Offline Facebook & Instagram

03-01-2019 01:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bye bye, Facebook en instagram.
Social media... het geeft me onrust. Ik kijk om de haverklap op Facebook en instagram. Fomo (fear of missing out), verslaafd aan likes, kijken op een ander: hoe belachelijk het ook klinkt, ik heb er last van, dus ik heb instagram verwijderd en mijn Facebook account gedeactiveerd. Rust. Ik zou niet weten wat de toegevoegde waarde van Facebook is...

Meer mensen die met me meedoen of die ik opvolg?
Ik heb m’n accounts nog, maar ik kijk zelden. Absoluut geen fomo hier.
FOMO heb ik geen last van.

Ik begrijp per definitie niet dat mensen uberhaupt de tijd hebben om continue op willekeurig welke social media te zitten, heb je geen baan / geen leven ofzo?
Facebook een paar jaar geleden al verwijderd, Insta nooit gehad. Wanneer mensen ernaar vragen en ik aangeef dat ik niet aan social media doe, hebben ze vaak de neiging om te zeggen hoe weinig zij er op zitten.

Ik kan jou al voorspellen dat je geen seconde spijt gaat krijgen van je beslissing. En er zullen altijd mensen zijn die je willen overtuigen weer terug te komen op social media. Nooit gesnapt, maar dan weet je dat alvast ;)
Facebook en instagram al een jaar geleden verwijderd. Facebook mis ik absoluut niet, insta soms wel eens maar geen behoefte weer te starten.

Mensen kijken bij mij ook altijd raar op, vooral omdat ik in de 20 ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze een tijd geleden ook allemaal verwijderd. Merkte aan mijzelf dat ik me irriteerde aan alles wat er op stond. De wereld is zoveel mooier nu. :couple:
Smile while you still have teeth!
Ik had trouwens wel het voornemen mijn Viva-account op te heffen, maar dat heb ik dus toch nog niet doorgezet.
Hoe ga je dan contact houden met vrienden uit t buitenland? Het is makkelijker om elkaars belevenissen online te volgen door dat je af en toe een foto of berichtje plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden al mijn social media accounts verwijderd, op Instagram na. Heerlijk!

Voor mij is Instagram een bron van creatieve inspiratie en de plek om met buitenlandse vrienden contact te onderhouden. Ik volg heel selectief een kleine groep mensen, waardoor het overzichtelijk blijft en ik geen uren aan het scrollen ben. Dus geen accounts van tante Annie en buurmeisje Jennifer, maar accounts die content plaatsen waar ik inspiratie uit haal voor bijvoorbeeld mijn hobby's.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ieder jaar door mn friendlist heen, kijken wie ik kan missen, van wie ik dus weinig hoor of lees. Afgelopen jaar zelfs mn “beste” vriend van fb verwijderd nadat hij wel even kon zeggen wat ik wel en niet kon en mocht plaatsen. Eigenlijk zou ik mn account helemaal moeten verwijderen, maar dan mis ik heel veel fijne groepen waar ik in zit. Dat is ook het enige waar ik fb nog voor gebruik. Op mn eigen page post ik praktisch niets meer.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
03-01-2019 01:21
FOMO heb ik geen last van.

Ik begrijp per definitie niet dat mensen uberhaupt de tijd hebben om continue op willekeurig welke social media te zitten, heb je geen baan / geen leven ofzo?
Stoppen met het forum zou mij pas echt tijdswinst opleveren.
Facebook eind vorig jaar verwijderd, instagram etc nooit gehad.

Heb ook veel vrienden in het buitenland maar daar app ik gewoon mee en via whatsapp kan je ook fotos en videos naar elkaar sturen. Hoeft niet per sé via Facebook. En ja, ouderwets bellen kan ook gewoon :)
Alle reacties Link kopieren
@redbulletje, je kunt na het deactiveren van Facebook nog wel gebruik maken van Messenger. Maar ik moet zeggen, zelfs die contacten verwateren. En dat vind ik minder erg dan ik gedacht had.

Ik heb het er sinds vorig jaar af. Ik merk dat het soms vervelend is, omdat heel veel evenementen met name via sociale media aangekondigd worden en ik mis nu weleens wat. En nieuwtjes e.d. van vrienden en kennissen zijn bij mij als laatste bekend, want ja, ze hadden het toch op Facebook gezet? Maar het zorgt inderdaad voor zoveel rust om geen sociale media meer te hebben en dat weegt zwaarder dan de nadelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik Ben lid van reisgroepen op FB. Fora zijn er bijna niet meer. Insta gebruik ik voor reisfoto’s net als Flickr. Zelf posten doe ik zelden
purpleorchid schreef:
03-01-2019 08:44
@redbulletje, je kunt na het deactiveren van Facebook nog wel gebruik maken van Messenger. Maar ik moet zeggen, zelfs die contacten verwateren. En dat vind ik minder erg dan ik gedacht had.
Messenger is net zoals met mailen, dat doe je alleen als je nog onderdeel uitmaakt van iemands leven.
Dankzij Facebook verwateren buitenlandse contacten juist niet! Vorig jaar ben ik dankzij het onderhouden van een contact op facebook uitgenodigd bij een vriendin in Amerika. Ik kende haar slechts een paar dagen van een ranch stay 6 jaar eerder.
Zo ook trouwens met een Nederlandse vriendin in Australie. Ik leerde haar kennen via het viva forum maar daar zit ze allang niet meer op. Zonder de voortzetting van ons contact op facebook zou ik nooit bij haar zijn gaan logeren.
Ik gebruik Facebook eigenlijk alleen om contact te hebben met mensen die mijn hobby's delen, op mijn tijdlijn zie ik bijna nooit berichtjes van vrienden langskomen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Facebook eigenlijk alleen om verschillende nieuwsbronnen (kranten e.d.) bij elkaar te kunnen zien. Mijn netwerk op Facebook is ook niet zo actief dat ik daar door afgeleid zou worden.

En Instagram om binnen een select gezelschap foto's te delen. Geen kiekjes van "ik heb een nieuwe broek gekocht", maar "mooie" foto's (tenminste, dan denken wij).
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk. Heb het nog geen moment gemist. Het bijzondere is dat ik best een tijdje heb getwijfeld of ik het wel echt moest verwijderen, maar inmiddels 2 dagen verder en prima zo.
Waar ik wel van opkeek was dat ik geregeld mijn telefoon pak, op het scherm kijk en hem dan weer weg leg. Een beetje als een roker die zegt te roken omdat diegene dan iets in de handen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik hb ook geen social media, nu al meer dan een jaar niet. Ben ook 1 vd weinige van mijn leeftijd die het niet heeft. Ook voor contacten vind ik het onbelangerijk. Mensen met wie ik contact wil hebben hebben gewoon me tel nummer. Ik hoef niet te zien wat lotje of pietje uit de kleuterklas nu allemaal doen.
P3arl schreef:
04-01-2019 18:02
Jullie hebben gelijk. Heb het nog geen moment gemist. Het bijzondere is dat ik best een tijdje heb getwijfeld of ik het wel echt moest verwijderen, maar inmiddels 2 dagen verder en prima zo.
Waar ik wel van opkeek was dat ik geregeld mijn telefoon pak, op het scherm kijk en hem dan weer weg leg. Een beetje als een roker die zegt te roken omdat diegene dan iets in de handen heeft.
Klopt inderdaad, die vergelijking :lol: . Gaat vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al enige tijd facebook verwijderd. De reden was ik er veel zinloze tijd in stak, terwijl ik me meestal suf ergerde aan 80% van de posts. Ik kreeg gewoon een heel ander beeld van het intellectuele vermogen van sommige mensen. Wat een domheid, ijdeltuiterij en aandachtzoekers zitten er bij zeg. Ik las het meer om me te ergeren dan te vermaken. Op een moment realiseerde ik me dat dit ook niet meer zo gezond was, dus besloten om er helemaal mee te kappen. Geen verspilling van energie meer. Hier op het forum lees ik vaak mee op het topic "ergelijke facebookberichten". Dan weet ik meteen weer waarom ik het niet meer gebruik.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
04-01-2019 19:05
Ik hb ook geen social media
Wel. Minstens 1: VF
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
04-01-2019 18:02
Jullie hebben gelijk. Heb het nog geen moment gemist. Het bijzondere is dat ik best een tijdje heb getwijfeld of ik het wel echt moest verwijderen, maar inmiddels 2 dagen verder en prima zo.
Waar ik wel van opkeek was dat ik geregeld mijn telefoon pak, op het scherm kijk en hem dan weer weg leg. Een beetje als een roker die zegt te roken omdat diegene dan iets in de handen heeft.
Haha herkenbaar! Ik had precies hetzelfde, ging gelukkig snel weer over :cheer2:
Smile while you still have teeth!
purpleorchid schreef:
03-01-2019 08:44
ik mis nu weleens wat. En nieuwtjes e.d. van vrienden en kennissen zijn bij mij als laatste bekend, want ja, ze hadden het toch op Facebook gezet?
Ik heb dat andersom. Ik zet het alleen op Facebook, dus als je daar niet op zit of wil, dan mis je het. (Dat maakt mij verder niets uit, het is geen wereldnieuws, maar ik ga je dus niet persoonlijk mailen of appen of bellen met hetzelfde.)
Ik heb wel whatsapp genomen omdat familie steeds verbaasd was dat ik iets niet wist. Alleen ik denk dat ze vooral bellen, want ik kan niet zeggen dat ik nu zoveel wijzer ben geworden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven