Prepaid internet mobiel

12-03-2019 17:30 8 berichten
Mijn schoonvader is binnenkort jarig en wil graag gaan proberen of 'ie mobiel internet wil gaan gebruiken. Nu is 'ie niet de jongste, heeft wel een smartphone maar waardeert z'n beltegoed nog op met bonnen ;-)
Hij wil liever niet aan een abonnement vastzitten, maar is het wel mogelijk, een soort prepaid mobiel internet? Hij heeft het liefst dat wij met bonnen aankomen die hij gewoon kan opwaarderen zoals z'n beltegoed ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan. Ik heb laatst (bijvoorbeeld) een prepaid simkaart van KPN gekocht. Daar kun je ook mee internetten. En opwaardeerkaarten kopen volgens mij.

Maar je bundel gaat wel snel op met mobiel internet. Kan hij niet eerst via WiFi wat dingen proberen? Misschien even meeliften op die van de buren ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij gebruikt thuis wel WiFi maar dan vooral op z'n tablet. Hij whatsappt dan ook wel eens thuis. Als hij een dagje weg is (vaak fietsen enzo) wil hij ook eens kunnen app'en. Denk dat hij het daar vooral voor zal gebruiken.
Je kunt met toch gewoon een bundel kopen van je tegoed?

Of het tegoed zelf benutten voor internet, maar dat is prijzig.

Overigens is op steeds meer plekken wifi beschikbaar, dus hoe nodig is het dat hij zijn tegoed hiervoor gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Het kan, maar het zijn echt idiote prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Kan heel goed, ik heb dat al jaren: ik gebruik een smartphone met een prepaid kaartje.
Thuis werkt de smartphone op mijn wifi en als ik buiten het wifi bereik kom, dan ben ik dus alleen bereikbaar als men mij opbelt op mijn mobiel. Als ik zelf wil bellen terwijl ik elders ben, dan kost mij dat dus beltegoed van de prepaid kaart.

Elders zijn (buiten wifi) en dan gaan internetten kan op zich ook wel, maar dat is geen aanrader want dan gaat je beltegoed wel erg snel op.

Maar ik zit bijvoorbeeld niet op social media en ik vind het eigenlijk wel lekker rustig dat ik niet altijd en overal bereikbaar ben. Als men mij echt dingend nodig heeft, dan bellen ze mij wel. En ik kan zelf ook altijd bellen als dat nodig is.

Zodra ik dan weer thuis kom, 'pakt' mijn smartphone het wifi signaal weer op en kan ik de gemiste berichtjes op mijn gemak lezen.
Op verzoek van derden heb ik wel what's app. En oké, dat is wel makkelijk: voor berichtjes en je kan via WA ook (gratis) bellen naar je contacten.

Maar als ik het zo lees, kan je schoonvader dus gewoon doorgaan met zijn prepaid systeem.
Alle reacties Link kopieren
Kijk een bij Lebara, die hebben ook pre paid opties voor bundels, geen abonnement.
Bijv. 2 gb internet en 400 minuten voor een tientje.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
12-03-2019 19:32
Kijk een bij Lebara, die hebben ook pre paid opties voor bundels, geen abonnement.
Bijv. 2 gb internet en 400 minuten voor een tientje.
Dat wilde ik ook zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven