Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft.
Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
supervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levellen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt.

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden.

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items.

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

Het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 09-02-2019 11:29
1.13% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 09-02-2019 11:27
Reden: foutje
99.94% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige OP Ibi!
Later is nu
:hello:

Leuke OP IBI!
Nou dan zal ik maar even inhoudelijk het spits afbijten: ik moet nog 4470 punten voor de paddenpoel, dus die ga ik gewoon halen. Daarna ga ik mijn best nog doen voor die 24 partytickets, maar dat is wel een erg enthousiast doel. Zeker gezien het feit dat de oogstbonussen voor mij dit keer zwaar op de bon zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren
Heeeee, een hele nieuwe serie, leuk hoor.....
En LV ook weer in da house......
En dan heb ik nog een OA voor aankomende dinsdag ivm werkzaamheden !!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32148/
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een nieuw deel.
Ik vind het echt een leuk spel. Het event vind ik ook leuk. Mijn doel is vooral om gouden bananen te scoren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige starter IBI.

Ik heb de staak gehaald, heb nu allerlei dieren op al mijn velden staan. Ik kon gister het papillonitem oogsten , dit geeft plus 1 dier. Dan probeer ik altijd zoveel mogelijk dieren te hebben. Nu laat ik ze staan, met de mest verdien ik extra bd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lady, wat ben je alweer ver!
Ik heb net de mysteriestallen waar een zebra uit zou kunnen komen gehaald. Heel benieuwd of een zebra makkelijker komt dan een cavia :nut:

En ik heb veel meststoffen gebruikt, want ik vind dobbelen inderdaad erg leuk. Ik denk dat ik wel gameverslaafd zou kunnen zijn, met zoiets.
Oh.. en ik haalde vandaag een flush met 4-en! De wolkenrij is ook binnen. :cheer:

Ik kan me voorstellen dat je bananen wilt, Sun.lover. Ik kan me nog herinneren hoe ik daarvoor aan het werk was. Ik zal je af en toe wat ambachtsproducten sturen, die je in kunt leveren voor baha-ep, zoals chocoladepannenkoeken.
Later is nu
Sun.Lover, mag Dreamer me je farmnaam doorgeven? Dan kan ik je ook af en toe wat sturen. Welk level ben je nu? Dan weet ik ongeveer waar je behoefte aan zou kunnen hebben :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
10-02-2019 09:19
Sun.Lover, mag Dreamer me je farmnaam doorgeven? Dan kan ik je ook af en toe wat sturen. Welk level ben je nu? Dan weet ik ongeveer waar je behoefte aan zou kunnen hebben :proud:
Mijn naam is Fruitvliegje010.
Ik ben nu in level 68. Door de events ga je snel omhoog in level heb ik gemerkt.
Sun.lover schreef:
10-02-2019 09:43
Mijn naam is ***.
Ik ben nu in level 68. Door de events ga je snel omhoog in level heb ik gemerkt.
Ik heb je als vriend toegevoegd en een wac gestuurd, die komen altijd van pas. En ik zal je ook af en toe een witte onschuld of een stollen sturen, die zijn handig voor het vermeerderen als je start met een event.
Alle reacties Link kopieren
Witte onschuld en stol gebruik ik dus eigenlijk nooit Die versnellen gewassen als je supermest gebruikt hebt, toch? En die gebruik ik dus niet zo vaak. Alleen aan het begin van het event.

Ik heb net geoogst, terwijl m'n wac op was :facepalm: dat schiet echt niet op.
Later is nu
Dreamer schreef:
10-02-2019 11:28
Witte onschuld en stol gebruik ik dus eigenlijk nooit Die versnellen gewassen als je supermest gebruikt hebt, toch? En die gebruik ik dus niet zo vaak. Alleen aan het begin van het event.

Ik heb net geoogst, terwijl m'n wac op was :facepalm: dat schiet echt niet op.
Oh, dat heb ik ook wel eens, dat ik vergeet nieuwe wac aan te zetten. Bij gewone gewassen vind ik het niet zo erg maar bij eventgewassen is het behoorlijk zuur ja.

Witte onschuld en stollen gebruik ik ook wel eens als ik even snel wat extra DI nodig heb, met supermest over de veredelde anjers. Die zijn dan binnen een uur en tien minuten klaar. Maar bij dit event is dat niet nodig, ik heb nog steeds een paar honderd DI over O_O

De paddenpoel komt nu echt dichtbij, nog maar 1180 punten. Ik gooide ineens twee keer achter elkaar yahtzee en nog een paar carré's, dus toen ging het wel even hard.
Alle reacties Link kopieren
Wat is DI?
Sun.lover schreef:
10-02-2019 12:47
Wat is DI?
Drop Items. In dit geval de dobbelbekers die bij het oogsten uit de grond komen :D

Spijkers en zout en zo zijn ook dropitems maar in het dagelijks spraakgebruik bedoelen farmverslaafden er meestal specifiek de items mee die je nodig hebt om het lopende event te spelen.
Oh en Dreamer, als het echt niet wil met die zebra moet je even een gil geven als het volgende ruilevent begint. Ik heb er namelijk twee.
Alle reacties Link kopieren
Twee ook gewoon. Mazzelaar. Dank je!

Het is dus weer niet gelukt. Zo heb ik ook nog steeds geen pony. Ik zei van de week ook al, vlak voordat jij er weer was, dat ik wel cavia's heb, maar die dus nooit gekregen heb door een mysteriestal. En die caviamysteriestallen heb ik dus echt heel veel gehad al, heel veel moeite voor gedaan. Ik koop ze dus ook niet meer, net als die raadselbomen. Krijg ze toch nooit.
Later is nu
Ik koop sowieso nooit stallen of stekjes, die dingen komen uiteindelijk vanzelf wel. Toen ik net weer begon met spelen was de iep een zeer hot item, iedereen wilde een iep. Ik heb de storm heel rustig afgewacht en inmiddels kan ik wel een bos oprichten met de ieps die ik heb gekregen uit stekjes :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint het valentijn-event.....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-624512

En natuurlijk ook de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.32174/
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik het 2de event hier te vermelden !!!
Komt ie.......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32165/

Plus de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... tie.32164/
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel meedoen met het valentijnsevent maar ws niet met fokken. Vanmiddag de farm ombouwen.
Ik ga met allebei de events niet meedoen. Ik heb net een week lang dag en nacht eventgewas gezaaid, en met resultaat want ik heb uiteindelijk het hele event gehaald :proud: . Maar ik heb nu even geen zin in nog zo'n week. En voor het fokevent heb ik gewoon niet genoeg SV, of misschien net wel maar dan sta ik straks met volle maan weer te koekeloeren want mijn griezelbeesten leven van SV :D

En ik ga me echt niet vervelen deze week, want ik heb een stel mooie dierenquests uitgezocht die nog naar de kelder moeten, en de hele farm vol gegooid met stallen daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie weer een spelletje, soort blokken. Lijkt me leuk, dus ik doe mee :-]
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven