Advies simpele printer

06-03-2019 15:08 17 berichten
Wie kan mij adviseren. Mijn printer (Canon) werkte niet meer omdat de printerkop volledig uitgedroogd is omdat ik maar heel weinig print.
Helemaal geen printer is heel onhandig darom ben ik op zoek naar een andere simpele printer voor af en toe een printje, iets scannen of kopieren. Foto,s afdrukken doe ik niet. Welke printer is voor miijn doel handig? En waarbij loop ik niet de kans dat hij vanwege het weinig gebruik niet meer werkt? ik heb al op internet gezocht maar daar is het aanbod zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Je kan de kop even smeren m et alcohol, dan doetie het gewoon weer.

Ik heb een HPdeskjet 2630. Prima apparaat en blijft het altijd doen.
Ik gebruik hem ook niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Neem een laserprinter. Een laserprinter werkt niet met inkt maar met droge stof die dmv hoge druk op het papier wordt gespoten. Ik print heel weinig en had het zelfde probleem, nu ben ik over op een laserprinter niet duur maar het is een zwart wit. Een kleuren laserprinter zal wel fiks duurder zijn maar daarentegen zijn de kleurpatronen goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
06-03-2019 15:23
Neem een laserprinter. Een laserprinter werkt niet met inkt maar met droge stof die dmv hoge druk op het papier wordt gespoten. Ik print heel weinig en had het zelfde probleem, nu ben ik over op een laserprinter niet duur maar het is een zwart wit. Een kleuren laserprinter zal wel fiks duurder zijn maar daarentegen zijn de kleurpatronen goedkoper.
Dit idd. Zelfs een kleurenlaserprinter heb je tegenwoirdig voor minder dan 200 euro. zwart-wit kost de helft.
Alle reacties Link kopieren
Laserprinter is inderdaad veel fijner. Droogt niet uit, en kosten per pagina zijn veel lager. Belangrijker nog voor mij: Als een printje nat wordt gaat hij niet vlekken. Dat vind ik voor brieven e.d. echt wel een eis, het staat zo verschrikkelijk knullig als die uitlopen door een regendruppel of iets.

Kleurenlaser zou ik niet doen als je weinig print. Als het echt goed moet kun je beter even naar een kopieerwinkel, en hoe vaak heb je nu echt kleur nodig?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Laserprinter:
er zijn best goedkope varianten die behoorlijk lang meekunnen en nooit meer uitdrogen.
Ipv inktcartridges moeten er toner casettes in. dat zijn simpelweg bakken met poeder.

Inktjetprinters drogen idd uit. Zeker als je weinig print. "als" ze het doen kunnen moderne inktjetprinters fantastische prints afleveren met foto kwaliteit. Maar ze kosten een vermogen aan onderhoud/nieuwe inktcassettes.

Kleurenlasers zijn duur, maar als je kijkt over een periode van 4/5 jaar dan is zelfs voor af en toe gebruikers een kleurenlaser van pakweg 350 EUR goedkoper.

Kleurenlasers printen niet zo mooi als inktjet. En fotopapier kan je vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier ook zo,n oude hp bakbeest al vele jaren. Pas geleden nog een toner gescoord op mp dus kan doorprinten tot 2032 :yes:
Bedankt allemaal tot zover. Ik denk dat ik inderdaad voor een laserprinter ga. Ik heb al even gekeken maar het klinkt nogal ingewikkeld. Er wordt gesproken van printen via wifi en soms ook van printen rechtsstreeks vanaf i pad en over wel of niet een usb kabel bijgeleverd.. Ik wil graag draadloos printen. Is dat mogelijk met een simpele laserprinter? Wanneer ik een laptop gebruik heb ik dan een usb kabel nodig? En kan ik hiervoor de usb kabel van mijn mac air gebruiken. Of moet ik er dan een speciale kabel voor kopen. Ik lees ook dat het installeren niet altijd eenvoudig is. Sorry maar ik wordt altijd onrustig van iets op computergebied. Weet iemand misschien ook laserprinter eenvoudig is te installeren?
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
06-03-2019 15:23
Neem een laserprinter. Een laserprinter werkt niet met inkt maar met droge stof die dmv hoge druk op het papier wordt gespoten. Ik print heel weinig en had het zelfde probleem, nu ben ik over op een laserprinter niet duur maar het is een zwart wit. Een kleuren laserprinter zal wel fiks duurder zijn maar daarentegen zijn de kleurpatronen goedkoper.
Dit! Wij zijn ook overgegaan op een laserprinter daarom. Dan maar zwart wit.

En die van ons gaat via de wifi.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
- Als je een wifi-printer koopt, dan kun je sowieso draadloos printen vanaf je mac air.
- Sommige (niet alle) wifi-printers ondersteunen ook AirPrint; als ze dat doen, kun je draadloos printen vanaf je iPad.

Dit zijn trouwens heel normale en concrete vragen, en bij een beetje computerwinkel kunnen ze je prima vertellen wat een geschikt model voor je is.

Installatie kan best even een dingetje zijn, maar misschien kun je iemand vinden die dat even voor je wil doen. Het is maar een 1-malig iets, natuurlijk.

Dit is trouwens een voorbeeld van een goedkope zwart/wit laser printer met wifi en airprint : https://www.coolblue.nl/product/665035/ ... 2026w.html

Maar dit is alleen een printer. Als je ook nog wil kunnen kopieren en scannen moet je even verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hier de HP deskjet 2632 printen ,scannen en dat voor iets van 45 euro .En ook nog een mooi compact apparaat. Een aanrader makkelijk te installeren.
Alle reacties Link kopieren
Die goedkope prullen kosten idd bijna niets bij aanschaf (45 EUR is belachelijk goedkoop als je realiseert hoe complex zo'n apparaat is). Echter kosten ze een vermogen aan cartridges en elke keer dat je iets wil printen is zo'n ding weer uitgedroogd OF zoals bij mijn vorige Canon is het ding minuten bezig met reinigingsprogramma's die er ook een half inkpatroon er door jagen. En na 3-4 jaar is het ding kapot en kun je een nieuwe kopen. Dit is het verdienmodel van printerfabrikanten. Je betaalt het uiteindelijk toch wl, links of rechtsom.

HEt enige echte grote voordeel aan die inktjet printers is dat die dingen tegenwoordig prachtige fotoprints kunnen maken. Fotoprints kun je natuurlijk ook online bestellen, maar het heeft wel wat om dat thuis te kunnen. Maar het ism ij de ergernis niet waard.
windring schreef:
06-03-2019 15:23
Neem een laserprinter. Een laserprinter werkt niet met inkt maar met droge stof die dmv hoge druk op het papier wordt gespoten. Ik print heel weinig en had het zelfde probleem, nu ben ik over op een laserprinter niet duur maar het is een zwart wit. Een kleuren laserprinter zal wel fiks duurder zijn maar daarentegen zijn de kleurpatronen goedkoper.
Dit kan ik alleen maar beamen. Wat anderen al zeggen, een laserprinter is iets duurder in de aanschaf maar geen gezeur met opdrogende inktkoppen vanwege sporadisch gebruik. En het resultaat is gewoon vele malen mooier en loopt niet uit als het nat wordt.

Installatie was een fluitje van een cent, met of zonder wifi.
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
07-03-2019 08:57
Die goedkope prullen kosten idd bijna niets bij aanschaf (45 EUR is belachelijk goedkoop als je realiseert hoe complex zo'n apparaat is). Echter kosten ze een vermogen aan cartridges en elke keer dat je iets wil printen is zo'n ding weer uitgedroogd OF zoals bij mijn vorige Canon is het ding minuten bezig met reinigingsprogramma's die er ook een half inkpatroon er door jagen. En na 3-4 jaar is het ding kapot en kun je een nieuwe kopen. Dit is het verdienmodel van printerfabrikanten. Je betaalt het uiteindelijk toch wl, links of rechtsom.

HEt enige echte grote voordeel aan die inktjet printers is dat die dingen tegenwoordig prachtige fotoprints kunnen maken. Fotoprints kun je natuurlijk ook online bestellen, maar het heeft wel wat om dat thuis te kunnen. Maar het ism ij de ergernis niet waard.




Als je niet veel print zoals TO dan volstaat zo'n HP deskjet prima .En Coolblue verkoopt goedkopere inktpatronen Die ook erg goed is en scheelt aanzienlijk.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
07-03-2019 20:23
Als je niet veel print zoals TO dan volstaat zo'n HP deskjet prima .En Coolblue verkoopt goedkopere inktpatronen Die ook erg goed is en scheelt aanzienlijk.
Alle reacties Link kopieren
2
Cateautje schreef:
06-03-2019 15:14
Je kan de kop even smeren m et alcohol, dan doetie het gewoon weer.

Ik heb een HPdeskjet 2630. Prima apparaat en blijft het altijd doen.
Ik gebruik hem ook niet veel.
Als ik eens spontaan moet printen, (normaal stuur ik dingen naar mijn man en drukt hij het af) dan is er vaak haast bij en heb ik geen zin eerst met alcohol te pielen. De kleurenlaser die ik heb staat er nu +5 jaar, nog steeds met de bijgeleverde toner. De kleur is inmiddels op, hij doet alleen nog zw/w, maar heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven