Telfort en XS4all verdwijnen

10-01-2019 13:25 44 berichten
KPN zet het mes in zijn merkennamen. Daardoor verdwijnen op termijn bekende namen als XS4All, Telfort en Yes Telecom. Het telecombedrijf gaat zijn aandacht meer richten op het hoofdmerk KPN.

KPN wil onder de naam van zijn hoofdmerk de nadruk leggen op de levering van gecombineerde telefoon- en internetdiensten. Met de strategische wijziging denkt het telecombedrijf zijn klanten „een nog betere gebruikservaring te bieden."
De concurrentie achterna

Met de nieuwe strategie reageert KPN op de toegenomen concurrentie van onder meer VodafoneZiggo en het nieuwe fusiebedrijf T-Mobile/Tele2. Op bepaalde afdelingen van de betreffende KPN-merken, bijvoorbeeld bij de marketingdivisies, zullen naar verwachting banen verdwijnen. Aantallen noemde KPN niet.

KPN benadrukt dat het bedrijf er alles aan zal doen om werknemers die het betreft te herplaatsen binnen het bedrijf, aldus een zegsvrouw. Het schrappen van de merken is volgens haar onderdeel van een breder plan, waarvan de details nog verder worden uitgewerkt.
Versimpelen

Sinds vorig jaar heeft KPN in Maximo Ibarra een nieuwe topman. Hij sprak bij zijn aantreden al uit dat hij het bedrijf wilde versimpelen.



Ik word hier niet blij van. Zit al jaren bij Telfort en dat bevalt me meer dan prima. Vraag me af wat er gaat gebeuren als die merken verdwijnen en of KPN dan duurder wordt.
Waar zitten jullie? Is het betaalbaar en is de kwaliteit goed?
https://www.ad.nl/tech/kpn-zet-mes-in-m ... g8FL6-4kds


Het valt voorlopig dus mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Telfort, omdat dat aardig wat goedkoper is.
Hopelijk duurt het dus nog even voordat Telfort verdwijnt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik hier van zeg. Wij zitten bij xs4all en dat bevalt ons meer dan prima. De help desk vind ik zelf heel goed, dat verdwijnt dan ook zeker?
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Telfort is volgens mij al gewoon van KPN, het is een goedkoper alternatief voor de duurdere KPN abonnementen. En andere merknaam. Ik ga er echt vanuit dat KPN verschillende abonnementen blijft verkopen, en dat er in de praktijk niet zo veel zal veranderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Solomio schreef:
10-01-2019 13:37
Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Telfort, omdat dat aardig wat goedkoper is.
Hopelijk duurt het dus nog even voordat Telfort verdwijnt.
KPN stelt dat vaste klanten van Telfort zich niet druk hoeven te maken omdat de tarieven hetzelfde blijven. Ik vraag me af hoe lang dat zal duren eer we de hoofdprijs betalen.
Als ze XS4All wegnemen, wat hun beste product, is kun je er vanuit gaan dat KPN over 10 jaar niet meer bestaat.
anoniem_64afeac72af4d wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:49
0.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2019 13:42
KPN stelt dat vaste klanten van Telfort zich niet druk hoeven te maken omdat de tarieven hetzelfde blijven. Ik vraag me af hoe lang dat zal duren eer we de hoofdprijs betalen.
Iedereen verwacht de nieuwste ontwikkelingen, meer snelheid, meer data, etc dat zal toch echt ergens van betaald moeten worden.

Zelf goed nadenken wat je nodig hebt. En hoe langer je wensenlijstje hoe meer je moet betalen. Ik vermoed dat een grote speler zoals KPN altijd wel en budget abonnement zal blijven voeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
10-01-2019 13:42
Telfort is volgens mij al gewoon van KPN, het is een goedkoper alternatief voor de duurdere KPN abonnementen. En andere merknaam. Ik ga er echt vanuit dat KPN verschillende abonnementen blijft verkopen, en dat er in de praktijk niet zo veel zal veranderen.

Dit idd. Beestje krijgt alleen een andere naam.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
10-01-2019 13:42
Telfort is volgens mij al gewoon van KPN, het is een goedkoper alternatief voor de duurdere KPN abonnementen. En andere merknaam. Ik ga er echt vanuit dat KPN verschillende abonnementen blijft verkopen, en dat er in de praktijk niet zo veel zal veranderen.
Dat stelt me wel wat gerust dan.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk zal alles wel KPN worden en worden de bestaande pakketten van Telfort en Xs4all aangepast naar de prijzen van de KPN pakketten. Misschien dat er wel meer KPN pakketten komen. Waaronder ook (wat) goedkopere waarmee de Telfort-kladizie binnenboord wordt gehouden.

.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2019 13:42
KPN stelt dat vaste klanten van Telfort zich niet druk hoeven te maken omdat de tarieven hetzelfde blijven. Ik vraag me af hoe lang dat zal duren eer we de hoofdprijs betalen.
Dat zei Ziggo ook toen ze UPC overnamen.
Maar in de jaren daarna ging de prijs flink omhoog.

Nou ja, tegen die tijd kijk ik wel weer wat dan de goedkoopste is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-01-2019 14:20
Dat zei Ziggo ook toen ze UPC overnamen.
Maar in de jaren daarna ging de prijs flink omhoog.

Nou ja, tegen die tijd kijk ik wel weer wat dan de goedkoopste is.
Maar wanneer het UPC was gebleven, wie zegt niet dat die prijzen ook niet flink omhoog zullen zijn gegaan?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
10-01-2019 13:48
Als ze XS4All wegnemen, wat hun beste product, is kun je er vanuit gaan dat KPN over 10 jaar niet meer bestaat.

Hoe kom je aan die ‘wijsheid’?
KPN is enorm groot op verschillende gebieden. Die vallen echt niet om als een deel van de XS4All klanten ergens anders heen gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb in het verleden een abonnement bij HI gehad, dat was wel vier of vijf jaar geleden denk ik. Dat werd toen KPN en als je wilde verlengen zag je pas hoe absurd de prijsverschillen tussen HI en KPN waren.

Inmiddels heb ik een maandelijks opzegbaar Telfort abonnement en ik ben er niet blij mee dat KPN de stekker uit Telfort trekt.
Xs4all maakt zich enorm hard voor privacybeleid en internetveiligheid. Volgens mij ligt hun aandacht veel meer daar dan bij commercie.
Ik weet niet of dat zo blijft als het kpn wordt…. :(
Splinter_ schreef:
10-01-2019 18:33
Xs4all maakt zich enorm hard voor privacybeleid en internetveiligheid. Volgens mij ligt hun aandacht veel meer daar dan bij commercie.
Ik weet niet of dat zo blijft als het kpn wordt…. :(
Xs4all is al van KPN.
I know.
Maar nu nog als apart merk.
Ik zit zowel zakelijk als privé bij xs4all glasvezel. In twaalf jaar misschien dertig minuten plat geweest, één storing, toen het nog DSL was.
Het grote verschil met KPN is de servicedesk. Hopelijk wordt die niet die van KPN, want die is slecht.
himalaya schreef:
10-01-2019 15:23
Hoe kom je aan die ‘wijsheid’?
KPN is enorm groot op verschillende gebieden. Die vallen echt niet om als een deel van de XS4All klanten ergens anders heen gaan.
Zo goed gaat het niet met KPN, al jaren niet. Ze vallen absoluut om als klanten gaan lopen.
Mooi stukje over wat xs4all onderscheidend maakt.
Ze hebben internet toegankelijk gemaakt voor particulieren én hebben principes waar ze voor strijden.

Medestrijder van XS4ALL in rechtszaak tegen Scientology verlaat provider https://www.nu.nl/internet/5676287/mede ... vider.html (via @NUnl)
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
10-01-2019 22:13
Zo goed gaat het niet met KPN, al jaren niet. Ze vallen absoluut om als klanten gaan lopen.

Ieder bedrijf gaat failliet als alle klanten weg gaan. Maar XS4All is een klein onderdeel van KPN, en het aantal klanten wat na de naamswijziging (!) zal vertrekken, zal echt niet de ondergang betekenen van KPN.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
10-01-2019 21:04
Ik zit zowel zakelijk als privé bij xs4all glasvezel. In twaalf jaar misschien dertig minuten plat geweest, één storing, toen het nog DSL was.
Het grote verschil met KPN is de servicedesk. Hopelijk wordt die niet die van KPN, want die is slecht.

Dit inderdaad. XS4ALL geeft iets dat KPN niet geeft.

SERVICE - SERVICE - SERVICE

Geen idee wat het prijsverschil tussen KPN EN XS4ALL momenteel is. Dondert ook niet, wij gaan voor kwaliteit.



https://fd.nl/ondernemen/1285293/arpu4kpn

16 uur
BartjensColumn
Bartjens
All4KPN
Woede in de Nederlandse techgemeenschap donderdagochtend, nadat KPN bekendmaakte verschillende merken, waaronder XS4ALL, langzaam te laten verdwijnen. Hoe haalt KPN het in zijn hoofd de stekker te trekken uit een van Nederlands oudste internetbedrijven, dat bovendien als voorvechter van vrijheid op het internet een iconische status heeft?!

Dat XS4ALL maar vijf jaar zelfstandig is geweest en al sinds 1998 in handen is van het nu zo vervloekte KPN, doet aan de pijn bij de trouwe klantenschare blijkbaar niks af. Die dreigden donderdag op Twitter massaal hun abonnement op te zeggen.

De XS4ALL-fans hebben het blijkbaar niet gemerkt, maar KPN zet al een tijdje alle ballen op het KPN-merk. De reden: het bedrijf verdient gewoon meer aan KPN-klanten. Onder de KPN-vlag worden klanten zoveel mogelijk verschillende diensten in één abonnement verkocht: vast en mobiel bellen, vast en mobiel internet en televisie.

Lees ook:

Interview met KPN-ceo Maximo Ibarra
KPN denkt niet meer in individuele klanten, maar in huishoudens: ze willen nog net niet je kat een mobiel abonnement verkopen, maar de rest van het gezin is 'fair game'. Hoe meer gezinsleden onder één KPN-abonnement zijn gevangen, des te hoger de opbrengsten. Daarbij blijken dit soort klanten tevredener en lopen ze veel minder snel weg. En dat scheelt weer marketingkosten.

De term waar het in de telecom allemaal om draait, is arpu: average revenue per user. De arpu van klanten die mobiele en vaste diensten combineren is 10% hoger dan die van klanten die alleen vast internet afnemen. En daar zit voor KPN het probleem met XS4ALL: dat merk biedt alleen vaste diensten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
10-01-2019 14:39
Maar wanneer het UPC was gebleven, wie zegt niet dat die prijzen ook niet flink omhoog zullen zijn gegaan?
Precies, dat weet ik niet, hoewel Ziggo toen volgens mij al duurder was dan UPC.

Ik heb overstappen heel lang uitgesteld, omdat ik een upcmail-adres had en ik opzag tegen het gedoe van het overal moeten wijzigen van mijn gegevens.
En gedoe was het.
Maar nu heb ik een gmail-adres, dus is overstappen eenvoudiger.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Televisie hier via de satelliet. Nu nog via Canal Digital, maar we kunnen ook zonder. Via BVN kunnen we dan altijd nog Boer zoekt Vrouw kijken.

Mobieltjes, drie keer prepaid bij Vodafone.
Goedkoper dan één vaste telefoon bij KPN. Zoon geeft zelfs nog geen tientje in het jaar uit, die kan thuis en op school op de wifi en bellen doet hij via Whatsapp.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven