IP adres

16-01-2019 21:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva Leden,

Via Facebook en mijn Microsoft account wil ik de laatste tijd voor de zekerheid ter beveiliging mijn inlog activiteit checken nu is het sinds Januari zo dat ik dus niet meer zie met welk IP adres ingelogd is als ik kijk bij recente activiteiten. Ik zie alleen een vaag iets staan dat er zo uitziet:
P-adres 2001:1c05:210f:b8b00:e5fe:fe80sc:a215:a26c

Hoe kan dit? Terwijl ik eerder in december nog duidelijk het IP adres zag. Op deze VB manier; 66.249.66.156
Wat kan ik doen zodat ik het IP adres weer zie bij de aanmeldingen?

Groeten,
linnylow wijzigde dit bericht op 16-01-2019 22:00
0.16% gewijzigd
Dat is een IP-adres nieuwe stijl (IPv6). De oude met 12 cijfers waren op, daarom hebben ze deze nieuwe, langere reeks bedacht.

Niets aan de hand dus. :)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-01-2019 21:51
Dat is een IP-adres nieuwe stijl (IPv6). De oude met 12 cijfers waren op, daarom hebben ze deze nieuwe, langere reeks bedacht.

Niets aan de hand dus. :)
Maar als ik deze wil opzoeken dan zie ik geen resultaat terwijl ik eerder makkelijk kon herhalen vanaf welke plaats was ingelogd en nu staat er een punt.

http://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/

Terwijl ik eerder ook zag vanaf waar ik zelf inlogde nu kan ik dat dus niet meer achterhalen via die site hoe kan dat?
Het nadeel van al die nieuwe IP-adressen is dat de locatie niet altijd bekend is. Die moet worden opgezocht in een enorme tabel, en die tabel is verre van compleet (en wijzigt bovendien voortdurend). Het kan dus voorkomen dat je geen of een foutieve locatie ziet.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-01-2019 22:21
Het nadeel van al die nieuwe IP-adressen is dat de locatie niet altijd bekend is. Die moet worden opgezocht in een enorme tabel, en die tabel is verre van compleet (en wijzigt bovendien voortdurend). Het kan dus voorkomen dat je geen of een foutieve locatie ziet.
Oh dat is wel balen nu kan k dus eigenlijk helemaal niet meer echt checken wie inlogt op mijn fb of email.
linnylow schreef:
16-01-2019 22:46
Oh dat is wel balen nu kan k dus eigenlijk helemaal niet meer echt checken wie inlogt op mijn fb of email.

Je kunt altijd nog naar het tijdstip kijken, toch? Als er wordt ingelogd op tijdstippen dat jij niet online was dan is het verdacht.

En als jij zorgt dat je wachtwoord veilig is dan hoef je je normaalgesproken weinig zorgen te maken. Zet altijd tweestapsverificatie aan waar mogelijk, en als je je toch zorgen maakt kun je altijd om de zoveel tijd je wachtwoord veranderen.
Alle reacties Link kopieren
op https://www.whtop.com/tools.ip kun je zowel IPv4 als IPv6 adressen controleren.
Alle reacties Link kopieren
ivo70 schreef:
17-01-2019 11:15
op https://www.whtop.com/tools.ip kun je zowel IPv4 als IPv6 adressen controleren.
mmm wel vaag zijn die nieuwe IP adressen. Zo lang en constant verschillend zie ik.
Hij zegt bij het IP adres uttrecht terwijl dat niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft dus Utrecht aan omdat daar blijkbaar ZIGGO ligt. Terwijl ik eerder de plek kon zien waar ik dus aangemeld had in welke plaats.
linnylow schreef:
20-01-2019 00:32
Hij geeft dus Utrecht aan omdat daar blijkbaar ZIGGO ligt. Terwijl ik eerder de plek kon zien waar ik dus aangemeld had in welke plaats.

Omdat jouw adres niet bekend is geeft hij de eerstvolgende in de schakel aan die hij wel kan vinden, in dit geval de server van Ziggo in Utrecht. Als die ook niet bekend is dan geeft hij waarschijnlijk Amsterdam aan, waar onze internethub zit.

Daar doe je op dit moment niets aan. Hopelijk zijn er in de toekomst meer IPv6 locaties bekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven