Waar slaan jullie foto's op in de cloud?

14-12-2018 10:31 23 berichten
Ik heb backups van mijn foto's op een externe schijf. Maar wil voor de zekerheid deze ergens opslaan in de cloud. Nu loopt dit toch gauw naar de 40 GB.
Is het ook mogelijk om bijv. al die foto's te verkleinen zodat het stukken minder ruimte in neemt? En zo ja, met welk programma?
En bij welke opslagdienst sla je ze op?
Alle reacties Link kopieren
Verkleinen zou ik nooit doen, zonde van je kwaliteit!!

Bij OneDrive heb je 1TB, 40GB is dan echt een helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
https://www.transip.nl/stack/. Nederlands bedrijf en 1TB gratis opslag. Werkt geweldig.
Ik zal nooit mijn prive foto's in een cloud opslaan. Wij hebben 2 harde schijven en als er eentje mee uitscheid komt er een nieuwe en gaat daar alles weer op. Eentje ligt in de kluis en de andere gewoon in een PC.

Maar goed ik vouw graag aluhoedjes. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Cloud is slimme oplossing. Zou je foto's nooit verkleinen, dan verlies je kwaliteit. Dus altijd in RAW-fotograferen.

Ik heb thuis een NAS staan waar foto's op staan. Daar zitten 8 schijven in die elkaar in de lucht houden. Een kopie van de foto's staat in de cloud.

Losse schijven thuis houden schiet niet op: dingen zijn te klein en niet betrouwbaar. Bovendien als het huis afbrandt ben je je foto's alsnog kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik one drive, stack en dropbox.
Oh en volgens mij synct mijn telefoon ook met de google cloud, maar daar sla ik niet actief in op.
Verder probeer ik jaarlijks een geprint fotoboek te maken, want heel eerlijk, ik kijk zelden fotos terug in de clouds.
Ik ga ze sowieso beveiligen voor ik ze er op zet. Daar heb je een goed punt Lucifer.
Jack_ schreef:
14-12-2018 10:43
https://www.transip.nl/stack/. Nederlands bedrijf en 1TB gratis opslag. Werkt geweldig.

Klinkt goed, die ga ik even bekijken
Alle reacties Link kopieren
iCloud is weleens gehackt geweest waarbij foto s van sterren op straat kwamen te liggen, dus familiekiekjes ja maar naaktfoto's nee.
Dan moet het maar zoals het kan
Niet verkleinen dus.

Jullie hebben een betaald abbonement hiervoor?
Ik ben dan weer bang als ik mijn emailadres verander, en ik op die manier vergeet de jaarlijkse? nota te betalen, dat alles verwijderd wordt en ik alsnog alles kwijt ben.
Alle reacties Link kopieren
Behalve op een extra harde schijf zet ik al m'n foto's in Google foto's. Handig om albums te delen met anderen. Voor hackers ben ik niet zo bang, ik geloof niet dat die zo geïnteresseerd zijn in foto's van mijn reizen of mijn katten.
Stampertje12 schreef:
14-12-2018 10:49

Ik heb thuis een NAS staan waar foto's op staan. Daar zitten 8 schijven in die elkaar in de lucht houden. Een kopie van de foto's staat in de cloud.
hier hetzelfde met als verschil:
bij familie staat er ook een NAS en die is zo geprogrammeerd dat er elke week een backup van mijn persoonlijke foto's en meer naar hem worden gekopieerd en van hem weer naar mijn NAS.
bij brand of inbraak ben ik ze dus niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
14-12-2018 10:50
Ik ga ze sowieso beveiligen voor ik ze er op zet. Daar heb je een goed punt Lucifer.
Hoe ga je ze beveiligen dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
14-12-2018 10:58
Niet verkleinen dus.

Jullie hebben een betaald abbonement hiervoor?
Ik ben dan weer bang als ik mijn emailadres verander, en ik op die manier vergeet de jaarlijkse? nota te betalen, dat alles verwijderd wordt en ik alsnog alles kwijt ben.
Natuurlijk. Opslag kost geld. Als opslag kosteloos wordt aangeboden, dan is dat nooit gratis. Dan geef je bijv. toestemming om je documenten en foto's te laten gebruiken, zoals bij Google.
Alle reacties Link kopieren
Foto’s gaan automatisch naar zowel iCloud als Dropbox. En lokaal staat ook nog eens een kopie op telefoon, iPad en laptop.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Stampertje12 schreef:
14-12-2018 11:35
Hoe ga je ze beveiligen dan?

Ik gebruik cryptomator voor mijn bestanden.
Trotter schreef:
14-12-2018 11:14
Behalve op een extra harde schijf zet ik al m'n foto's in Google foto's. Handig om albums te delen met anderen. Voor hackers ben ik niet zo bang, ik geloof niet dat die zo geïnteresseerd zijn in foto's van mijn reizen of mijn katten.
Ik doe hetzelfde
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
tvp
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 2 Tb account bij dropbox. Is niet gratis. Ik heb ook een 2 Tb account bij iCloud . Mijn foto’s van mijn telefoon worden dagelijks naar de iCloud en naar dropbox gekopieerd..Mijn vakantiefoto’s op SD card zet ik aan eind van iedere vakantiedag via mijn iPad op de iCloud . Ik maak een jaarboek en een boek per vakantie (dat zijn vaak meerdere boeken ).. Ik sla ze ook nog eens op op mijn MacBook maar online heb ik dus ook alles in de backup
Alle reacties Link kopieren
Google Foto's natuurlijk en Google Drive en Youtube. Op alles onbeperkte (!) opslag, mits je met uploaden kiest voor de optie "Hoge kwaliteit" en niet voor de originelen.

Ik heb er wel 50.000 pics and vids op staan, over tig jaren. Ik vind het veilig genoeg. Gewoon de hele zooi erop, gebeurt sowieso automatisch, zowel met de Android als met de Aaifoon toestellen. Camera opnames komen er sowieso op en verder kun je kiezen welke mappen je nog meer automatisch wilt uploaden (screenshots, whatsapp-bende, downloads enz.). Ik laat alles gewoon erop plempen, want toch gratis en onbeperkt. En mocht Google er ooit geld voor gaan vragen, zal het echt niet veel worden.

Nieuwe versie van Foto's heeft inmiddels ook gezichtsherkenning (online) dus eenmaal 'n gezicht 'n naam gegeven, is het handig zoeken naar Pietje. Ook allerlei combi's zijn mogelijk, zoals pietje strand, pietje marietje, pietje auto. Dat vist Foto's er allemaal uit.

Nee, heb (helaas) geen aandelen in die toko.
.
Mijn foto's staan op Onedrive met een betaald abonnement. Via Google vond ik minder veilig voelen, al is dat misschien totaal onterecht.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 10:44
Ik zal nooit mijn prive foto's in een cloud opslaan. Wij hebben 2 harde schijven en als er eentje mee uitscheid komt er een nieuwe en gaat daar alles weer op. Eentje ligt in de kluis en de andere gewoon in een PC.

Maar goed ik vouw graag aluhoedjes. ;-)
Gelukkig. Ik ben niet de enige! Mijn goto’s staan op mijn pc, deels op de telefoon, externe harde schijf een een paar albums met papieren foto’s.

Van de belangrijkste foto’s (kinder en trouwfoto’s) ligt een digitale copie bij mijn ouders. .

Mocht er brand komen ben ik die in elk geval niet kwijt. De rest vind ik niet zo’n probleem.

Ik
Vertrouw zo’n cloud niet echt en vind het onzin om voor vakantiefoto’s geld voor de opslag te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven