email adres aan domeinnaam koppelen

15-01-2019 12:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een eigen domein , ik gebruik hem momenteel niet meer maar is mijn eigendom en dat hou ik graag zo. Ik wil nu mijn eigen email adres gaan gebruiken (dus poldervrouw@poldervrouw.nl en mijn kinderen ook hun eigen mail adres geven). Ik heb alleen geen idee hoe dat werkt eigenlijk. Destijds had ik een website met pakket maar ik heb alleen het domein gehouden en het pakket heb ik niet meer omdat ik mijn webshop destijds opgeheven heb.

Hoe kan ik nu een email adres maken/koppelen
Alle reacties Link kopieren
Bij je host kan dat. Dus als je bij mijndomein of zo je website laat hosten kan je dat daar aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb even de gegevens erbij gezocht en dat hosting gebeuren is vrij vaag.. kan je ook makkelijk overstappen ? het is AXC
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, een domeinnaam over laten brengen naar een andere host is geen enkel probleem.

Even de nieuwe host bellen, zeggen dat je je domeinnaam bij hun onder wilt brengen en met een beetje geluk is het zo gebeurd.
Het je pech dan moet je eerst bij je huidige provider een verhuiscode aanvragen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Die verhuiscode heb je altijd nodig voor het verhuizen van een domeinnaam. Vaak kun je die in je account vinden en soms moet je bellen of mailen om die op te vragen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Kortom: om emailaccounts te koppelen aan je domeinnaam heb je dus wel hosting nodig en niet alleen het parkeren van een domeinnaam.

Hoe je een emailaccount maakt, verschikt per provider, maar is meestal erg eenvoudig. Inderdaad, bij clubs als mijndomein.nl, transip.nl of versio.nl ben je voor zo'n 25 euro per jaar klaar.

Om te verhuizen (als je dat wenst), heb je de verhuiscode ofwel token nodig.
MarkSD schreef:
15-01-2019 15:06
Kortom: om emailaccounts te koppelen aan je domeinnaam heb je dus wel hosting nodig en niet alleen het parkeren van een domeinnaam.

Er zijn ook providers die alleen e-mailhosting aanbieden bij een domeinnaam. Dan heb je dus geen volledige webhosting nodig.
Alle reacties Link kopieren
dat axc is dus niet te vinden.. het heeft wel een adres maar geen telefoonnummer.. kan mijn beoogde hosting bedrijf dit alsnog voor mij regelen ?
poldervrouw schreef:
15-01-2019 17:00
dat axc is dus niet te vinden.. het heeft wel een adres maar geen telefoonnummer.. kan mijn beoogde hosting bedrijf dit alsnog voor mij regelen ?

Vraag je nieuwe provider de verhuizing te regelen. Zij gaan dan proberen contact te zoeken met de oude provider. Lukt dat niet dan schakelen ze SIDN in (die beheren alle domeinnamen in Nederland) en regelen die het alsnog.
Je kan trouwens ook even bij SIDN kijken wie de administratieve contactpersoon is van je domeinnaam, als het goed is staat daar een e-mailadres. Kun je meteen even checken of de domeinnaam wel op jouw naam staat (houder), dat is namelijk wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-01-2019 17:12
Je kan trouwens ook even bij SIDN kijken wie de administratieve contactpersoon is van je domeinnaam, als het goed is staat daar een e-mailadres. Kun je meteen even checken of de domeinnaam wel op jouw naam staat (houder), dat is namelijk wel belangrijk.
dat is dus die AXC en na flink zoeken en googlen blijkt het overgenomen is door Versio, dus ga ik daar even verzoeken tot verhuizen
Alle reacties Link kopieren
Of je brengt je mailhosting onder bij Versio.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven