Tablet of chromebook

28-01-2019 15:48 19 berichten
Misschien is iemand van jullie handiger in deze markt haha.

Laptop is inmiddels een jaar of 6 oud en niet de snelste meer. En vind het onhandig worden om op de bank ermee te werken. Tablet is Android en niet meer te updaten, met de huidige versie kan ik niets meer mee. Dus doe ik tegenwoordig alles vanaf mijn telefoon met het resultaat dat ik 2 keer per dag mijn telefoon moet opladen. En zo'n klein schermpje is niet handig met alles. Dus ben ik aan het bedenken wat voor mij het beste aan te schaffen is. Of een nieuwe tablet of misschien een chromebook. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Laptop en tablet? Ik zou echt niet kunnen kiezen tussen een van beide. Laptops zijn tegenwoordig licht en accu's hebben een hoge capaciteit.
Een tablet is dan weer makkelijk voor zaken die geen laptop behoeven.

Ik heb zelf een macbook air en een iPad.
Wat wil je er mee kunnen? Dat is wel redelijk essentieel voor wat je uiteindelijk aanschaft.
MrsLady schreef:
28-01-2019 16:17
Wat wil je er mee kunnen? Dat is wel redelijk essentieel voor wat je uiteindelijk aanschaft.
Ik zou het fijn vinden om iets te kunnen printen. En voor de rest wat internetten, vlogjes kijken en social media.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen hele verslagen erop wil typen, zou ik voor een tablet (liefst een iPad gaan).
Ik denk ook niet dat ik snel weer voor een Android tablet zou kiezen. Helaas zijn er maar korte tijd updates voor. Maar een Samsung telefoon en een iPad lijkt me ook vreemd.
woeffie schreef:
28-01-2019 16:54
Ik zou het fijn vinden om iets te kunnen printen. En voor de rest wat internetten, vlogjes kijken en social media.
Tja... Dat kan met beide vast wel. Ik vind zelf een laptop efficiënter werken dan een tablet en een tablet vooral fijn om inderdaad wat terug te kijken of te lezen. Als je gaat kiezen tussen beide denk ik persoonlijk dat je meer aan een laptop (dus Chromebook in jouw geval) hebt dan aan een tablet omdat het net wat meer mogelijkheden heeft. iPad in combinatie met Androidtelefoon hoeft geen probleem te zijn overigens. Ik heb het andersom.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik heb een iPhone en gewoon een Windows laptop, en klasgenoten hebben Android maar dan wel weer MacBooks :proud:

Ik zou ook voor een iPad gaan. Eventueel een toetsenbord erbij kopen :)
¡Apagando las luces!
Thanks ik ga maar eens kijken voor een ipad. En mocht het nodig zijn kan ik er altijd nog een laptop bij kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een chromebook en die is razendsnel
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geprobeerd laptop en tablet te combineren, nooit gelukt. Tot voor kort dan. Intussen is de iPad Pro goed genoeg om de laptop, voor mij, volledig te vervangen. Wel een dure oplossing overigens
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-02-2019 10:50
Ik heb jaren geprobeerd laptop en tablet te combineren, nooit gelukt. Tot voor kort dan. Intussen is de iPad Pro goed genoeg om de laptop, voor mij, volledig te vervangen. Wel een dure oplossing overigens
Hoezo combineren?

Ik heb een laptop en een tablet, maar beide voor andere doeleinden. Ik zou geen van beiden kunnen missen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-02-2019 11:40
Hoezo combineren?

Ik heb een laptop en een tablet, maar beide voor andere doeleinden. Ik zou geen van beiden kunnen missen.
Combineren als in: 1 Device voor alle doelen.

Ik dacht dat het de laptop ging worden. Een nieuwe, lekker lichte MacBook. Die was te beperkt. Toen een MB Pro, net te zwaar toch. Toen een iPad Pro, ook net te beperkt. En nu de laatste iPad pro, die is, voor mij, vrijwel perfect en vervangt volledig mijn laptop.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-02-2019 12:20
Combineren als in: 1 Device voor alle doelen.

Ik dacht dat het de laptop ging worden. Een nieuwe, lekker lichte MacBook. Die was te beperkt. Toen een MB Pro, net te zwaar toch. Toen een iPad Pro, ook net te beperkt. En nu de laatste iPad pro, die is, voor mij, vrijwel perfect en vervangt volledig mijn laptop.
Wat vind jij te beperkt aan een MacBook Air?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-02-2019 13:24
Wat vind jij te beperkt aan een MacBook Air?
Ik weet niet hoe de huidige Air kwalificeert, de MacBook vond ik fijn klein, maar met maar 1 USB-aansluiting, beperkte opslag en trage processor niet prettig voor mij om ee te werken. Mijn laatste Air was van de eerste generatie, die bevalt me aan alle kanten niet. Toetsenbord, beeldscherm, etc. En ook te groot en te zwaar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-02-2019 13:27
Ik weet niet hoe de huidige Air kwalificeert, de MacBook vond ik fijn klein, maar met maar 1 USB-aansluiting, beperkte opslag en trage processor niet prettig voor mij om ee te werken. Mijn laatste Air was van de eerste generatie, die bevalt me aan alle kanten niet. Toetsenbord, beeldscherm, etc. En ook te groot en te zwaar.
Oke, ik heb een Air uit 2015 die prettig licht en goed presteert. Mijn eisen liggen vrij hoog en deze voldoet daar aan.

Een iPad heb ik echt ‘voor erbij’. Daar heb ik dan een mini en een gewone air van.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-02-2019 13:37
Oke, ik heb een Air uit 2015 die prettig licht en goed presteert. Mijn eisen liggen vrij hoog en deze voldoet daar aan.

Een iPad heb ik echt ‘voor erbij’. Daar heb ik dan een mini en een gewone air van.
Werkt ook. Maar ik streef naar zo min mogelijk apparaten, en dan is de iPad pro, voor mij, de oplossing :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-02-2019 13:38
Werkt ook. Maar ik streef naar zo min mogelijk apparaten, en dan is de iPad pro, voor mij, de oplossing :)
Ja, dat is wel een goede instelling ;-D
Ik heb voor mijn broertje een Chromebook met touchscreen gekocht waar ook Android apps op kunnen.
Erg leuk ding. Ben nu aan t kijken die ook voor erbij voor thuis te halen.
Kids vinden m fantastisch. En omdat er Android apps op kunnen, kun je wel van Microsoft office app gebruiken.

Maar heb je hogere eisen qua programma's, zul je wat anders moeten aanschaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven