Chromecast

01-02-2019 12:37 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het hier goed staat maar dat hoor ik vanzelf wel.

Ik zit te overwegen om een chromecast aan mn tv te hangen. Dit voor mn Netflix, zodat ik het niet meer op mn iPad hoef te kijken. Zijn er mensen die er ook 1 hebben? Wat is jullie ervaring ermee? En waar gebruiken jullie hem nog meer voor? Ik hoor graag ervaringen...
Alle reacties Link kopieren
Ja! Gebruik hem al jaaaaren en heel blij mee.
Voor youtube en netflix op tv kijken inderdaad. Werkt perfect. Nog nooit problemen mee gehad.
Momenteel ook gekoppeld met de google home mini.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al jaren, handig ding! Zo'n beetje alles wat op je telefoon kan, kun je dan afspelen op je tv. Dus inderdaad netflix, YouTube, foto's.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het in de slaapkamer. Laatst op vakantie ook meegenomen, konden we daar ook film kijken via Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Beste uitvinding ooit.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Werkt goed! Ideaal dingetje die je ook gewoon ergens anders kunt installeren. Zijn veel mogelijkheden tegenwoordig: via een Chromecast, maar ook de PlayStation natuurlijk. Dat werkt ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem ook voor tv kijken in de slaapkamer (via Ziggo app), Netflix en Videoland
Alle reacties Link kopieren
Werkt prima! Check even of de wifi verbinding op de plek waar je tv staat prima is.
Naast netflix, youtube en npo wordt hij ook gebruikt voor spotify.
Vooral het casten vind ik handig: een beetje googlen op je ipad en als je dan een leuk filmpje tegenkomt direct casten naar je tv op groot scherm.
Alle reacties Link kopieren
Ideaal inderdaad. Netflix, youtube en NPO casten inderdaad, meestal vanaf de Ipad. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
En welk model is dan het beste om te nemen? Er staan er zoveel op internet... ook qua prijs verschilt het nogal.
Alle reacties Link kopieren
Op één of andere manier ontelbaar vaak Wifi problemen mee gehad in combinatie met KPN Internet router. De chromecast bevindt zich op minder dan 2 meter afstand van de router maar het aantal keer dat ik het KPN modem moest resetten om de chromecast weer te kunnen bereiken is niet op twee handen te tellen.

Ik had op het KPN forum willen posten maar door een onbekende verandering doet zich het probleem bijna niet meer voor.

Verder een super uitvinding inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
01-02-2019 13:01
En welk model is dan het beste om te nemen? Er staan er zoveel op internet... ook qua prijs verschilt het nogal.

Toen ik m kocht was er maar 1 Chromecast volgens mij. Die van Google. Kostte iets van 30 euro.

Geen geld voor wat je er voor krijgt. Geniaal.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
01-02-2019 13:01
En welk model is dan het beste om te nemen? Er staan er zoveel op internet... ook qua prijs verschilt het nogal.
De normale chromecast (nu chromecast v3) is prima, tenzij je wifi daar niet zo geweldig is. Dan kan je die ultra aansluiten met een ethernet kabel.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
01-02-2019 13:01
En welk model is dan het beste om te nemen? Er staan er zoveel op internet... ook qua prijs verschilt het nogal.
Er zijn volgens mij maar 2 versies, de gewone en de Ultra. Tenzij je een ultra-4k-HD-superdeluxe tv hebt, zou ik voor de gewone gaan. Ultra heeft als toevoeging 4K beeld, maar dan moet je wel ook een 4K-tv hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem ook sinds een paar maanden, wat een fantastisch ding. Volgens mij is er maar 1 type, de Google Chromecast (€39). Ik was eerst wat sceptisch, maar het is supermakkelijk in gebruik en we hebben hem nu ook in de slaapkamer.

Hier ook KPN en nooit problemen gehad.
Ja, 2, dingen doen het al jaren en in heb nu er geen analoog tv signaal meer boven. Prima. Videoland, Uitzendinggemist, Netflix toutube ect. werkt allemaal prima.
aikidoka schreef:
01-02-2019 13:00
Ideaal inderdaad. Netflix, youtube en NPO casten inderdaad, meestal vanaf de Ipad. Werkt perfect.
Met je telefoon ook prima te doen. Een ipad of een ander merk tablet is niet per se nodig.
fiona2018 schreef:
01-02-2019 13:13
Wij hebben hem ook sinds een paar maanden, wat een fantastisch ding. Volgens mij is er maar 1 type, de Google Chromecast (€39). Ik was eerst wat sceptisch, maar het is supermakkelijk in gebruik en we hebben hem nu ook in de slaapkamer.

Hier ook KPN en nooit problemen gehad.
Er zijn verschillende merken en types hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hem thuis om NPO start mee te kijken. Erg veel
Interessante documentaires en series.

En ik krijg hem ook aan de praat, dat vind ik ook wel een pluspunt :rofl:
himalaya wijzigde dit bericht op 01-02-2019 13:36
27.68% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de 'gewone' die van 30 of 40 euro toen. Wifi is prima (basis ziggo)

Hier idd vanaf ipad of telefoon ook. Echt handig!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-02-2019 13:22
Er zijn verschillende merken en types hoor.
Chromecast is altijd van Google. Als het een vergelijkbaar ding van een ander merk is, dan heet het geen Chromecast
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn recent overgestapt van kijken via de Digitenne insteekkaart (want Digitenne stopt daarmee) naar casten vanaf de telefoon (bijv vanaf de Ziggo App) naar tv’s met een ingebouwde Chromecast. Na wat opstartproblemen lijkt dat nu prima te gaan, en ook gelijktijdig op verschillende TV’s. We hebben wel een WiFi-booster aangeschaft om het signaal te versterken en we gaan ons internet-abonnement ook nog upgraden voor optimaal gebruikersgemak. Het grootste voordeel van Chromecast vind ik dat het beeld echt spatzuiver is.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon deze kopen: https://www.bol.com/nl/p/google-chromec ... 099487091/
Alle reacties Link kopieren
Best 39 euro's ever spend. :worship:
Silence is golden. Duct tape is silver.
35 euro (geloof ik) en ik weet niet hoe we ooit zonder hebben geleefd ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven