Data verbruik film

03-03-2019 21:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort ergens wonen waar geen wifi is, daarom ben ik een beetje aan het inventariseren wat mijn dataverbruik is.
Als ik nu een half uur tv wil kijken via de computer, hoeveel mb's /gb's ben ik dan kwijt?
Ik heb daar net 'per ongeluk' een rekening van 47 euro voor gehad.

Als je netflix hebt, zou je ook vantevoren kunnen downloaden via wifi en dan zn 'gedownloade' film kijken
Alle reacties Link kopieren
Netflix is 4 Mbps, dus 0.5 MB/s.

half uur = 30 minuten = 30 * 60 = 1800 seconde.

Dus, combineren ... 900 MB per half uur


Ik kan me voorstellen dat Ziggo-tv of NPO minder MB is.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik opzoeken hoeveel gb's iets kost zodat ik niet voor financiele verrassingen kom te staan?
Dan ben je binnen een paar uur door je databundel heen.
Godina schreef:
03-03-2019 21:59
Waar kan ik opzoeken hoeveel gb's iets kost zodat ik niet voor financiele verrassingen kom te staan?
Bij je provider
Als je dagelijks TV kijkt gaat dat kapitalen kosten. Zou ns uitzoeken wat t kost om glasvezel aan te laten leggen.
Godina schreef:
03-03-2019 21:59
Waar kan ik opzoeken hoeveel gb's iets kost zodat ik niet voor financiele verrassingen kom te staan?
meestal kost een mb 4 tot 6 cent, dat kan je vast terugvinden op de site van je provider.
Dus dan zou je uitkomen op 36 tot 54 euro (als je 900 mb zou verbruiken)
Alle reacties Link kopieren
Er ligt ook geen telefoonlijn?!

Edit: Ik probeer te vragen of er echt helemaal geen mogelijkheden zijn voor een internetaansluiting?!
Is er geen WiFi of is er geen internet?
Een schotelantenne is wellicht ook nog 'n optie, al is dat wel behelpen als je gewend bent dat je meerdere zenders tegelijk kunt opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een mobiel abonnement nemen bij Tele2 - Unlimited. Ik zit momenteel ook ergens waar geen wifi is. Ik 'tether' mijn iPhone aan mijn laptop of iPad en het werkt fantastisch. Ik ben dan wel geen gamer maar ik kijk wel Netflix en NPO. Je krijgt elke dag 5 gig tot je beschikking en ben je daar doorheen dan kun je ongelimiteerd 1 gig per keer bijtanken via de app.

T-Mobile heeft een 4G voor thuis modem. Wellicht handiger als je met meerdere mensen wil internetten (bij Tele2 mag je de 4G niet delen).
lady_day wijzigde dit bericht op 04-03-2019 12:52
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel veel. Ik heb dat weleens uitgerekend; ik heb een abbo van 10 GB en als ik dat deel door 30 dan blijkt dat ik 'met één YouTube video in behoorlijke kwaliteit per dag er overheen zit.

De video's waar ik naar kijk zijn tussen de 200 en 650 MB.

Als ik echt ongelimiteerd data kon gebruiken dan zat ik op het honderdvoudige en zou ik mijn wifi opzeggen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je probleem niet. Kan je geen verbinding aanleggen via KPN? Dan heb je ook geen vaste telefoonlijn. Of zit je ergens in de bushbush of in de Sahara?
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven