Philips Bass+
Bewaardoosje laad de boel op...12 uur totaal luisterplezier
in-Ear met 3 verschillende maten dopjes
Enige is als ik ze langer inheb worden de dopjes zachter door "oor/lichaams" temperatuur, dan gaan ze ietsje losser zitten maar niet heel noemenswaardig.
Fijn zonder enige kabels dus kunt door je haar wrijven zonder ze uit te trekken.
Kan foon opladen terwijl ik luister (iphone 8 heeft zelfde plug voor opladen als koptelefoon tegenwoordig...dus moest wel aan de BT grrr)
Alle reacties Link kopieren
Aan mijn oren kan ik weinig hebben, maar ik zweer bij mijn zachte Beyerdynamic koptelefoon. Kan een hele dag op en een fijn geluid. Wel met snoer.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven