(Welke) Kobo e-reader?

28-01-2019 15:48 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek (niet voor mezelf) naar een Kobo e-reader omdat diegene ook het abonnement bij Bol.com wil afsluiten. Maar ze verschillen nogal in prijs dus ik ben op zoek naar ervaringen.
Welk type heb je en bevalt het?
Toevallig ook iemand ervaring met een refurbished exemplaar?
Aanvulling: ik lees wel goede recensies over de Kobo Clara HD e-reader.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog geen, maar ik wil de Kobo Aura H2O, omdat ik een niet te groot scherm wil en in bad wil kunnen lezen.
Ik heb een kobo aura h2o en die bevalt uitstekend
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar een e-reader voor nodig? Ik lees op mn telefoon en surface pro
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-01-2019 15:56
Heb je daar een e-reader voor nodig? Ik lees op mn telefoon en surface pro
Telefoon is toch veel te klein om comfortabel te kunnen lezen?
Ik heb een Kobo Clara. Erg blij mee. Fijn formaat. Ik zoek nog een waterdichte hoes voor bij het zwembad.
Ik heb een gecko cover
Alle reacties Link kopieren
Tip: als je een abonnement op de Vara-gids neemt, krijg je er gratis een Kobo Clara HD ereader bij (is goedkoper dan het apparaat los kopen, maar niet vergeten de tv-gids weer op te zeggen natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. IJstaart, ik zag de aanbieding van de Vara-gids maar ze hebben een gids dus denk dat ze liever een gewoon kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo glo, ik vind hem fijn maar gebruik het lampje minder dan ik dacht en het licht gaat soms uit zichzelf aan waardoor de batterij sneller leeg gaat.

Ik zou bij een nieuwe kiezen voor een zonder ingebouwde lamp en een hoes met een los lampje erin. En waterdicht lijkt me ook wel heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Sony zonder lampje en een lampje in de hoes, ik vond dat niet fijn lezen.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
28-01-2019 15:55
Ik heb er nog geen, maar ik wil de Kobo Aura H2O, omdat ik een niet te groot scherm wil en in bad wil kunnen lezen.
Dit waren voor mij ook redenen om de h2o te kiezen.
Ik ben er heel erg tevreden over!
En ik kies juist altijd kobo ivm het ingebouwde licht. Dat is zo ontzettend fijn. Je kunt hem zo fel of zacht zetten als je wil.
En in de avond wordt het licht oranje, waardoor je brein niet verstoord wordt door blauw licht.
Het waterdichte vind ik heel fijn voor in bad, maar ook naast het zwembad op vakantie.
redbulletje schreef:
28-01-2019 16:04
Ik heb een gecko cover
Ik ook :high5:
Alle reacties Link kopieren
Zijn er van jullie ook die het abonnement bij Bol hebben?
Ik had een Kobo abonnement, maar geen Kobo reader. Ik lees op de iPad of iPhone en soms zelfs op mijn macbook.
Kobo abonnement vrij snel weer opgezegd, ik vond het aanbod teleurstellend.
Het ingebouwde licht is juist essentieel. Zo kun je in bed lezen zonder dat je verlichting nodig hebt en de e-reader gaat vanzelf op slaapstand als je een kwartier niet bladert.

Ik heb geen abo want heb meer dan 10000 boeken van kennissen gekregen.
Alle reacties Link kopieren
thee schreef:
28-01-2019 16:42
Zijn er van jullie ook die het abonnement bij Bol hebben?
Geen boeken tips maar koop tip: ik heb erg goede ervaringen met Coolblue. Geen gelazer als iets stuk gaat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als je de Clara wil zou ik toch een VARA-gids nemen. Het scheelt iets van 30€, die gids gooi je gewoon weg of geef je weg. Zonde om meer te betalen.

Ik heb ook de H2O, Ik lees vaak op mijn luchtbedje, Als het dan misgaat dan overleeft de E-reader het tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aura H2o -2 editie, ben er erg blij mee. De batterij gaat erg lang mee.
Heb hem inderdaad ook gekozen zodat het aan het zwembad niet mis gaat.

Ik heb er een kobo abonnement bij, vind het tot nu toe nog een leuk aanbod maar twijfel er soms wel over om hem op te zeggen, is toch 10,- per maand en veel boeken staan er niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de h20 genomen, want ik woon op een Caribisch eiland. Plus ik lees nu ook heel lekker in bad.

Zelf heb ik een abonnement genomen op de bibliotheek in Nederland. Ik heb een maand (per ongeluk 2 door te laat opzeggen) kobo plus geprobeerd, maar dat vond ik toch niet zo interessant qua aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Kobo Forma. Bewust gekozen vanwege het formaat en de vorm, maar dat zal niet iedereen aanspreken. Het is een fantastische reader, maar in dit geval denk ik niet nodig.

Het Kobo Plus abonnement bij Bol kan je per maand opzeggen en activeren. Ik heb in november één maand gehad omdat er toen veel moois beschikbaar was, en na een maand opgezegd omdat ik weet dat ik in de drukke decembermaand minder lees.
Achteraf een goede keus, want er is sindsdien weinig leuks voor mij bij gekomen.
Al met al vind ik het abonnement ideaal, zo per maand.
Hier ook een kobo H2O aura. Bevalt erg goed. Ik heb hem nu ruim een jaar en gebruik hem sindsdien dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Aura H2O, ideaal voor vakantie, dagjes sauna en in bad. De helderheid staat bij mij vrijwel altijd op 1.

Ook een kobo plus abo, deze deel ik met een familielid. Wat mij betreft het geld meer dan waard, lees niet elke maand het geld eruit, maar met vakanties er tussendoor zeker!
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig. Gisteren is mijn Kobo Aura 2 stukgevallen en ik heb vandaag direct een nieuwe ereader gekocht. Ik ben nu voor de Kobo Clara gegaan, ik vond de Kobo Aura H2O te groot en te zwaar. Ik heb kleine handen en bij de H2O kan ik niet met 1 hand de bladzijden goed omslaan. De Kobo Clara was handzamer en in de winkel ook een stuk sneller dan de H20.

Mijn oude ereader was dus een Kobo Aura 2, dat was een refurbished model. Het beviel echt prima en het model voelde gewoon als nieuw. Bij onze Mediamarkt hadden ze vanmiddag op de onderste plank nog wat van deze oude modellen liggen in de aanbieding. De Clara oogt wel een stuk sneller met pagina's omslaan e.d., daarom ben ik daarvoor gegaan.

Ik heb geen abonnement, voor dat geld zou ik liever een abonnement bij de bibliotheek nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een abbonement, al meer dan een jaar. Ik vind het fijn.
Maar mijn kinderen hebben ook een ereader en zij lezen van hetzelfde abbonement. Ik lees niet superveel (in bed, maar val snel in slaap). Maar mijn dochters wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven