Heb jij Instagram?

04-03-2019 19:08 80 berichten
Een paar jaar geleden heb ik eens voor een werkevent een Instagram account aangemaakt. Daarna nooit meer iets mee gedaan, maar nu heb ik hem afgestoft zodat ik mijn dochter kan volgen die op reis is. Ik volg er nu dus drie, en heb drie volgers :-) Eigenlijk weet ik verder niet zo goed wie ik zou willen volgen, of wat ik er zelf op zou moeten zetten. Ik heb wel, volgens mijn dochters omdat ik oud ben, een Facebookaccount waar ik wel eens iets op plaats.
Heb jij een Instagramaccount? En doe je daar actief iets mee?

Heb je een Instagramaccount?

Totaal aantal stemmen: 100

Ja, maar ik doe er niets mee (18%)
Nee, geen behoefte aan (36%)
Ja, en ik ben er actief mee bezig (40%)
Anders (6%)
Nee, ik heb het gehad maar werd er erg onzeker van.
Ja ik heb instagram. Ik vind het leuker dan facebook. Ik doe ook veel meer met instagram.
Mijn optie staat niet in de poll.

Ja ik heb insta en post heel af en toe iets.
Kijk vooral bij anderen. Ik volg bijvoorbeeld een opvang van aapjes in Afrika :heart:
En katten in Rusland met oren zo groot dat je denkt dat ze kunnen vliegen.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 19:13
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vind er geen klote aan, hele social media gedoe niet.î
Ik zou niet weten wat ik er mee moet.
Op Facebook post ik ook nagenoeg nooit foto's en volg ik vooral familie-leden en de straat-pagina.

Niet dus.
Nee
Nee, ik heb nog heel ouderwets facebook, net zoals de mensen met wie ik contact wil kunnen houden.
Littlebell schreef:
04-03-2019 19:12
Ja ik heb instagram. Ik vind het leuker dan facebook. Ik doe ook veel meer met instagram.
Wat doe je dan precies? Mijn dochter heeft twee accounts. Eentje van haar hobby waar ze regelmatig foto’s plaatst, en een paar honderd volgers heeft met dezelfde hobby.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er 1, maar vond er geen bal aan.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het ook. Post er ook op maar niet dagelijks ofzo. Ik volg vooral veel. Reisaccounts,katten,honden etc
Als ik instagram zou hebben zou ik het ook afgesloten houden net als m'n facebook.
Ja, ik volg (en word gevolgd) door aantal andere hardlopers die ik ontmoet heb op een run. Zo houden we elkaar op de hoogte van onze trainingen en welke run we elkaar weer tegen kunnen komen. :)
Ik plaats dus eigenlijk alleen sport-resultaat-foto's
Littlebell schreef:
04-03-2019 19:12
Ja ik heb instagram. Ik vind het leuker dan facebook. Ik doe ook veel meer met instagram.
Hier hetzelfde. Ik bevind me ook in een leeftijdsgroep (20-30) waarbij Instagram populairder is dan Facebook. Ik post zelf niet eens bijster veel als ik het vergelijk met sommige anderen. Maar vind het leuk om te zien waar mijn vrienden zich zoal mee bezig houden bijvoorbeeld.
redbulletje schreef:
04-03-2019 19:22
Als ik instagram zou hebben zou ik het ook afgesloten houden net als m'n facebook.
Ik heb een stuk of 40 Facebookvrienden, best wel genant weinig dus. Ik zat eens naar Catfish te kijken toen een van de mannen een opmerking maakte over een account met 300 vrienden, dat dat wel een geloofwaardig aantal was. Ik heb ook vrienden die op een post 250 likes krijgen. Bij heel bijzondere berichten heb ik er 20 of zo.
Ja, alles hobby gerelateerd.

Met selfie accounts en instagram modellen heb ik dan weer niets. Ben ik de doelgroep niet voor.
redbulletje schreef:
04-03-2019 19:22
Als ik instagram zou hebben zou ik het ook afgesloten houden net als m'n facebook.

Heb ik ook. Geen geloer door mensen die ik daar niet wil.
MinkeDeWit schreef:
04-03-2019 19:26
Ik heb een stuk of 40 Facebookvrienden, best wel genant weinig dus. Ik zat eens naar Catfish te kijken toen een van de mannen een opmerking maakte over een account met 300 vrienden, dat dat wel een geloofwaardig aantal was. Ik heb ook vrienden die op een post 250 likes krijgen. Bij heel bijzondere berichten heb ik er 20 of zo.
Ik heb er 47, dus vergelijkbaar met jou en 20 reacties is voor mij idd ook uitzonderlijk.
Snap ook echt niet dat mensen over de 100 'vrienden' hebben op facebook, laat staan dat die met interesse je posts lezen en liken.
Ja ik heb er één ik plaats alleen werk gerelateerde afbeeldingen.

Ik vind het wel grappig ik volg andere die het zelfde doen. Ik volg ook wat restaurants, cafés kledingmerken musea dat soort dingen. En enkele vrienden.
redbulletje schreef:
04-03-2019 19:22
Als ik instagram zou hebben zou ik het ook afgesloten houden net als m'n facebook.
Bij mij staat het open, maar ik wíl graag gevonden worden, anders zou ik me er niet mee bezig houden.
Nee, ik ben niet zo goed met social media en trek me dingen snel persoonlijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Al jaren. Maak graag foto's, van dingen die ik zie en mooi vind, dat plaats ik dan. Niet elke dag en niet persé voor de likes. Meer als interactief fotodagboek. Met natuurlijk veel kattenfoto's, maar ook kunst en tekeningen die ik maak en platen uit de natuur.

Ik volg accounts van kleine bedrijfjes in handgemaakte kinderkleding, wat hippe moeders, een aantal kunstaccounts, contacten uit de blogwereld van vroeger en daarnaast een groep familie/vrienden/kennissen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-03-2019 19:16
Wat doe je dan precies? Mijn dochter heeft twee accounts. Eentje van haar hobby waar ze regelmatig foto’s plaatst, en een paar honderd volgers heeft met dezelfde hobby.

Ik heb precies hetzelfde, 1 privé (soort dagboek vooral voor mezelf, geen bekenden die me volgen) waarmee ik wat random andere accounts volg, en 1 open voor hobby. :)
.
Merl0t schreef:
04-03-2019 19:38
Ja. Al jaren. Maak graag foto's, van dingen die ik zie en mooi vind, dat plaats ik dan. Niet elke dag en niet persé voor de likes. Meer als interactief fotodagboek. Met natuurlijk veel kattenfoto's, maar ook kunst en tekeningen die ik maak en platen uit de natuur.

Ik volg accounts van kleine bedrijfjes in handgemaakte kinderkleding, wat hippe moeders, een aantal kunstaccounts, contacten uit de blogwereld van vroeger en daarnaast een groep familie/vrienden/kennissen.
Maar als je je account openbaar hebt staan kan men je foto's toch jatten?
MinkeDeWit schreef:
04-03-2019 19:16
Wat doe je dan precies? Mijn dochter heeft twee accounts. Eentje van haar hobby waar ze regelmatig foto’s plaatst, en een paar honderd volgers heeft met dezelfde hobby.
Ik ben de mijne begonnen om het taboe rondom postnatale depressie te doorbreken. Ik bleek een voorbeeld voor anderen te zijn en er zijn veel die herkenning en steun vinden op mijn instagram.

Nu ben ik hersteld van mijn postnatale depressie en post nu veel over mijn momlife, hoogtepunten en struggles van het moederschap. Geen perfect plaatje met een leuk filter, maar gewoon heel herkenbaar en niet mooier gemaakt dan hoe het is.

Maar deel vooral stories en niet zoveel meer op mijn pagina zelf.

Ik heb nu bijna 1000 volgers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven