Gewone of digitale agenda

31-01-2019 15:29 42 berichten
Sinds een jaar ben ik volledig overstapt van een schriftelijke naar een digitale agenda op mijn smartphone. Zo heb ik mijn agenda altijd bij me, en kan ik makkelijk activiteiten delen met gezinsleden. Alles staat geordend op categorie wat het fijn overzichtelijk maakt! Mijn agenda staat ook automatisch bijgewerkt op mijn laptop. Veel voordelen dus.

Nadeel is dat ik makkelijker foute info in mijn agenda zet, en zelfs afspraken vergeet. Dat laatste gebeurd mij gelukkig niet meer, bij hele belangrijke afspraken stel ik een reminder in.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie voorkeur heeft, een digitale agenda, of een gewone agenda? Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

Welke agenda gebruiken jullie?

Totaal aantal stemmen: 71

een gewone agenda (28%)
een digitale agenda (49%)
een gewone en digitale agenda (23%)
Ik heb al twaalf jaar geen papieren agenda meer.

Beide lijkt me echt super onpraktisch.
Alle reacties Link kopieren
Digitaal via gmail! Ideaal met agenda's delen (bijvoorbeeld gezamenlijke afspraken van man en mijzelf, maar ook om mijn werkagenda ook op telefoon te zien). Mijn telefoon heb ik altijd bij mij, bij mijn gewone agenda was dat nog wel eens een probleem.
Ik gebruik al jaren alleen een digitale agenda.
Staat op de laptop en op mijn iPhone en kan ik synchroniseren met mijn man en zo kan ik ook in zijn agenda kijken.

Waarom zou ik nog een papieren agenda gebruiken?
LAgirl82 schreef:
31-01-2019 15:36
Ik gebruik al jaren alleen een digitale agenda.
Staat op de laptop en op mijn iPhone en kan ik synchroniseren met mijn man en zo kan ik ook in zijn agenda kijken.

Waarom zou ik nog een papieren agenda gebruiken?
Het is idd een stuk makkelijker! Heeft je man ook een Iphone?
goldenretriever1 schreef:
31-01-2019 15:39
Het is idd een stuk makkelijker! Heeft je man ook een Iphone?

Ja. Dus ik kan overal kijken naar onze agenda, gezamenlijke afspraken en apart.
Alleen de details van zijn werkagenda kan ik niet zien, maar dat wil ik ook niet. Als ik maar weet wanneer hij werkt en waar, dat is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren géén agenda meer. Voor het laatste toen ik nog op studeerde ivm college-uren en wisselende werkuren bijbaan.

Die paar afspraken onthoud ik zo ook wel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
LAgirl82 schreef:
31-01-2019 15:41
Ja. Dus ik kan overal kijken naar onze agenda, gezamenlijke afspraken en apart.
Alleen de details van zijn werkagenda kan ik niet zien, maar dat wil ik ook niet. Als ik maar weet wanneer hij werkt en waar, dat is voldoende.
Dat is dan het nadeel hier, ik gebruik een Iphone en mijn huisgenoot een Android. Dan is het wat moeilijker, maar het kan :-)
goldenretriever1 schreef:
31-01-2019 15:43
Dat is dan het nadeel hier, ik gebruik een Iphone en mijn huisgenoot een Android. Dan is het wat moeilijker, maar het kan :-)

Daar zou ook wel een mogelijkheid voor zijn, toch? Ik ken Android verder niet.
Mijn man is een Apple-freak dus wel hebben alles van Apple hier. ;)
Een gewone agenda. Papier kan niet crashen, zonder internet zitten, kapot vallen, is niet zo storings- of diefstalgevoelig, dat soort dingen.
Ik gebruik zelf een gewone agenda maar moijn man een digitale dus gezamelijke afspraken zet ik daar in
LAgirl82 schreef:
31-01-2019 15:44
Daar zou ook wel een mogelijkheid voor zijn, toch? Ik ken Android verder niet.
Mijn man is een Apple-freak dus wel hebben alles van Apple hier. ;)
Het kan wel hoor, maar als je met 2 hetzelfde besturingssysteem hebt, is dat het makkelijkste. Ik ben hier ook de Apple-freak in huis, maar voorlopig doet hij het nog met zijn Android :-D
Twee papieren agenda's. Ik werk vanuit huis, dus hoef ze nooit mee te nemen. Het grootste nadeel van een digitale agenda vind ik dat je die moet openen om even iets te checken. Een papieren agenda kun je gewoon openlaten op je bureau. Het grootste nadeel van een papieren agenda is dat je afspraken niet zo netjes kunt verplaatsen (en mijn handschrift, maar ja).
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles met mijn smartphone, behalve het bijhouden van mijn agenda. De papieren versie zit altijd in mijn tas. Ik vind het veel makkelijker om zo het overzicht te bewaren en vergeet nooit iets. Af en toe leggen mijn partner en ik onze agenda's naast elkaar en belangrijke dingen schrijf ik op.

Op werk (en met name op de pc, niet op de telefoon) vind ik outlook wel heel handig, inzicht in elkaars agenda, de beschikbaarheid van vergaderruimtes etc. Mijn privé en werk agenda hou ik ook graag gescheiden. Alleen een incidentele tandartsafspraak onder werktijd zet ik wel in de werkagenda.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de poll gekozen voor digitaal én papier, maar dat betekent niet dat ik een papieren agenda mee sjouw elke dag. We hebben thuis een grote kalender hangen waarop alle afspraken staan die voor ons beiden van belang zijn. Hier ook een man met android en zelf een apple, en geen zin om te gaan klooien. Ik hou dus mijn eigen werk- en priveafspraken bij in mijn telefoon en zet op de kalender dat ik een extra dag werk, een dag weg ben of een feest waar we samen verwacht worden oid.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Digi agenda (google) op laptop en smartphone.
Ideaal voor werk en privé.
Ik heb ook een papieren agenda gekregen.
Die gebruik ik puur voor de sier vanwege de plaatjes (nee, geen chippendales :proud: )
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Papier, een hele mooie en elk jaar weer een feest om een nieuwe uit te zoeken. Een weekoverzicht is een eis. Daarbij zit alles wat ik opschrijf al beter in mijn geheugen en vi dik het heel fijn om te bladeren en vind ik het een beter overzicht geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor mijn werk en privé een grote, papieren agenda. Lekker overzichtelijk en crasht nooit. Afspraken die ik heb waar mijn collega's ook van op de hoogte moeten zijn, staan in Outlook.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik kan me mijn laatste papieren agenda niet eens meer herinneren. Ik had al vrij vroeg een ‘palm top’, voorloper van de smart phone, die ik als agenda gebruikte.
Alle reacties Link kopieren
Moleskin Digital :$

Ik schrijf in mijn papieren agenda en het staat automatisch in mijn digitale agenda. Ik onthoud het namelijk alleen maar als ik het opschrijf (en niet als ik het digitaal intyp), maar kan zo mijn agenda ook delen met Pergaman en dingen digitaal opzoeken als het nodig is.
kindrebel schreef:
31-01-2019 16:35
Ik kan me mijn laatste papieren agenda niet eens meer herinneren.
Ik dus ook echt niet meer!
Wij hebben een digitale familie-agenda (iphone), dus man en ik weten over en weer altijd welke afspraken er zijn en wat wel/niet gepland kan worden. Heel handig en altijd bij je.
Alle reacties Link kopieren
Op werk outlook, voor mijzelf een gewone papieren agenda. Heb ooit digitaal geprobeerd, maar merk dat ik het dan toch makkelijker vergeet, zelfs met reminders. Of ik vergeet het er überhaupt in te zetten. Terwijl met een papieren hoef ik er niet eens meer naar te kijken als ik het heb opgeschreven, dan onthoudt ik het automatisch. Ik vind het ook overzichtelijker als ik iets zoek.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik heb mijn google calendar ook gewoon op mijn ipad gesynchroniseerd dus op zich is dat mogelijk.
Oh wij hebben trouwens ook een familieplanner (kalender) in de keuken hangen.
Daar kijken de kinderen ook op en schrijf ik ook hun afspraken (bv zwemles) op.
Alle reacties Link kopieren
Elektronisch. Al mijn werkafspraken zijn sowieso in een elektronische agenda en ik zou er gek van worden als ik privéafspraken dan weer op papier moet bijhouden.

Heb met partner gedeelde agenda voor gezamenlijke afspraken en hebben een gedeelde agenda met terugkerende dingen (boodschappen bestellen, vuil buiten etc.). Delen daarin ook de afspraken die voor de ander van belang zijn. Bijv. als een van de twee naar het buitenland gaat.

Hebben thuis wel een groot whiteboard hangen met belangrijke items voor de week. Het vooraf fysiek zien als je langsloopt is vaak wel makkelijk voor het overzicht. Hierop staan met name onze reisplanning en dingen die niet volgens het standaardrooster wat we hebben gaan. Eigenlijk de "papieren" versie van de agenda de komende dagen. Staan ook wel uitjes en bezoeken enzo op.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 23:50
6.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven