Irritante telefoontjes Microsoft

20-03-2019 11:41 39 berichten
Het loopt hier echt de spuigaten uit met irritante telefoontjes van ‘Microsoft’, zowel op de vaste lijn (waar ze de enigen zijn die bellen) als mobiel.
Wat willen die lui nu eigenlijk? Ik hang meestal gelijk op of begin een heel verhaal in het Nederlands waarop zij ophangen, maar hebben ze iets te verkopen of zo?
Wel eens iemand tot het eind meegespeeld?
Alle reacties Link kopieren
Serieus, je hebt hier nog nooit van gehoord?
Ze proberen je om te leiden naar een bepaalde website of om je gelijk geld afhandig te maken of om zo randsomware te laten installeren.

https://www.politie.nl/themas/microsoft-techscam.html
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-03-2019 11:41
Het loopt hier echt de spuigaten uit met irritante telefoontjes van ‘Microsoft’, zowel op de vaste lijn (waar ze de enigen zijn die bellen) als mobiel.
Wat willen die lui nu eigenlijk? Ik hang meestal gelijk op of begin een heel verhaal in het Nederlands waarop zij ophangen, maar hebben ze iets te verkopen of zo?
Wel eens iemand tot het eind meegespeeld?
Wat ze willen? Geld. Ze verkopen tech-hulp voor een aangepraat probleem:

https://www.politie.nl/themas/microsoft-techscam.html
Alle reacties Link kopieren
Wat ze willen is je computer redden van een dodelijk virus.
En of je even 1 cent wilt overmaken naar een bepaald nummer, zodat ze het Vreselijk Schadelijke uit je bankzaken weg kunnen halen.

En als je wilt weten hoe schelden in gebrekkig Engels klinkt moet je ze vragen of hun moeder weet dat ze een dief zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als het vervelend wordt dan ga ik intieme vragen stellen: wat heb je aan, wat vind je lekker, wat is jouw kink? En dan hangen ze ineens op, nou ja zeg.... :-D
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
dianaf schreef:
20-03-2019 11:43
Serieus, je hebt hier nog nooit van gehoord?
Ze proberen je om te leiden naar een bepaalde website of om je gelijk geld afhandig te maken of om zo randsomware te laten installeren.

https://www.politie.nl/themas/microsoft-techscam.html
Ik had wel gegoogeld, nadat ik het topic had geplaatst :-) Maar ik wist dus niet dat het per definitie boeven zijn. Zojuist werd ik gelijktijdig mobiel en vast gebeld, nummer uit Tsjechië. Maar dat was al minstens de zesde keer deze maand, echt zo irritant!
Alle reacties Link kopieren
Ze maken je wijs dat er iets met je windows aan de hand is en dan laten ze je allerlei dingen op je pc doen, waarna zij deze kunnen overnemen.
Het is inderdaad enorm irritant. Ik heb periodes gehad dat ze 3x per dag belden. Ik heb toen zelfs overwogen mijn vaste telefoon maar af te schaffen, want je komt er niet vanaf. Inderdaad belt daar bijna niemand meer op, behalve mijn hoogbejaarde schoonouders. Daarom wil ik hem liever nog niet kwijt.
Nu is het opeens al weer maanden rustig. Soms gooi ik gelijk op, soms speel ik het spelletje even mee en zeg uiteindelijk dat ik apple heb. Of ik blijf stug in het Nederlands antwoorden. Ik heb ze wel eens enorm boos gekregen dat is wel grappig. Maar het blijf hoogst irritant, je moet meestal toch even opstaan en datgene onderbreken waar je mee bezig bent om de telefoon te gaan pakken. Je herkent het nummer ook niet, het lijkt op een normaal nummer en telkens een ander.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon keihard op een fluitje blazen als ze bellen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-03-2019 11:46
Ik had wel gegoogeld, nadat ik het topic had geplaatst :-) Maar ik wist dus niet dat het per definitie boeven zijn. Zojuist werd ik gelijktijdig mobiel en vast gebeld, nummer uit Tsjechië. Maar dat was al minstens de zesde keer deze maand, echt zo irritant!
Echt? Wat dacht jij dan dat het was? Welke legitieme reden zou een bedrijf als Microsoft dan hebben om jou te bellen?

Gewoon aangeven dat je het nummer doorgeeft aan de politie, anders blijven ze bellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
20-03-2019 11:46
Gewoon keihard op een fluitje blazen als ze bellen.
Heeft geen zin, er zitten dempers op de lijn.

Een paar jaar geleden is een van mijn kennissen hier ingetrapt. Het kostte hem een klap geld en een hoop narigheid om zijn pc weer op te laten schonen.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-03-2019 11:48
Echt? Wat dacht jij dan dat het was? Welke legitieme reden zou een bedrijf als Microsoft dan hebben om jou te bellen?

Gewoon aangeven dat je het nummer doorgeeft aan de politie, anders blijven ze bellen.
Wij hebben thuis alleen apple, dus dan is het gelijk duidelijk. Politie kan er niks mee. Ze vinden het wel fijn om te weten dat de 'microsofters' weer actief zijn, want dan doen ze via social media wat waarschuwingen uit. Bij mij was het telkens een ander nummer.
Alle reacties Link kopieren
Sri-is-back-now schreef:
20-03-2019 11:51
Heeft geen zin, er zitten dempers op de lijn.

Een paar jaar geleden is een van mijn kennissen hier ingetrapt. Het kostte hem een klap geld en een hoop narigheid om zijn pc weer op te laten schonen.
Helaas, hier heeft het wel gewerkt. Al was dat volgens mij wel een ander 'bedrijf'.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
20-03-2019 11:52
Wij hebben thuis alleen apple, dus dan is het gelijk duidelijk. Politie kan er niks mee. Ze vinden het wel fijn om te weten dat de 'microsofters' weer actief zijn, want dan doen ze via social media wat waarschuwingen uit. Bij mij was het telkens een ander nummer.
Ik meld het meestal niet bij de politie, maar ik heb gemerkt dat ze daarna de eerste tijd niet meer bellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
"Er is iets vreselijks aan de hand met uw PC"
"Ik heb een Mac"
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-03-2019 11:48
Echt? Wat dacht jij dan dat het was? Welke legitieme reden zou een bedrijf als Microsoft dan hebben om jou te bellen?

Gewoon aangeven dat je het nummer doorgeeft aan de politie, anders blijven ze bellen.
En dan ook nog in het Engels, zo'n bedrijf is echt wel in staat als het noodzakelijk is een Nederlands bedrijf in te huren om die telefoontjes te plegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
MinkeDeWit schreef:
20-03-2019 11:46
Ik had wel gegoogeld, nadat ik het topic had geplaatst :-) Maar ik wist dus niet dat het per definitie boeven zijn. Zojuist werd ik gelijktijdig mobiel en vast gebeld, nummer uit Tsjechië. Maar dat was al minstens de zesde keer deze maand, echt zo irritant!

Het Microsoft-kantoor in Tsjechië is ook zo fanatiek hè.
nlies schreef:
20-03-2019 11:59
En dan ook nog in het Engels, zo'n bedrijf is echt wel in staat als het noodzakelijk is een Nederlands bedrijf in te huren om die telefoontjes te plegen

Microsoft heeft zelfs een kantoor in Nederland met 700 werknemers o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-03-2019 11:55
Ik meld het meestal niet bij de politie, maar ik heb gemerkt dat ze daarna de eerste tijd niet meer bellen.
Misschien toeval. Hier is het ook altijd een tijdje wel en dan weer een tijd niet. De politie zei tegen mij dat ze er niks aan kunnen doen, omdat ze vanuit het buitenland bellen. Misschien als het vanuit de landelijke politie prioriteit krijgt en ze samen gaan werken met de Indiase politie, maar ik vermoed dat het in India ook geen prioriteit heeft (daar bellen ze vandaan).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit in de ict en die had op zijn werk een pc klaarstaan voor zo’n telefoontje. Dan had de beller zijn computer overgenomen en plotseling was alles weer als voorheen. De beller heeft het wel ene uur geprobeerd. Mijn zoon heeft zich suf gelachten. Hij heeft wel wat nieuwe scheldwoorden in het Engels geleerd toen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hang onmiddellijk op. Uiteindelijk geeft dat me de minste frustratie.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
20-03-2019 12:15
Mijn zoon zit in de ict en die had op zijn werk een pc klaarstaan voor zo’n telefoontje. Dan had de beller zijn computer overgenomen en plotseling was alles weer als voorheen. De beller heeft het wel ene uur geprobeerd. Mijn zoon heeft zich suf gelachten. Hij heeft wel wat nieuwe scheldwoorden in het Engels geleerd toen.
Leuk. :-D
Alle reacties Link kopieren
Maanden geleden heb ik tegen zo,n persoon gezegd i love Apple, nu geen last meer.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
ik heb op mijn vaste lijn een nummer melder. Staat daar prive en verwacht ik geen telefoontje van instantie oid dan neem ik niet op.. idem met mijn mobiel
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-03-2019 11:58
"Er is iets vreselijks aan de hand met uw PC"
"Ik heb een Mac"
Ook mensen met een iMac of macbook worden gewoon opgelicht.
Ik ken een aantal mensen die slachtoffer zijn geworden van de Apple tech scam en zo 10.000 euro's kwijt zijn geraakt.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
20-03-2019 13:04
ik heb op mijn vaste lijn een nummer melder. Staat daar prive en verwacht ik geen telefoontje van instantie oid dan neem ik niet op.. idem met mijn mobiel
maar ze bellen niet prive…
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag 3 telefoontjes van 'microsoft' gehad... Ik werd door 'gewone' nummers gebeld, 1 keer met het netnummer van Arnhem en een keer met het netnummer van Nijmegen, de derde keer weet ik niet meer. Maar vanuit Arnhem en Nijmegen word ik wel eens vaker gebeld, dus er rinkelde niet meteen alarmbellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven