Tv aan de wand

06-01-2019 08:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe 55 inch tv met hele dunne rand. We hebben de tv opgehangen aan de wand boven het tvmeubel. De ooghoogte zijn we tevreden over maar nu achteraf twijfelen we omdat er maar 6 cm ruimte zit tussen de tv en het meubel waardoor het lijkt alsof de tv op het meubel staat.
Hoe hangt jullie flatscreen.
De tv hangt 55 cm vanaf de grond...
Hier ongeveer hetzelfde. Op het meubel staan dat kastje van de provider en van de geluidsinstallatie. Verder staat er tegen die wand niks.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ruimte zit er bij jullie tussen tv en meubel...nu deze aan de wand hangt...
Is het erg dat hij op het meubel lijkt te staan? Ik zou in ieder geval gaan voor prettig kijken en hem daarom niet hoger hangen.
Alle reacties Link kopieren
Geeft toch niet dat het lijkt of hij staat?
Voordeel/verschil is hoofdzakelijk dat de tv strakker tegen de muur zit.
Onze tv hangt op een meter hoogte ,met een dressoir eronder.
De ruimte tussen het dressoir en tv is iets van 30 cm, waardoor er een grote ruimte is met hangende kabels en zichtbare stopcontacten. Dat vind ik eigenlijk niet netjes/gezellig staan.
Moet het dan per se duidelijk zijn dat de tv hangt en niet staat?
Nitflex schreef:
06-01-2019 09:14
Moet het dan per se duidelijk zijn dat de tv hangt en niet staat?
Dit ja. Lekker boeiend
Alle reacties Link kopieren
.
retrostar wijzigde dit bericht op 06-01-2019 10:18
99.38% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Haal het kastje weg.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Als ik de tv hangend zou willen dan zou ik een dikke plaat kopen van de vloer tot 170 cm hoog, daar een gat in boren voor de kabels, en dat zo tegen de muur. Moet goed vastgemaakt worden. Die plaat kan je verven in alle kleuren of zelfs behangen. Dat werkt ook als een extra isolerende laag om de buren niet te vervelen met je tv-geluid.

Ik vind zichtbare kabels echt intens lelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Onze tv heeft maar 1 kabel.
We hebben nieuwste van samsung de achtergrond kan zich aanpassen aan de kleur achterwand.
En ja ik vind het dus wel belangrijk dat je echt kan zien dat de tv hangt dan krijg je een schilderij idee...
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
06-01-2019 10:26
Onze tv heeft maar 1 kabel.
We hebben nieuwste van samsung de achtergrond kan zich aanpassen aan de kleur achterwand.
En ja ik vind het dus wel belangrijk dat je echt kan zien dat de tv hangt dan krijg je een schilderij idee...
Schilderijen hangen toch niet op 55 cm hoogte?

Als je het echt zo belangrijk vind moet je dus of je tv hoger hangen, of een andere kast nemen.
Rigimoken schreef:
06-01-2019 10:26
Onze tv heeft maar 1 kabel.
We hebben nieuwste van samsung de achtergrond kan zich aanpassen aan de kleur achterwand.
En ja ik vind het dus wel belangrijk dat je echt kan zien dat de tv hangt dan krijg je een schilderij idee...

Wil je kijkcomfort of een schilderij effect?

Het is een tv hoor en geen schilderij. Daarbij hangt hij boven een televisiekastje dus heb je het schilderij effect sowieso niet.
Als je een schilderij wilt koop je een schilderij. Een tv is nou eenmaal een lelijk ding in de woonkamer, helaas.
Zie het gewoon zo; je haalt toch lekker makkelijk een lapje over het tv-meubel.
Ik zou het niet zo erg vinden dat hij vlak boven het kastje hangt, je hebt op het kastje dan toch nog alle ruimte over voor spulletjes, en als je daar geen dingen wil neerzetten zou ik het kastje misschien wel weghalen..

Over het schilderij effect, zoek samsung the frame eens op, vind ik wel super mooi maar daar zie je ook dat omdat de tv voor kijkhoogte vrij laag hangt er andere schilderijen of foto's boven gehangen worden
6cm boven een gemiddeld tv kastje is echt laag. Mijn tvkast is redelijk hoog maar zelfs ik zou het te laag vinden. Maar goed, die van mij staat gewoon netjes op het kastje. Partner wil 'm graag ophangen maar ik vind het onnodig en zonde van de muur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze tv op ongeveer 1 meter van de grond hangen .
De kabels in de muur verwerkt,
En geen kast er onder.
Een muurbeugel van Vogels, strak tegen de muur. Zo’n 4 cm boven het tafeltje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een kastje ? Als je tv hangt heb je toch geen tv kastje nodig ?
rascalles schreef:
08-01-2019 17:49
Waarom een kastje ? Als je tv hangt heb je toch geen tv kastje nodig ?

Dvd speler, tv kastje van provider, versterker... waar laat je al die apparatuur dan?
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
08-01-2019 17:55
Dvd speler, tv kastje van provider, versterker... waar laat je al die apparatuur dan?
Onze tv hangt aan de muur, kabels zijn weggewerkt . We hebben de tv in een soort ombouw met een vakje erin voor de dvd speler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven