Weergeven als... op Facebook. Hoe?

06-03-2019 17:11 7 berichten
Een tijdje geleden had je op facebook nog een "weergeven als..." optie en dat vond ik altijd wel handig als ik wilde nakijken wat iemand van mij kan zien of om makkelijk mijn publieke posts the filteren om te verwijderen als het niet meer relevant was.

Maar nu kan ik al een tijd die optie niet meer vinden op facebook? Weet iemand misschien nog een manier waarbij ik kan nakijken wat iemand precies kan zien van mij en dergelijke?
Alle reacties Link kopieren
Naar je profiel > klik op het kopje ''meer'' (zwart bolletje met 3 witte stipjes) > privacysnelkoppelingen bekijken > meer instellingen weergeven

Dan kan je bekijken wie kan zien wat je liked, volgt, post etc.
Alle reacties Link kopieren
Die optie is verwijderd, omdat het niet veilig was. Mensen konden ineens inloggen als anderen.
Ik wilde het laatst ook doen, kon niet. Toen even gegoogled.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
is veranderd helaas ,baal ik ook van
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toevallig, ik kwam hier om precies dezelfde vraag te stellen. Facebook heeft die functie verwijderd omdat die leidde tot een lek voor hackers. Maar je zou zeggen dat zo'n techbedrijf dat vele miljarden verdient (grrr), wel in staat is om het er opnieuw in te bouwen maar dan op een veilige anti-hackmanier. Maar ze verdienen daar geen geld mee dus het zal wel onderaan hun prioriteitenlijstje staan helaas...

Ik mis die functie ook erg. Soms wil je gewoon even checken wat iemand die je pas net kent, van jou kan zien. En @Diediear, die methode vind ik dan niet toereikend want ik weet niet uit mijn hoofd welke foto's ik ooit gepost heb en of ik daar wel élke keer bij heb gecontroleerd wie het publiek is. En soms gaat het ook om foto's die anderen hebben geplaatst en waarin je getagd was. Met dat 'view as' kon je heel specifiek dingen ontdekken en corrigeren.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ja ik wist dat er een lek was geweest maar ik dacht facebook heeft daar inmiddels vast iets anders voor... niet dus.

Op facebook werk ik meestal met lijsten en soms post ik wat openbaar zoals winacties ofzo en soms verplaats ik mensen wel eens van lijst en dan is het handig om even te controleren wat iemand precies ziet. En die winacties en dergelijke hoeven er natuurlijk niet voor altijd op te staan.

Zo denken sommige mensen dat ik bijna nooit op facebook zit omdat ze bijna nooit iets zien. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal TsumTsum! Sommige mensen accepteer je dan maar even als vrienden om ze niet voor het hoofd te stoten maar dan zien ze amper iets. (Maar vaak genoeg ook loop ik even door mijn FB-vriendenlijst en ontvriend ik er weer een hoop.) Maar vooral van de mensen die geen vrienden zijn, wil ik af en toe even controleren wat die wel en niet zien.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven