Nieuwe iPhone versus refurbished?

05-03-2019 21:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt binnenkort 16 en ik wil hem een telefoon geven. Ik zit te kijken naar een iPhone 7 32 gb (hij heeft al een sim-only abonnement, dus zoek een losse telefoon). Ik vind het best lastig kiezen... Enerzijds snap ik ook wel dat hoe nieuwer het toestel, hoe langer je ermee gaat doen. Anderzijds wil ik hem ook niet laten rondlopen met een duur toestel (zit altijd los in z'n broekzak).... en ze zijn al gauw duur van Apple.
Het scheelt dan ook nogal wat als je een refurbished telefoon koopt. Dan heb je voor hetzelfde geld een telefoon met heel wat meer geheugen. Maar ik vraag me af of dat betrouwbaar is, heeft iemand daar (goede of juist slechte) ervaring mee?

Ik weet dat er androids zijn met wellicht een betere prijs-kwaliteitverhouding. Maar hij wil persé een iPhone, ook vanwege zijn opleiding straks, waarvoor hij een Apple laptop nodig heeft dus dan is het wel heel fijn dat dat compatible is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat 32 gb wel echt heel weinig is. Je zou echt voor het dubbele moeten gaan vind ik. Verder kan ik je helaas niet helpen, maar leuk cadeau!
Alle reacties Link kopieren
Refurbished komt er hier nooit meer in.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
pamelacourson schreef:
05-03-2019 21:38
Ik heb gemerkt dat 32 gb wel echt heel weinig is. Je zou echt voor het dubbele moeten gaan vind ik. Verder kan ik je helaas niet helpen, maar leuk cadeau!
Kaartje van 128 gig bijsteken?
Maar 'n telefoon zou ik sowieso niet tweedehands kopen.
Vind apple overpriced.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een refurbished iPhone 8 en daar ben ik heel tevreden mee. Ik merk geen verschil met een nieuwe telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Een Android telefoon is net zo goed compatibel met een Mac, daarvoor hoef je niet voor een iPhone te gaan.

In dit huishouden hebben de Android gebruikers een Mac en de iPhone gebruikers Windows.. zonder enige problemen of uitdagingen.. hartstikke compatibel!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
morgana81 schreef:
05-03-2019 21:45
Een Android telefoon is net zo goed compatibel met een Mac, daarvoor hoef je niet voor een iPhone te gaan.

In dit huishouden hebben de Android gebruikers een Mac en de iPhone gebruikers Windows.. zonder enige problemen of uitdagingen.. hartstikke compatibel!
Ook dat.

Gebruikt hij dat argument niet omdat hij gewoon een iPhone wil?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-03-2019 21:40
Refurbished komt er hier nooit meer in.
Waarom niet?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
05-03-2019 21:54
Waarom niet?
Eerste was niet goed, vervanger was niet goed, toen was de winkel failliet, vervolgens via marktplaats nummer drie, ook niet goed. Toen maar een nieuwe. Per saldo veel duurder uit dus.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-03-2019 21:40
Refurbished komt er hier nooit meer in.

Hier ook niet, weggegooid geld!

Ik heb trouwens ‘maar’ 16 GB en nog nooit te weinig opslagruimte gehad.

Ik zou voor Android gaan. Waar moet het persé Apple zijn?
ghost79 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 22:12
31.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-03-2019 21:40
Refurbished komt er hier nooit meer in.
+1 😁

Dat was voor mij ook eens maar nooit weer. Aanschaf + reparatie uiteindelijk ook behoorlijk duur.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-03-2019 21:44
Kaartje van 128 gig bijsteken?
Maar 'n telefoon zou ik sowieso niet tweedehands kopen.
Vind apple overpriced.
Dat ook nog... je kunt een iPhone niet upgraden. Dus dan zou je meteen een 128 gig. moeten nemen.
Vandaar dat ik ook naar refurbished keek. Of een iPhone 8... en dan 64 gig.

Maar dat vind ik echt een duur kado. Want zijn broer is een maand later jarig, wat doe je daar dan weer mee... :huh:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker, zomaar een vermoeden maar ik denk dat refurbished telefoons de exemplaren zijn die terug zijn gestuurd binnen zichttermijn.

Je mag ze namelijk een bepaalde tijd testen en terugsturen als je ze niet goed vindt; ik dacht bij belsimpel een maand.

Ik denk niet dat ze die opnieuw gaan verpakken en nieuw verkopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ghost79 schreef:
05-03-2019 22:08
Hier ook niet, weggegooid geld!

Ik heb trouwens ‘maar’ 16 GB en nog nooit te weinig opslagruimte gehad.

Ik zou voor Android gaan. Waar moet het persé Apple zijn?
Hoe doe je dat dan? Bij mij passen m'n apps alleen al niet op 32GB en dan maak ik er ook nog best veel foto's mee.
Gelukkig heb ik er 'n kaartje van 128gb bijgestoken dus ik loop niet tegen een grens aan vooralsnog.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-03-2019 21:44
Kaartje van 128 gig bijsteken?
In een iPhone? Succes met dat.
We used to be friends...
vivinnetje schreef:
05-03-2019 22:37
Dat ook nog... je kunt een iPhone niet upgraden. Dus dan zou je meteen een 128 gig. moeten nemen.
Vandaar dat ik ook naar refurbished keek. Of een iPhone 8... en dan 64 gig.

Maar dat vind ik echt een duur kado. Want zijn broer is een maand later jarig, wat doe je daar dan weer mee... :huh:
Geef 'm gewoon het geld wat jij er voor over hebt en dan kan ie of zelf bijleggen voor 'n iphone of een android met veel meer mogelijkheden kopen.
CourtneyTT schreef:
05-03-2019 22:41
In een iPhone? Succes met dat.
Nog 'n extra reden om geen iphone te nemen dan!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-03-2019 22:41
Hoe doe je dat dan? Bij mij passen m'n apps alleen al niet op 32GB
Lekker geprogrammeerde apps zijn dat dan. Zeker Android?

Ik heb meer dan 300 albums in 320kbit én een hele berg foto's op m'n iPhone met 64GB staan en hij is nog lang niet vol.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-03-2019 21:50
Gebruikt hij dat argument niet omdat hij gewoon een iPhone wil?
Het is eerlijk gezegd ook mijn eigen argument, als designer zijnde heb ik alles van Apple en alles schuift jarenlang door binnen ons gezin. Ik heb 1x een android gehad, maar zweer eigenlijk wel bij iPhone... Mijn oudste heeft mijn oude iPhone 6... en die heeft hij 'gewoon' gekregen omdat die over was. Jongste heeft nog mijn oude 4(!). Maar dat kan nu echt niet meer... die valt continu uit. Dus buiten dat het een cadeau is, is het ook best noodzakelijk...
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
05-03-2019 22:46
Jongste heeft nog mijn oude 4(!). Maar dat kan nu echt niet meer... die valt continu uit.
Die wordt ook niet meer ondersteund qua updates en apps e.d. dus daar heb je sowieso niet zoveel meer aan.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Die XR werd erg goed gevonden door Bright. Zal hij apetrots op zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
05-03-2019 23:05
Die XR werd erg goed gevonden door Bright. Zal hij apetrots op zijn.
Ja, die heb ik zelf ook... Supertoestel. Maar ik heb hem van m'n werk, maar zou 800 euro te duur vinden om 'm zomaar voor mezelf te kopen.

En dan voor een schoolgaande jongen van 16? Of is dit (inmiddels) heel normaal geworden? Ja, hij zal er zeker apetrots op zijn! :-D
Alle reacties Link kopieren
Het is een glijdende schaal. Voor elke andere redelijke Iphone betaal je minstens 400. Wat meer geheugen komt er wat geld bij, nieuwer model wat meer geld, en dan opeens is de afstand tot 800 euro niet zo groot meer. En daar maak je dan wel meteen de blits mee als jongen in die leeftijd.

Maar ja duur is het wel, en ik denk ook niet iets wat een gemiddelde jongen heeft. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie refurbished echt zoveel goedkoper? Ik vind het verschil met nieuw echt niet de moeite om dan maar 2ehands te gaan.
De optie geld geven en zelf aan laten vullen lijkt mij ook het best. Een telefoon is toch iets persoonlijks en zeker bij een iPhone die je voor meerdere jaren koopt wil je zeker weten dat het de juiste keuze is.
.
Alle reacties Link kopieren
Accu vervangen is tegenwoordig best goedkoop: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-ac ... per-apple/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven