Belachelijk reviewsysteem van marktplaats

10-03-2019 15:21 58 berichten
Marktplaats heeft tegenwoordig een systeem bedacht waar je mensen kunt beoordelen. Nog tijdens het hele wel of niet kopen proces. Dus je kunt iemand sterren geven en kritieken zoals: product niet ontvangen, onbeleefd, niet reageren, slechte foto's , niet op komen dagen, etc etc. Dit systeem zuigt enorm. Want wat krijg je dan? Mensen gaan wraak ratings geven, velig van achter hun computertje gaan ze mensen gewoon random slechte beoordelingen geven. Omdat het kan. Tot mijn schrik kwam ik er achter dat ik er ook een paar had. Totaal out of the blue. Van mensen waarmee ik nette conversaties heb gevoerd over een product dat ik aanbood en waar geen onvertogen woord is gevallen. Ik krijg reviews met: product niet ontvangen e.d
Ik had met deze mensen niet eens een deal gesloten. Ze hebben het product niet betaald en niet opgehaald. We hadden helemaal niks afgesproken. Ze waren niet akkoord met de vraagprijs en we hebben elkaar een goede dag gewenst en toen begonnen de slechte reviews. Marktplaats zegt hier niks aan te kunnen en willen doen tenzij de tegenpartij ook bereid is zijn slechte ratings in te trekken. Ik heb de mensen netjes een bericht gestuurd of ze hun beoordelingen wellicht wilden intrekken en ik werd me toch uitgescholden. Echt daar lusten de honden geen brood van. Volkomen uit het niks. Ik ben een *wijf en ik mocht nog blij zijn met 1 ster want ik zou nog niet als voer aan hun honden gevoerd worden. Ik schrok me de rambam en heb een en ander per direct naar marktplaats gemaild. Antwoord: ja joh jammer. Maar nee hier kunnen we niks mee. Ik heb per direct mijn account opgezegd en ben definitief verhuisd naar ebay. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar bij marktplaats? Ik krijg mijn producten niet meer verkocht door mijn slechte beoordelingen en marktplaats voelt nul verantwoordelijkheid. Dat kan toch zomaar niet?
Alle reacties Link kopieren
Nou, sterkte!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dankje Jolly, kan ik wel gebruiken <3
Alle reacties Link kopieren
Ja marktplaats is niet meer wat het was.
Het is inderdaad waardeloos!
Ik had iemand beoordeeld, omdat deze persoon echt z’n afspraken niet nakwam en maar de helft leverde van wat we hadden afgesproken.
Vervolgens kreeg ik een geheel onterechte negatieve review terug, met punten die helemaal aan orde waren.

Marktplaats doet er niets aan inderdaad
Tja, de hele onderkant van de samenleving zit op Marktplaats. Dan kan je dit verwachten. Ik blijf er lekker uit de buurt. Breng m'n oude meuk wel naar de kringloop.
RikM schreef:
10-03-2019 15:28
Tja, de hele onderkant van de samenleving zit op Marktplaats.
Oh... Oké.... Dan weet ik weer waar ik bij hoor :yes: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik volgens mij geluk gehad, enkel goeie reviews :lol:

Al snap ik dat er makkelijk mee te sjoemelen is. Hetzelfde heb ik met United Wardrobe, waar je kleding verkoopt. Kunnen ze je ook scores geven die nergens op slaan.
RikM schreef:
10-03-2019 15:28
Tja, de hele onderkant van de samenleving zit op Marktplaats. Dan kan je dit verwachten. Ik blijf er lekker uit de buurt. Breng m'n oude meuk wel naar de kringloop.
dit.
Hoe kun je die ratings van jezelf dan zien?

Heb het al gevonden.
anoniem_383085 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 15:37
25.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dom van marktplaats. Nu weten ze zeker dat ze net zo roemloos ten onder gaan als hyves.
RikM schreef:
10-03-2019 15:28
Tja, de hele onderkant van de samenleving zit op Marktplaats. Dan kan je dit verwachten. Ik blijf er lekker uit de buurt. Breng m'n oude meuk wel naar de kringloop.

Wat een onzin. Ik verkoop regelmatig op marktplaats en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Ik hoor zeker niet tot welke onderkant van de samenleving dan ook, en de mensen waar ik mee te maken heb gehad ook niet.
Jawlensky schreef:
10-03-2019 15:39
Wat een onzin. Ik verkoop regelmatig op marktplaats en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Ik hoor zeker niet tot welke onderkant van de samenleving dan ook, en de mensen waar ik mee te maken heb gehad ook niet.

Lees het Marktplaats Ergernissen-topic eens, dat staat vol met verhalen over onbeschofte lui. En van de week was ook weer in het nieuws hoe een vrouw die iets wilde verkopen via Marktplaats op gewelddadige wijze werd beroofd, voor de ogen van haar man en kinderen. Je weet nooit wie je aan de deur krijgt, dat is het probleem.

Ik zei overigens niet dat iedereen die op Marktplaats zit tot de onderkant van de samenleving behoort; ik zei dat de onderkant van de samenleving daar te vinden is.
Ik ging laatst ook weer eens wat doen op marktplaats, en dit nieuwe reviewsysteem verbaasde me ontzettend. Vooral omdat marktplaats je zelfs vraagt om al reviews te geven van mensen waar je alleen maar een gesprek mee hebt gevoerd. Lijkt me toch dat dat alleen aan de orde is wanneer er een deal gesloten is en ook dan is het een discutabel systeem.

Jammer dat je er last van hebt gehad, TO, ik snap dat de lol er zo snel vanaf is.
Helaas dezelfde ervaring.
Een advertentie op gereserveerd gezet omdat ik met iemand tot een overeenkomst was gekomen. Zou alleen nog paar dagen duren tot hij het op kwam halen, prima, zet ik het gereserveerd krijg ik niet de hele tijd berichtjes.
Een uur nadat ik het op gereserveerd had gezet kreeg ik een vraag of het nog beschikbaar was. Netjes geantwoord dat hij tot zaterdag gereserveerd was en dat dat ook bij de advertentie te zien was. Kreeg een grote mond dat dat nergens op sloeg en dat hij wel hoger wilde bieden. Nee, afspraak is afspraak.
Kreeg meteen een beoordeling dat ik onvriendelijk communiceerde. Oke, dus.

Snap aan de ene kant wel wat marktplaats er mee wil maar iedereen kan er een beoordeling over iemand opzetten. Van mij mogen ze er snel mee stoppen
sugarmiss schreef:
10-03-2019 15:37
Dom van marktplaats. Nu weten ze zeker dat ze net zo roemloos ten onder gaan als hyves.

Dit gaat ze zeker leden kosten. Ik denk dat ze het binnenkort wel gaan terugdraaien (als het niet te laat is).
Tsja. Zo werkt het toch overal in reviewland. Iedereen kan van alles schrijven en aan waarheidsbevinding wordt niet gedaan. Het enige wat je kunt doen is hopen dat potentiele kopers aan het taalgebruik wel zien hoe serieus ze die review moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
miss kan je nieuw account aanmaken als je via mp wil blijven verkopen
Ik geloof dat Ebay interesse heeft in marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-03-2019 16:02
Ik geloof dat Ebay interesse heeft in marktplaats.
Dat zou bijzonder zijn.

Na 15 jaar eindelijk interesse gekregen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-03-2019 16:03
Dat zou bijzonder zijn
Ik zag dit voorbij komen.
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... de-verkoop
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-03-2019 16:04
Ik zag dit voorbij komen.
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... de-verkoop
Ah. Meesta l betekent “X heeft interesse in Y” niet dat X graag Y wil verkopen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
In ieder geval begreep ik dat Marktplaats de "verkoop" in gaat ( of zo)
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-03-2019 16:07
In ieder geval begreep ik dat Marktplaats de "verkoop" in gaat ( of zo)
Ja, eBay is al 15 jaar de eigenaar. Maar verkoop zal niet zijn vanwege een nieuw ratingsysteem
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Marktplaats is toch al van ebay?

Maar wat stom zeg... wil eigenlijk weer wat dingen op marktplaats zetten maar zie er denk ik toch maar vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven