Laptop advies gevraagd

06-01-2019 07:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige laptop is toe aan vervanging. Letters doen het niet meer en geluid is ook overleden en er zitten scheuren in de behuizing. Kortom tijd voor een nieuwe alleen ben ik nog al een simpele ziel die echt geen verstand heeft van zulke dingen.

Wat zoek ik een laptop voor gewoon wat internetten, zo nu en dan foto's op slaan, muziek luisteren en een dvd kijken of cd luisteren en uiteraard gebruik maken van word programma.

Wie heeft voor mij tips waar moet ik op letten? En kwa prijs wat kan ik verwachten? Hoop toch max rond de 600 euro kwijt te zij totaal.
Is dit realistisch of kan ik beter nog even door sparen?

Is het te doen voor mij op iets online te bestellen en thuis alles te instaleren of kan ik beter een computer winkel binnen lopen en hem daar aanschaffen en vragen om hem gebruik klaar te maken?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is zo niet dan lees ik dat graag.

Groetjes derooiekater
Alle reacties Link kopieren
Kun je zelf programma’s op een pc installeren? Of heb je iemand in de je omgeving die dat voor je kan doen?
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
06-01-2019 08:15
Kun je zelf programma’s op een pc installeren? Of heb je iemand in de je omgeving die dat voor je kan doen?
Nee niet dat ik weet
Ik zou gewoon op coolblue of bol je criteria invullen en bestellen maar. Zo heb ik mijn laptops altijd besteld.

En bij alle dingen qua geheugen en werkvermogen of weet ik ‘t allemaal kies ik dan de bovengrens in mijn prijsklasse. En ik neem geen rare merken.

Dan lees ik wat reviews en als daar dingen in staan die voor mij van belang zijn (bijvoorbeeld: ik kan er geen YouTube op kijken is een Nee voor mij, maar; ik kan er een bepaald moeilijk computerspel niet op spelen, of; ik kan er geen bitcoins mee minen doet er voor mij niet toe).

Ik wacht zelf altijd op Bulkweken of andere acties. Ik koop er een Windowspakket bij en dat zet ik er volgens de bij geleverde instructies op. Daar hoef je geen IT-er voor te zijn hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gezien je eisen absoluut niet meer dan 300,- hooguit 400,- uitgeven. Een simpel Chromebookje en je bent klaar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-01-2019 10:23
Gezien je eisen absoluut niet meer dan 300,- hooguit 400,- uitgeven. Een simpel Chromebookje en je bent klaar
+1

Alleen DVD's afspelen lukt niet daarmee. Wellicht kun je een externe DVD-speler aansluiten of je films via Netflix/Videoland/NPO kijken.
JollyRider schreef:
06-01-2019 10:23
Gezien je eisen absoluut niet meer dan 300,- hooguit 400,- uitgeven. Een simpel Chromebookje en je bent klaar
Maar je kunt toch niet echt Word (Office) op een Chromebook? Niet dat Google docs per se minder goed is, maar omdat TO dat noemt.

[edit: al googlend leer ik net dat je wél Word op een Chromebook kunt. Ignore me!]
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, op de eerste de beste laptop van €350,- kun je zo'n beetje alles doen wat je wilt.
Coolblue site is een goede tip.
Alle reacties Link kopieren
Lees goed of erveen optische drive zit in de laptops die je bekijkt. Waarschijnlijk is het goedkoper om een externe optische drive te kopen. Die heb je nieuw voor gemiddeld 30 euro.

Chromebooks zijn prima voor wat je wil doen en goedkoper dan Windows laptops. Als je bepaalde computerprogramma's gebruikt op je huidige laptop, ga dan even na of deze ook beschikbaar zijn in de Google Play store voor Chromebooks.

Als die er niet zijn, en er ook geen alternatieven zijn waar je mee kan leven, dan gaat een Chromebook niet de juiste keuze zijn voor je.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-01-2019 07:01
Wat zoek ik een laptop voor gewoon wat internetten, zo nu en dan foto's op slaan, muziek luisteren en een dvd kijken of cd luisteren en uiteraard gebruik maken van word programma.
“Internetten”: Chromebooks zijn daar op gebaseerd. Maar iedere laptop die je vandaag koopt, hoe goedkoop ook, heeft WiFi en een browser.

“Foto’s opslaan”: hangt er een beetje vanaf wat je daar exact bedoelt, maar gegevensopslag is echt een basisfunctie van iedere computer sinds computers bestaan.

“Dvd en cd”: begint wat achterhaalde techniek te worden. Voordeel is dat een simpele losse speler inderdaad nog maar een paar tientjes kost.

“Uiteraard word programma” is de meest vage. Wat is “uiteraard”? Basis tekstverwerken kan opnieuw letterlijk iedere laptop die je vandaag koopt. Alleen voor vrij geavanceerd tekstverwerken zou je MS Word in de volledige versie nodig kunnen hebben, maar het addertje zit in het “uiteraard”. Wat je daar bedoelt is eigenlijk het enige echt relevante in je vraag :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties
Chroombook had ik ook al gezien snapte alleen niet of die voor mij geschikt zou zijn.

Wat ik bedoel met word gewoon b.v een sollicitatie brief schrijven of wat info die ik van internet pluk bundelen.

Ik wist niet dat je een losse dvd speler ook zo kan aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Zo iets?
https://www.coolblue.nl/product/706448/ ... -c5k7.html
derooiekater wijzigde dit bericht op 06-01-2019 17:25
11.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar moet er op een Chroombook ook een virus scanner? :-$

Excuus voor de vragen. Maar gezien het prijs verschil vind ik het wel intresant om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je dus inderdaad geen MS Word nodig, zeker niet de volledige pc-versie. En ja, dan zou je met die Acer prima kunnen doen wat je wil. Via USB zou je een dvd-spelertje moeten kunnen gebruiken, eventueel even met CB bellen om te vragen.

Een virusscanner zal vast bestaan. Of je die echt nodig hebt betwijfel ik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bij die link zie je mcafee voor 25,- aangeboden. Als het je een geruster gevoel geeft kan je je daar geen buil aan vallen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
En als je ze toch belt, vraag even naar een passende dvd-speler. Op de site zie je meestal staan dat ze alleen voor Windows of Mac zijn, in de praktijk werken ze meestal op alle systemen. Maar navragen kan nooit kwaad
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik het hier heb gevraagd dan ga ik binnenkort eens bellen en dan zal het het een chromebook gaan worden.

Heel erg bedankt voor het advies!
Alle reacties Link kopieren
Succes ermee!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ben wel blij dat het goedkoper kan dan ik dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven