Zelf een website bouwen

18-12-2018 18:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik zelf een website willen proberen te maken. Het moet een hele simpele, platte site worden dus ik wil eerst eens zelf knutselen, voordat ik veel geld uit ga geven aan het laten bouwen ervan.

Heeft iemand hier ervaring met het zelf bouwen van een website? Waar hebben jullie dat gedaan en heb je handige tips en tricks? Ben benieuwd!
Ik heb mijn eigen website gemaakt met WIX. Dat is heel handig, je kunt er vanalles mee, veel uitleg over te vinden op internet en je hoeft er niet voor te coderen.
Je kunt er gratis een maken geloof ik, maar als je bijv. veel foto's erop wil hebben dan is het beter om een betaalde versie te hebben omdat je dan meer opslag hebt. Is ook niet duur en je hebt er gelijk je eigen domein bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook gemaakt in Wix. Ik kan ook zelf coderen, maar beperkt. Wix is echt top! Ze hebben ook mooie templates maar als je echt zelf wil ontwerpen kan je met een blanco pagina starten.
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 18-12-2018 20:19
Reden: typefout
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Heb gelijk even op de website gekeken, maar je zit inderdaad al snel op betaald. Welk pakket hebben jullie genomen?
Alle reacties Link kopieren
Jimdo misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
siep1234 schreef:
18-12-2018 19:45
Bedankt! Heb gelijk even op de website gekeken, maar je zit inderdaad al snel op betaald. Welk pakket hebben jullie genomen?
Unlimited. Ik had toen de website al klaar geloof ik, en kreeg een aanbod dat ik het voor het eerste jaar met 50% korting kon kopen. Dus het loont de moeite om er gewoon mee aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
18-12-2018 19:45
Bedankt! Heb gelijk even op de website gekeken, maar je zit inderdaad al snel op betaald. Welk pakket hebben jullie genomen?
Is je website voor professioneel of waar wil je hem voor gebruiken?

Als je een eigen domein wil en een mooie site, kom je altijd op betaald uit. Volgens mij heb ik het Combo pakket. Ik ben ontwerper dus heb veel beeld op mijn site, maar dat gaat allemaal prima. Er is vaak korting, nu ook weer. Ik had die helaas gemist.
Alle reacties Link kopieren
Het is professioneel en wil echt wel iets betalen, maar er is zo veel aanbod... Wil er ook een mailadres aan hebben. Ga er nog even verder naar kijken.
Bij wix heb je toch altijd een domein met "wix" erin? Dat zou ik voor een bedrijf niet willen. Het goedkoopst is volgens mij om een domeinnaam te registeren (5 euro per jaar) met een klein hostingpakket (paar tientjes). Ik heb goede ervaringen met Wordpress, die hebben goede gratis templates en het is ook voor een leek redelijk makkelijk.
Ik doe mijn website via Jimdo en ben daar heel tevreden mee
Izzy_ schreef:
19-12-2018 07:15
Bij wix heb je toch altijd een domein met "wix" erin? Dat zou ik voor een bedrijf niet willen. Het goedkoopst is volgens mij om een domeinnaam te registeren (5 euro per jaar) met een klein hostingpakket (paar tientjes). Ik heb goede ervaringen met Wordpress, die hebben goede gratis templates en het is ook voor een leek redelijk makkelijk.

Nee, bij een betaald pakket heb je een eigen domein, zonder wix erin. Dus eigenlijk heb je dan een alles-in-een pakket. Alleen als je een eigen emailadres wil moet je dat er nog extra bijkopen. Maar ook daarvoor zijn er vaak aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt inderdaad een gratis domein bij Wix. Je kan de site ook koppelen aan een reeds gekochte domein. Let wel dat .nl niet mogelijk is. Ik had al .nl die kon helaas niet gekoppeld worden. Nu heb ik ook een .com domein en linkt mijn .nl domein automatisch door naar .com. Maar dat is niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
18-12-2018 20:54
Het is professioneel en wil echt wel iets betalen, maar er is zo veel aanbod... Wil er ook een mailadres aan hebben. Ga er nog even verder naar kijken.
In dat geval zou ik een domein regelen via one.com
Is iets van 30 tot 40 euro per jaar; heb je domeinnaam (met .nl) en webspace en oneindig aantal emailadressen. Genoeg space en genoeg bandbreedte. Ik ben er erg tevreden over.

One.com heeft 1 knop en dan heb je direct wordpress (met gratis templates).
One.com heeft ook knoppen om automagisch een website te maken (alla Wix) of een foto-album aan te maken of een webshop te starten...
Je kunt ook zelf wat kleine php-scriptjes of html-scriptjes eerst uitproberen (als je zo ver zou willen gaan)
Maar je kunt natuurlijk ook proberen zelf PivotX of Joomla of iets anders te uploaden naar je domein en van daar uit verder te knutselen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, ik ga er het weekend mee aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Squarespace is ook mooi en erg gebruiksvriendelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven